|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Hur orkar ni bråka om vem som är "bäst". Det handlar som vanligt om tycke och smak. Vetten är snabbast, det råder det väl inga tvivel om. Vilken av bilarna man sen föredrar är väl upp till var och en (de är bra på lite olika saker)! | |
Lars Jakobsson |
Perran_ Vad jag vet om amerikanare anser jag vara tillräckligt för att veta att det inte är nått för mig, jag vill som sagt ha en mångsidig bil. Inse det! Har troligen större erfarenhet av dom än vad du har dessutom! Den dagen som jag vill ha en bil för bana eller för raggarrundan, ja då är Z06 ett bra val. För dom användnings områden jag prioriterar så går den tyvärr bort, även om den skulle varit världens snabbaste bil! Det är och förblir helt olika bilar! Känns som du behöver hävda dig på nått sätt? Tycker du själv att en M3,M5 el M6 har så speciellt mkt gemensamt med en Corvette? |
|
Detta är ungefär som en politisk debatt... Tror aldrig någon övertalar den andra :-) Dom är väl bra på olika saker, helt enkelt. Känslor går ej heller att mäta på papper. // Månsson |
|
|
"nedlåtande inlägg haglar direkt" säger du Perran. I nästa inlägg skriver du "Jag gillar BMW, helst M-modellerna. Men jag har svårt för vissa av ägarna som tror att deras bilar är störst, bäst, snabbast och snyggast. Vakna och lukta på verkligheten gosse. Så anledningen till att du skriver dryga inlägg är för att du har en förutfattad mening om bmw-ägare, för att vissa bmw-ägare inte gillar jänkarens inredning så är det för att dom är störst bäst och vackrast? Får man inte ha åsikter om andra bilmärken för att man åker bmw eller? "Som så många förstått (dock ej Lars), så är Z06 en otroligt snabb, snygg och brutal maskin för en rimlig peng." Du har nog rätt Perran, Märkligt att det säljs andra bilar öht?? Undrar vem det är som ska komma ner på jorden... |
|
|
Jag har ingen förutfattad mening om BMW-ägare. Jag har haft 2st BMW och några av mina kompisar har eller har haft BMW. Det finns även många på detta forum som är mer objektiv, kika bara på sidan 3 i denna tråd. Men snälla, det kommer ju alltid ursäkter när ett annat märke är på något vis bättre än BMW. Lars: Jag behöver icke hävda mig, men jag är inne på min fjärde jänk. Hur många har du haft eftersom du har mer erfarenhet än mig?? Dessutom har jag andra kompisar och bekanta som haft jänk mycket längre än mig. |
|
|
Jag tycker att Lars själv sammanfattar det rätt bra (på förra sidan): "Z06 är och förblir en renodlad sportbil" ...så - återigen - varför bry sig om inredningen, om man nu tycker så??? |
|
|
Perran: Kan det vara så att du är lite Jänk fanatisk och blir därmed lite blind för vad folk här har för åsikter och väderingar när dem köper bil för en halv mille eller en miljon kr Möjligvis kan det vägas in mer än motor/prestanda? Vill alla miljonärer synas i en lite halv pimp bil som Z06 an? Eller väljer dem M6 som förståss är 1 sek långsammare till 200 men kanske accepteras mer när det är dags för Polo spel eller Nobel middag (ironi) Mpower |
|
|
Perran, Vad ÄR anledningen till att folk väljer bort corvetten mot andra bilar som är mindre snabba tror du? Är det att folk inte är lika intelligenta och erfarna som du och inte förstår bättre? Sani, Renodlad sportbil?, vore corvetten det skulle det inte sitta omoderna skinnfotöljer i den. Man har ju försökt med någonting fast jag har svårt att urskilja vad. Min personliga uppfattning är att en bil som är gjord för gatan inte behöver se ut som skit inuti oavsett hur snabb den är. |
|
Lars Jakobsson |
Z06 är bevisat snabb inget snack om den saken. Perran>>Har inte haft nån, men eftersom många av mina vänner åker C5,C6,Viper,Mustang med flera så har jag haft skapligt med tid och erfarenhet för att bilda mig uppfattningar om dom. Sani>>Bara för att eb bil är en renodlad sportbil så anser inte jag att det ska kännas om inredningen sitter löst, är gjord av plast och låter. Så var det i Viper SRT10, som någon sa var liknande Z06 i kvalité. Men det kanske är det som är grejen? Att det ska känna spartanskt? |
Lars Jakobsson |
Angående "renodlad sportbil", vet inte vad man ska kalla den för annars..det är ju knappast nån familjebil eller autobahnbil...Den fyller ju igentligen bara ett syfte som jag ser det, synas o höras... |
|
