|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Kära BMW-bröder. Vill be er komma med era åsikter. Jag ska snart beställa en 120dA M-Sportpaket, med den nu välkända kampanjen.. Ni vet säkert va den kommer med, men här kommer de ändå: Utrustning M-sport Edition: Advantage: - Klimatanläggning - Radio Business CD M Sportpaket: - Dubbeleker M 207 17” lm-hjul - Shadowline högglans - Sportstolar fram - Interiörlist – Aluminium Glaciärsilver - Dimljus - M Sportfjädring - M Lädersportratt - M Aerodynamikpaket - Individual innertak i antracit - Instegslister med M Emblem - M-fotstöd på förarsidan - Tyg / Sensatec ”Flashpoint” klädsel Multifunktionsratt Dryckeshållare ISOFIX Regnsensor Klimatautomatik Farthållare Vilken färg tycker ni är snyggast? (Le Mans-blå ligger bra till just nu tror jag...) Vad skulle ni lagt på utöver detta? (Funderar på lilla HiFi-paketet..) Radio Proffesional är givet för MP3 och 2 radersskärm.. Tack för all hjälp.:) | |
|
Xenon Ljuspaket Armstöd 18" M208 Radio Professional Fällbara nackstöd bak Takbox + räcke :-) |
|
| håller med niklas.olsson... det är så mycket skönare med ett armstöd.. vad gäller färg så tycker jag att japan röd, alpin vit och le mans blå är dem snyggaste färgerna.. vet itnen vilken av dem jag skulel tagit då alla tre är väldigt fina | |
|
Håller med om att ettan är snygg i dom färgerna, det har blivit för mycket silver/grå/svart nu. Jag valde Alpinvit och la till det som niklas skrev (inte takbox), samt larm, drag, motorvärmare, sollucka, PDC bak. Glöm inte dom fällbara nackstöden bak. Kostar bara 300 och sikten bakåt är inte kanon. Till vinterdäck tänker jag nog köpa 17" Ace Hexanfälg från Gummihuset med 205/50/17 Gislaved Nordfrost 5. Min ska byggas v.47. Synd man inte kan få flyga ner och köra hem den efter ett litet besök i fabriken. Det hade varit nåt extra för ett premiummärke! Lycka till med dina val. Berätta gärna hur du väljer. /Sören PS. Ni som kör ettan... har ni satt på skvättlappar? Behövs det på den bilen? |
|
|
Sahlback: Oavsett om du kör 1:an eller någon annan Bmw är stänskydd ett måste. Min E46M3 hade jag stänksydd det hjälper inte bara din bil utan även andras. |
|
|
Jag och 2 vänner från forumet provade en 120dAM på BMWCS träffen och jag kan säga att vi var väldigt imponerade över chassit. Det var väldigt tacksamt att piska den genom kruvorna, det var bara att gasa och styra och bilen lydde glatt utan några tendenser till protestbeteende. Bromsarna är väldimensionerade och får Autboahnbromsarna (4-kolvs ok, större skivor än vanliga 750) att upplevas som tama. Motorn hade ett imponerande drag i mellanregistret för att vara så liten. Ratten och sportstolarna som följde med M-pkt gör en hel del för körupplevelsen. Men sporstolarna är nog inte så bekväma om man har lite "pondus" så att säga. Mindre imponerade var vi av ljudsystemet som snabbt stängdes av för att inte förstöra upplevelsen (så satsa gärna på ett lite bättre ljudpaket. eller be att få provlyssna på de olika ljudpaketen). Baksätet var platt och tråkig och hur jag än försökte så kunde jag inte sitta bekvämt (jag är av dim. 180cm / 80kg). Automatlådan gjorde sitt jobb, men jag undrar om inte en manuell låda framhäver körkänslan bättre i den bilen. Speciellt då man vill köra lite hårdare och inte känner för att varva motorn lika mycket som automataren vill. Motorn hade en något ojämn gång på tomgång, vilket jag även noterat hos betydligt dyrare fabriksnya dieselbilar, men jag är personligen allergisk mot minsta vibrationer på tomgång, det ger mig utslag och är enligt mig inte acceptabelt på en bil som kostar mer än 100 000 kr. Färgen var lemanblå på testbilen och eftersom innertaket har en mörk färg på M-pkt utrustade bilar så tyckte jag personligen att bilen blev lite väl mörk. Kanske borde satsa på en ljusare färg exteriört, speciellt med tanke på att bilen är så liten till storleken. Annars tycker jag nog att bilen var mycket rolig att köra. ___ Bilen: Länk |
|
|
Hade valt till: Le Mans blå Xenon 18" Stereo proffsional Hifi proffesional Ljuspaket Ang. färgen så hade jag iaf inte valt Safirsvart, har de på min 116i idag och visst är den snygg, men rent löjligt känslig. Otroligt lättrepad, vågar knappt röra den. Vet inte om Le Mans-blå är bättre med den är iaf snyggast =) Mest lättskött är väl Titansilver. Som Mugge skriver så hade demobilen vi provade automat vilket vi var överens om att de kändes fel i den bilen. Jag tycker den förlorar mkt klipp, samt automat känns för mig fel i en så liten bil, men de kan ju vara en smaksak iofs BMW CS #5139 |
|
|
