AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.814

Bygga avdragare till silentblock E39 touring

Sida 2 av 2
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Hej och tack för alla svar! Verkar vara många som går i samma tankar

Om man kollar på avdragaren på sidan 39 enligt länken med alla avdragare. Ser det inte ut som om min "rödmarkerade" del också åker ut?? FIck en annan uppfattning av Hewis inlägg. Min "röda" del på länken nedan:
Länk
Touringavdragaren,sidan 30 på länk nedan:
Länk

Isåfall borde väl kanske biltemaavdragaren på länken nedan funka bra som ämne??
Länk

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Kanske, dock med viss modifiering, bl.a. förlängd axel, men visst. Värt o prova.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Har inte kommit till skott med detta än men jag ögnade igenom alla svaren igen för att få lite inspiration och såg inlägget från JOhan och kom att tänka på en grej:

JOHAN!!! Jag kan med lätthet göra en ritning på en avdragare! Jag jobbar som konstruktör/teknisk konsult och jag har gjort ritningar/produktionsunderlag på allehanda svetsade/svarvade/frästa och gjutna konstruktioner under 10 års tid. En avdragare fixar jag lätt! Lägg ett mail till:
beemwepaouer@hotmail.com
så kan vi snacka lite om det. Jag behöver veta lite om vad det är för material du jobbar i och hur de är uppbyggda och vilka tillverkningsmetoder du använder (svets, svarv, fräsning mm osv.)
Lägg ett mail till mig, som sagt, så kan vi bolla lite ideer om hur vi får till en enkel avdragare!
Här har du en kund ifall du får fram något:P
bu
3
butch
523iA Touring -00
Hej!
tar upp en gammal tråd här. Skulle det inte fungera att använda en vanlig avdragare till att ta bort silentblocken? skruva ur bulten som håller blocket och ersätt den med en dito fast längre med ett borrat styrhål i bultskallen för kulan på avdragaren. Palla upp vaggan så att den inte flexar neråt och gänga ur blocket. vet ej hur bulten som håller blocket är fäst i karossen, med lös mutter eller är den gängad i mutter/ämne som är fastsvetsat i karossen?. risken är kanske överhängande att bult och hela skiten brakar upp genom golvet? obra.
någon som har en ide?
mvh /Butch
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.