Anders S.: "Vad ÄR anledningen till att folk väljer bort corvetten mot andra bilar som är mindre snabba tror du? Är det att folk inte är lika intelligenta och erfarna som du och inte förstår bättre?" "Renodlad sportbil?, vore corvetten det skulle det inte sitta omoderna skinnfotöljer i den. Man har ju försökt med någonting fast jag har svårt att urskilja vad. Min personliga uppfattning är att en bil som är gjord för gatan inte behöver se ut som skit inuti oavsett hur snabb den är." Maken till korkat inlägg har jag inte sett på länge. Har jag påstått att jag är smartare än andra? Och ser verkligen Z06-ans inredning ut som skit? Det är såna som du som ger BMW-ägare dåligt rykte. Men det är kanon, BMW rules! |
|
|
betan: Är inte fanatisk men gillar jänk. Jag uppskattar BMW-s sjungande sexor, turbofemmans vrål och V8-ans sång. Smaken är som röven, klöven. Synd bara att vissa är insnöade på ett märke. |
|
| Tror jag avslutar min bevakning av denna tråd nu :p | |
Lars Jakobsson |
Det roliga är att det kommer hela tiden nya..tycker det är lite kul, om såna som Perran o han med S40:in inte fanns så hade det inte kännts speciellt att ha BMW ;) hahahaha Nån som vet om dom förkommer lika mkt på tex. saab och volvos motsvarande sidor? :P |
| Lars: Hehe ja ibland är det skoj att smågnäbbas lite, inte sant? =) | |
|
Jag tycker inredningen ser ut som skit och du kallar det för korkat inlägg. Finns väl bara ett sätt att se på det, du kallar mig korkad för att jag inte förstår att corvetten är en superbil man bör välja. Du förstår förmodligen mer än mig då... och alla andra som inte har corvetten som förstaval. Gläder mig att du som raggare som stör dig på mina åsikter. :) |
|
| Du får tolka det som du vill =) | |
|
Nog många som köper bil och samtidigt funderar,undrar vad andra tycker om sitt bil val förmycket sk image som någon sa tidigare M6:an passar nog bättre att komma till golfbanan med eller hur många som vänder sig om när man kommer åkande och har det som någon måttstock vad ANDRA tycker om DIN bil. Kan tänka mig att corvette köparen är "ärligare" i sitt bilval för han/hon köper en bil som Han vill ha och skiter i vad ANDRA tycker medans motparten är så fixerad vid ev image/ prestige att den EGNA viljan får stryka lite på foten för (en Corvette kan man ju inte ha, vad ska folk tänka, raggarbil, plastbil, pimpbil, dåligpassform osv)... INGEN behöver ta åt sig för vad jag skrivit för det kanske inte ligger något i det eller??? Mvh Danne |
|
|
Du har nog ganska rätt, jag köpte Vetten för min egen skull och ingen annans. Men att det skulle vara en raggarbil håller jag inte med om =) |
|
|
Angående kvalitetsdiskussionen. Saxat från Automobil: "Från början skulle jag navigera för Roland Roth i hans Ruf-Porsche även 2006, men efter en mekanikermiss blev det Corvette Z06. Detta är Rolands andra Z06 och det är en så kallad “lemon law”-ersättning. En lag i Kalifornien innebär att om en ny bil har återkommande problem som kräver verkstadsbesök har köparen att lämna tillbaka bilen. Roland hade en av de första produktionsbilarna (Z06 av generation C6) och den lämnades tillbaka efter två motorhaverier, diverse växellådsproblem samt ett avfluget tak. Jag har provkört Corvette Z06 tidigare och ett bestående intryck var hur den accelererade starkt ända upp till 305 km/h och vidare mot 316 km/h då jag kände mig nöjd. Roland uppfattar Z06 precis som jag: lite bristande i kommunikationen vid aktiv körning, som förare känner man sig lite distanserad. På bana upplever han den som ungefär jämnsnabb med en original Porsche GT2 på raksträckor men något långsammare än Ruf turbon. Inget som oroade migdå jag skulle sitta på platsen utan ratt och pedaler. Att tävla med AC och behaglig originalstol såg jag fram emot, bekvämlighet är en stor fördel när man ska hålla reda på noterna. De snabba träningspartierna visade att bilen mycket väl skulle kunna leda oss till seger i 150 mph-klassen (godkänd toppfart 168 mph). Säg den lycka som varar, efter 12 minuters körning hade vi byggt upp ett snitt på cirka 151 mph och oljetempen till motorn steg brant. Roland slog avoch under de följande fyra minuterna jobbade vi oss långsamt upp till en snitthastighet på 154 mph innan vi fick besked från färddatorn att lägga av. ”Transmission overheated. Idle engine”, inget bra besked att få under inledningen till ett lopp. Bara att parkera vid en avfart och svära lite tills vi kunde skratta åt situationen. Som tur var hamnade vi vid en av kontrollpunkterna där det fanns funktionärer. Vi kunde sitta i skuggan av en Ford Explorer med varsin dricka, lyssna på radiotrafiken och se de förbipasserande bilarna." Nu har ju BMW inte varit helt förskonade från motorproblem heller. Sen vet jag inte om Roland haft extrem otur eller om detta är ett generellt problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.