|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej alla Sitter som bäst o smider på "mp3 i bilstereon planer" jag med. Håller med om att CD-skivor känns förlegat, tar opp plats, måste köpas/brännas mm...smidigare bara att tanka filer på ngn sorts flyttbart media typ iPod/USBminne eller mobiltelefon. iPod gränssnittet är nog helt OK om man har eller tänker skaffa en iPod, men i mitt fall så vill jag använda mobilen (SE K610i) till detta ändamålet, då jag alltiid har mobilen med mig...(1gb minne i mitt fall räcker gott o väl)..och ej vill skaffa ytterligare en pryl att släpa runt på =) Förvisso kan man ej styra enheten (mobilen) via stereon/multiratten på samma sätt som en iPod med tillhörande adapter...men det kan jag leva med, däremot så kan man koppla laddaren i serie med LineIn/AUX kabeln....vilket är ett plus, musik i bilen, o alltiid laddad mobil!! Så till min fråga: Inbyggd AUX-kontakt finns ju bara på nyare bilar med pro.stereon....och för att få till en liknande koppling för egen del (E46 -02, med business stereo) om jag fattat detta rätt...så krävs en AUX-LineIn adapter. Den enda kontakten för att koppla sig in i bak i stereon är CD-växlar ingången...eller? BMW säljer denna adapter för 585kr, alt. så finns en liknande pryl hos BRL/DensionSweden, för 895 bagis. Ngn här som har detta alternativ installerat eller erfarenhet av den? Skulle vara intressant att höra hur väl det fungerar, alt. om det finnes andra eller billigare AUX-adapter alternativ (vill ej ha FM-sändare, laddas måste telefon ändå via kabel, kan då lika gärna ha en sladd till, dem sitter i serie) Tacksam för tips&ideér! /Fixer |
|
|
Inlägget ovan hamnade visst lite lagom galet, fel forum tror jag... Hittade tillslut mer info ang. min fråga, sökfunktionen är ju rätt bra om man lär sig använda den!! =) /Fixer |
|
|
Jag kommer ta en Le Mans Blå nu, den är för jävla fin... Kan knappt hålla mig. Om tillverkning är Januari, vad blir då leverans?? Hur göra med RFT-däcken? |
|
|
Ca 1 månad efter bygge, så om du väntar lite till kanske du kan bli bland dom första att få åka till Tyskland och plocka hem den själv. Men jag är själv otroligt otålig!!! Fattar inte att det ska ta så lång tid att gå hit dom från Tyskland. Jag har ingen erfarenhet av RFT än. Nu blir det ju vinterdäck först iaf. och då köper jag nog Gislaved Nordfrost 5 dubb (ej rft), sen får man väl köra däcken som hängde med en sommar och se vad man tycker själv. Hörde nånstans att RFT är inne på generation 4 så man kanske jämför lite äpplen och päron. En del som har riktigt dålig erfarenhet kanske hade äldre generantion. Vi får la se.... jag kanske också avskyr dom nästa höst. ;) |
|
|
Menar du att det är på G att hämta den? Det vore ju guld... Att du klarar av dubb?? Jag bor i Karlstad och här kan vintrarna ge klent med snö, då blir det fantastiskt jobbigt att lyssna på dubbknastret i asfalten.. Hur många dubb har man kvar efter ett par fina ställ egentligen..:D |
|
|
Enligt BMWchefen på MPHmässan så ska det starta upp i mars-april. Jag har inte kört dubb på många år men Gislaveddäcken ska va hyfsat tysta och mycket stabilare än friktionsdäcken. Det år så mjukt gummi i dom nya friktionsdäcken att dom får dåliga barmarksegenskaper. |
|
|
MARS-APRIL???!! Då har jag förhoppningsvis redan kört 1000 mil.:) |
|
| Otålig är bara förnamnet, ser ju ut som om jag får vänta 16veckor på min :( Försig ingenting mot den Cooper S jag hade, beställde den i september och fick den i maj :( | |
|
Skönt att höra att man inte är ensam om noll tålamod här. Ska du verkligen ha automat? Är inte det tråkigt? |
|
|
En annan tänker tvärtom, är det inte tråkigt att växla?? Föreställ dig ett trafikljus som slår om till rött samtidigt som du sitter i telefon. Automat? - Inga Problem!!! |
|
| Menar de hela med att växla osv när man pratar i telefon, ser att det kanske inte framgår så jättetydligt i inlägget innan...:) | |
|
Monclair. Hur ser din spec ut på bilen ut? |
|
| Körde en 120dAM, om automatlådan vore gratis skulle jag välja den alla gånger. | |
|
Det som ingår i kampanjerbjudanet plus: -Automatiskt växellåda. -PDC bak -Radio Prof -Mittarmstöd -Fällbara nackskydd -Mittarmstöd tror det är allt. Blir inget HiFI... |
|
| känns ju som om 1-serien är väldigt billig nu udner kampanjen.. var dem svårsålda förr eller?? | |
|
Audi A3 säljer mycket bättre. Kanske är så att ettan har varit dyrare. Fast vis Business-kampanj är det väl på 3an också och den har väl alltid varit populär. Om jag körde väldigt mycket stadskörning så skulle jag kanske också välja automat men på kurvig landsväg tycker jag det är roligare med manuell. (Jag har haft automat.) |
|
| Känns som att BMW inte marknadsför 1-serien så hårt som 3 och 5-serien? | |
|
var hos handlaren idag och provkörde kampanjutgåvan av 120d, manuell, jätte pigg och även om det är samma i motor i 1an som 3an touring ja kör nu med bara en liten viktskillnad, så kändes 1an som en liten raket i jämförelse..:) kanske var det lite föhoppningar som ökade accet också, men de va en riktigt kul bil! Dock blir det mer transport är lek och en automatlåda är att föredra känner jag.. Älskar ratten! |
|
| Agree. Ratten är asskön! Det enda som skulle va ännu skönare är två. ;) | |
|
haha helt rätt:) hoppas bara inte automatlådan slöar ner den för mycket! beställer nu i dagarna... tomten kommer i februari!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.