AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.687

Snart beställer jag min nya 120dA med M-Sportpaket!

Sida 2 av 4
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Slår nog på lite större =)

120d vit
M + adv. + comf.
18" 208
Velourmattor
Bakre nackskydd fällbara
Xenon
Adaptiva
Radio Prof
HIFI
BMW IPOD
Ytterspegelpaketet + Autom. avbländbara ytterspeglar
Skidsäck
Förvaringspaket
Larm
Stänkskydd
Bluetoothförberedelse
Ej Run-flat-däck

Vad har jag glömt nu???
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Mittarmstöd.:) Låt för guds skull ingen glömma det....

Hade jag fläskat på så hade det första jag tagit varit Läder... Hört dock att tyget i Sportpaketet inte är så dumt ändå....

Hmm, nu blir det nog Le Mans Blå... alla verkar ta aplinvit.:)
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Men borde man inte kunna få åka ner och hämta hem bilen själv?! Dels hade det varit väldigt kul och sedan gör det över en månad på leveranstiden. Min t.ex. byggs v.47 men det är inte säkert den kommer hit förrän v.1-2.
Om man är flera som ringer/mailar rätt person på BMW Sweden så borde det gå att fixa. Men vem ska man "lobba"?
Är det nån här som har kört hem en bil från fabrik själv?

Marcus555:
Om jag hade fläskat på mer så hade jag även tagit elinställbara stolar (med minne), elektroniskt svankstöd, "nyckeln i fickan" - starten och navigatorn samt PDC. Kanske nån GPStransmittor också så bilen kan spåras om den blir stulen.

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Hahaha Sahlback nu har jag sett dej i flera trådar prata om att hämta bilen själv.:) Jag tycker så synd om dig för jag förstår din frustration och jag känner som precis som dig... Jag ska undersöka hos min handlare iaf.

Marcus: vill du dela med dig vad den "konfigurationen" gick lös på...?

Vit är helrätt :) ...jag har också vit...dock inte en oo00oo, utan en OOOO... ;)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Fa
69
Falstaff
120d -07
Sahlback, tyvärr är det momsregler, importbestämmelser, registrering, etc. som förmodligen gör din idé verkligen svårgenomförbar.

Annars är risken att bilen blir en import :-)

Men visst hade det varit kul om det gick att genomföra. BMW skulle ju spara lite pengar på transporten upp, så de borde ju vara intresserade.
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Snackade med handlaren idag och jag kunde tydligen inte ta comfortpaket med dealen som är nu... Får lägga på det manuellt (PDC bak, armstöd, belysning, farthållare, dryckeshållare, regnsensor, multifunktionsratt)
120d vit
M-paket
Advantage (stor klima)
18" 208
Velourmattor
Bakre nackskydd fällbara
Xenon
Adaptiva
Radio Prof
HIFI
Ytterspegelpaketet + Autom. avbländbara ytterspeglar
Skidsäck
Förvaringspaket
Larm
Stänkskydd
Bagagerumsmatta
Tonade rutor bak
utan modellbetäckning

Tog bort bluetooth eftersom min telefon inte funkar med den och avvaktar med ipod då jag kanske skall ha en annan lösning på detta...

Ej run-flat gick förmodligen inte att välja och var ej rekommenderat av handlaren...

Sahlbeck: elinställbara stolar (med minne), elektroniskt svankstöd, "nyckeln i fickan" - starten och navigatorn samt PDC går ju på ca 40 000 till så det är lite för mycket tycker jag...
GPS-spårning är väl ingen orginalpryl??

Monclair: Gillar inte läder riktigt... kallt på vinter och varmt på sommarn! Är ej säker på att man kan kombinera läder och M-pkt... Lillebror har en 116iM och inredningen är ju grymt snygg i M-utförande!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Jag håller med om att det är för dyrt, men jag skulle gärna vilja ha det annars. Nä, GPS-spårning sätter man nog i här, Ipodkoppling är också eftermontering. Också det med rätt svettig prislapp tyvärr.

Enligt en BMW-chef jag pratade med idag så ska dom starta upp "shoppingresor" till Tyskland i mars-april.

