|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
En kille som kallades Grubbe hade en vit med kompressor. Bilen såldes till en annan kille som finns på detta forum. Visst, imola ser man ibland. blind48, är det din som annonseras för 230? Länk Racerbilen: Länk |
|
Lars Jakobsson |
Björnv>>Jo, fast den var ju omlackad... Blind48>>Verkar som trenden svängt lite.. Många yngre köpare tycker nog silver är lite för diskret för att vara på en M3... |
| blind48 , där har vi delade åsikter , personligen skulle jag aldrig köpa en M3a eller nån annan sport bil i Silver , tycker det är alldeles för tråkig färg för en sån bil dessutom för vanlig men det där är jo en smaksak och jag skulle aldrig köpa en M3a som är Silver eller har Svart inredning , en sån bil ska sticka ut litte med litte ovanligare färger sen vilken färg är upp till var och en. | |
| BjörnB, ja det är min.... har inte hunnit ta bort annonsen...ska göra det under dagen! | |
| bättre vänta till våren, priserna kommer nog sjunka lite mer nu när den nya kommer etc. | |
|
Det finns M3:or med grymt taskiga färgkombinationer till salu, tror de blir svårsålda p.g.a just det men vill man sticka ut är det ju bra, själv vill jag ha en diskret bil som har ganska bra drag. Silver med svart inredning (som min) kan i vissa ögon vara tråkigt men diskret och tidlöst är det. Jag ville verkligen ha den kombon när jag köpte, var nära köpa en gul med svart inredning men jag har haft en gul M3 och det blir det nog aldrig igen för min del. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| jag väntar till våren, vinter nu snart, känns helt onödigt just nu. Hoppas det ploppar upp fler och billigare priser är alltid en fördel | |
| Memmo: Du kan räkna med att priserna går upp med 5-15% till våren. SKa du köpa, köp nu! | |
Lars Jakobsson |
Ribban>>Så sant..Priserna är alltid som högst på våren.. |
|
Jag är ingen spekulant, men ställer mig (och er!) ändå frågan: Bör man satsa på cab (helst inkl hardtop, eller är det standard kanske?) eller coupé? Cab är ju alltid trevligt, E46:an anses väl generellt vara en mycket lyckad sådan också. Är det inte bara vid "hårdkörning" på bana som det överhuvudtaget är motiverat med coupén, som ju är lättare? Större bagageutrymme också, men det är väl knappast för detta utrymme som man satsar på en M3... :) /L |
|
Lars Jakobsson |
Anledningen att jag valde Coupén framför är att det skiljer så mkt i prestanda mellan dom.. Bara 0-100 är det så mkt som 3 tiondelar.. Det är för mkt om man vill ha det för prestandans skull.. Vill man glida så köper man cab... Dock funkar det bra o glida med Coupé med :P |
|
En intressant tråd, är själv i köpartagen av en m3 cab, 02-04, och har några funderingar. Vilka uppgraderingar gjorda mellan 02:an,03:an & 04:an ? Fördel resp nackdel mellan SMG och manuell. Nu eller aldrig en M3-cab -02, |
|
Lars Jakobsson |
J-ray>>Diod bakljus -03, Samt så borde dvd-navi kommit då med. Det är det enda som skiljer...förutom garanti åtgärderna. Fördelar/nackdelar? Provkör båda ordentligt.. det är en smaksak... Men visst känns bilen lite speciellare med SMG...mkt snyggare växelspak med :P |
|
Lars Jakobsson Om man bara ska tänka på prestandan bör man väl ändå välja den manuella lådan. Länk |
|
| "Schwein" på grund av ? tror inte det finns många som kan växla snabbare än SMG lådan och dessutom kunna få en bra start så att den manuelle skulle va bättre prestanda mässigt stämmer inte. | |
|
Maxad Man har lyckats köra bättre varvtider med den manuella lådan, jag har sett ytterligare test där den manuella lådan gör bättre varvtider, men jag kan tyvärr inte länka eftersom jag inte har kvar länkarna. Men du kan se varvtiderna mellan SMG och den manuelle i länken i mitt tidigare inlägg. |
|
| varvtider där en erfaren förare sätter tider på bryr jag mig inte om så mycket , tror nog de flesta här inne skulle köra snabbare med SMG lådan undantag vissa "johan mfl" som är duktiga förare bakom spaken, sedan är det jo känd att SMG tar ett tag att lära sig till 100% så att få en test bil och åka ut för att testa på bana kan mycket väll bli slöare än den manuella . men jag har också sätt de tiderna som du nämner angående manuelle och jag tvekar inte att en duktig förare är snabbare än SMG lådan men kom ihåg att SMG växlar på 0,08 gång efter gång och det kan bli svårt även för den bästa att kunna hålla de tiderna gång efter gång | |
|
Alltså.. att folk bara fortf orkar dra SMG vs Manuell trådar. Blondin eller brunett, stora eller små bröst vad är bäst?? ;-) På de amerikanska M3 forumen vill 85% ha manuell och dömer ut SMG som trist. På Top Gear sa dom "M3 E46an är grym..men välj inte SMGn för den är trist." Här på Autopower vill 70% ha SMG verkar det som och det är ju helt i sin ordning eftersom valet är fritt. Smaken är som baken och för att man kan växla på 0.08 sek med SMGn så måste man köra bilen rätt hårt i snabbaste läget utan DSC för att göra det, och för alla de som gjort det så känns det inte som man vill växla sin bil så "gång efter gång".. Inte jag i alla fall. Det jag tror efter att ha läst på de utländska M3 forumen är att man ser mer och mer problem med SMG lådan och mjukvaran när bilen gått ca 10K mil och uppåt. Här i Sverige kör vi inte samma sträckor som utomlands och har nog inte sett de problemen ännu. Själv skulle jag byta min manuella mot en likadan bil med SMG om jag fick. Men, inte för att SMG är "bättre" utan för jag gillar omväxling. |
|
|
Är det någon som kunnat mäta upp tex. genom att få ut en plot från en g-kraftsmätare att en växling med SMG på värsta läget verkligen tar så kort tid som 0.08 sekunder? Min egen uppfattning är att det känns som längre tid innan hela växlingen är klar och kraften kommer åter. |
|
|
I ett av Bilsports nummer så har man gjort test på alla olika lägen på SMG vs Manuel version. Tidningen finns någonstans i mina flyttkartonger så det lär dröja ett tag till innan jag kan ta fram dessa. Efter ca:2500 mil med SMG och ca:200mil med mauella lådan så tar jag SMG i alla lägen. Finns ingen bättre låda skulle i så fall vara SMG3 men där har jag bara några varv runt mantorp och några mil på vanlig väg. Som sagt jag tar SMG i alla väder och hävdar att SMG är bättre i en en dödlig person vid spaken. Enligt AMS var/är SMG bättre i 335E92 än den vanliga lådanom jag kommer ihåg rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.