Automat och Le Mans-blå blir det utan tvekan, kört automat i 3 år och jag är faktiskt nöjd med hur den320dA jag kör nu agerar. HiFi lr HiFi Prof. är frågan.. 18" blir det nog inte. ett HiFi paket är för mig värt mer än större fälgar när man får 17" M-fälgar som standard (vet dock ärligt talat inte hur mkt dyrare 18" skulle bl Någon som hört skillnaden på HiFi och HiFi Prof? Tack för hjälpen o synpunkterna.:) |
|
|
Ca 6000 om du vill ha M18". Dom är snygga! Har tyvärr inte provlyssnat skillnaden. Tycker det är konstigt att ha 3 nivåer på högtalare. Jag valde Hifi, tycker nästan 10000 extra för Prof var magstarkt. En kul grej är Auxingången där man kan koppla in sin Mp3spelare. Jag testade min SonyErikson W800 med 2gig musik. Funkade kanon! |
|
|
Jag kommer inte välja HiFi prof, det blir antagligen HiFi och eventuellt eftermontera extra ljud. Orginal-stereon vill jag punta direkt såvida det är möjligt att montera ny, som kan fungera till knapparna på ratten och AUX-ingången men de ska nog gå... Sitter också med min w800 i 3ans AUX .:) Helt otroligt bra o ta med en sån när man bygger bil.... |
|
|
Jag hade skippat Radio Professional och satsat på det nya ipod-interfacet istället. 80 GB mp3 är betydligt mer än de ca 700 mb som en CD-R rymmer. Men interfacet kostar cirka 5 papp har jag hört. /Gorban |
|
|
Ska beställa en 120d jag med, men jag kör nog manuellt... Problemet är att det finns så mycket godis som man vill ha och det är ju inte billigt direkt =) M och advantage då... Xenon Ljuspaket Armstöd 18" M208 Radio Professional Fällbara nackstöd bak Stänkskydd kanske man ska ta med då! Hur funkar det med ipod? 5 papp låter mycket... Har inte bestämt mig ang. färg än... |
|
|
Jag äger ej en Ipod så att köpa en sån, plus ett Ipod interface för 5000k(?) blir lite väl saftigt... Vem har ens 80gb musik? En DVD-Mp3 skiva rymmer annars en del...:) Ett par vanliga Mp3skivor räcker långt det me.. Man får inte tappa allt förnuft, även om jag har problem me det när jag kollar på extrautrustningen...:) Stänkskydd skulle skulle jag nog ta tom om de var rosa... |
|
|
monclair du kan oxå skaffa från Ebay MMR-60. det är FM radio till w800. Den är jätte bra och du slipper sladd. m.m. Förresten får man en extra 12 volts uttag om man väljer rökar paketet? Min BMW 116i Länk |
|
|
Om stereon: har själv vanlig simpel Business Radio med CD, kompletterad med HiFi-högtalare, och tycker det låter superbra. Aux-ingången för mp3-spelare är perfekt (mycket enklare än att hålla på och bränna cd-skivor). Har ingen ipod och inget ipod-interface, det duger bra med vilken mp3-spelare som helst. /Erik |
|
|
Jo, jag ska nog välja till rökarpaketet av just den anledningen, bra för parkeringspengar:) Men min snåla hjärna kan inte acceptera att mobilen ligger o töms på batteri medans jag har en prima stereo som jag kan spela på istället.:), men det vore tufft om man vill att hela bilen ska höra samtalet, då kan man ju bara pilla in mobilen (w800) i AUX o prata på.:P Bluetooth blev helt plötslig onödigt.:D |
|
| Stereon fixar inte DVDskivor va? För man kan ju lägga in ca 1000 mp3låtar på en enda skiva. Bör väl räcka till jobbet i alla fall. | |
|
Nej, (bortsett från ifall man köper Navi.) Men jag kommer byta stereon i vilket fall så egentligen borde jag inte ta Radio Prof ens...Nu börjar insikterna komma.:D Tycker också CD är bra nog.. Om inte en, så bränn flera :) |
|
|
Fast egentligen börjar hela grejen med att ha skivor i bilen kännas förlegad. Dom ligger bara och tar upp plats i handsfacket (vilket ord, vem 17 har sina handskar där?), det är mycket smidigare att ha all musik i ett minne som man kan ha med sig när man lämnar bilen. Typ Ipod/Mp3telefon. |
|
|
nja sahlback det är en handsfack då den är väldigt minimal. Monclair jag har på min w850i 2 gb med ca 400 låtar där man kan byta memory stick till en ny 2 gb om man vill. Till detta har jag kopplat Sony Ericsson egna FM radio sändare MMR-60, där man kan själv välja Frekvenz. Den fungerar super och man slipper sladd att koppla till AUX, dock används lite mer batteri än normalt. Min BMW 116i Länk |
|
|
BMW:s iPod-anslutning är rätt cool... med den får man hela iPod-styrningen via radion/multifuktionsknapparna i ratten. Finns lite att läsa här >> Länk Monteringssatsen för 1-serien har reservdelsnr 65 41 0 404 761, och kostar ca 2.900 hos BMW. Montering klarar den händige själv, BMW säger att det tar 2 timmar på deras verkstäder. Lär finnas billigare alternativ från t ex ice-link, men jag har inte koll på om man får samma funktioner som med BMW:s original iPod-interface. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.