Jo, läder och M-paket går bra. Kostar 13000 extra. Fast jag gillar "sidfläsket" bäst. Det ingår dessutom.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Marcus555:
"Ej run-flat gick förmodligen inte att välja och var ej rekommenderat av handlaren..."
Jaså, har du också fått det beskedet, vilken överraskning!
Handlarna verkar ha strikta order att det "måste vara Run Flat-däck" på varenda jäkla BMW dom prånglar ut. Det hela är fullkomligt obegripligt - det finns inga lagkrav på Run Flat för bilar utan reservhjul (BMW säljer själva ett antal modeller, bl a samtliga M-modeller, utan vare sig Run Flat eller reservhjul), Run Flat-däcken är i precis alla avseenden sämre än 'vanliga' däck, och dessutom dyrare.
BMW verkar ha bestämt sig för att pracka på folk Run Flat-däcken, kosta vad det kosta vill. Jag försökte ihärdigt att få min nya E90 med 'vanliga' däck, men BMW vägrade blankt. Det jag erbjöds var att betala priset för en extra uppsättning fälgar med 'vanliga' däck, som handlaren kunde montera - men de jäkla Run Flat-däcken skulle jag inte få en krona för i 'inbyte'.
Lustigt nog gick dom med på att leverera icke-Run Flat vinterdäck......

Jag löste det själv - beställde bilen med plåtfälgar och Run Flat-däck, använde plåtfälgarna till vinterdäcken och fixade sommarhjul (ej Run Flat) på annat håll. Original-sommardäcken skickade jag med gamla bilen (120d), så blev den köparen nöjd....

Summa summarum har BMW fått en irriterad kund, dom har inte fått sälja några lättmetallhjul till min nya bil, dom ahr fått sälja ett "M Mobility System II" och jag har fått de däck jag ville ha - men jag har fått betala en extra uppsättning som jag INTE ville ha.

Tjata på din handlare - är vi tillräckligt många som begär att få beställa våra bilar med 'riktiga' däck kanske BMW till slut inser att RFT är ett stort misslyckande. Att bilarna funkar bättre med konventionella däck är det väl ingen som kan argumentera emot.

/// Gunnar E.
Ji
84
Jidde
120d -06
Ett litet inlägg bara.. kanske off-topic men... Jag är arg på BMW för att dom droppade priset och slumpar ut ettan precis efter att jag köpte min.
Jag fick iof nästan 12 % på min beställning.. men ändå. Kul för er som beställer nu, mindre roligt för oss övriga den dagen vi ska sälja våra..

Så där..då fick jag det sagt :)

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Men Jidde. Kampanjen motsvarar ju 12%, så då har du ju samma läge som oss andra. Det var nog den bästa rabatt jag har hört någon få på en ny bil. 8% brukar vara rätt vanligt.
Jag är med i kampanjen vägra RFT!
Med tiden så kommer vi att bli många fler som inte vill ha RFT-däck då folk som har en bil med RFT ska byta upp sig till en ny BMW.
Det är ju svårt för dom som inte har haft dessa däck att vägra då dom inte har nån tidigare erfarenhet av dessa däck.

Det är nog därför som min försäljare säger att han inte har haft nån som har begärt att få slippa RFT.

Keep Your Distance!
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Men skillnaden på att tvätta ett baksäte i läder och ett i tyg, är värd pengarna....

Clubsport; Går det att sprida kampanjen lite över forumet kanske? 99% skulle säkert gå med!!!
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Clubsport och alla andra:
Låt oss lansera kampanjen 'Våga Vägra RFT' lite mer officiellt. Gissar att den passar bäst i 'Samtliga BMW-modeller'- forumet, eftersom eländesdäcken sitter på 1- 3- 5- 6- och Z-serierna, och finns som tillval på 7-serien....

Kanske kan vi ordna en namninsamling att överlämna till BMW så småningom, så dom äntligen fattar att ganska många av deras trognaste, mest lojala kunder faktiskt INTE vill ha RFT-däck på sina BMW!

Jag kan ta på mig att starta tråden - vad säger ni, är ni med?

/// Gunnar E.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Jag är med!!
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
jag har bara kört brorsans 116 en gång, så jag har ju svårt att uttala mig!
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Nu finns den - Våga Vägra RFT-tråden, i forumet "Samtliga BMW-modeller".

/// Gunnar E.
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Vad kostar det att inte använda RFT-däcken? hur går det till i praktiken?? Får man stå på lastkajen me fyra nya remmar när bilen kommer eller hur gör man..??

Marcus, hur lång leveranstid fick du?? Beställer min till veckan :D
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Monclair - Har inte slagit till än... Tillverkning i januari hörde jag i fredags...

Har lite beslutångest - ska jag verkligen köpa en vit bil??? =) tjejen idiotförklarar mig och kallar mig för 80-talswannabe - men vad vet hon om bilar...
Klart du ska ha vit :)

Du har väl sett "Oreo"s 130: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.