AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
28.189

Test M6 vs Z06

Sida 4 av 5
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
man kan bara inte kalla den här inredningen för tråkig !!!!!!!! Sen vad jag har förstått så skiljer inte min inredning en bil som kostar runt 600Knåt mot en vanlig 316 som kostar 200K heller ..

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Varför kan man inte kalla den tråkig? Men kolla! Länk
Ser ju så jävla omodernt ut så det är inte sant.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
inte tråkigare än den här -> Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
eller den här Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Trots snart 10år gammal design i M3:an så är den hundra gånger snyggare OCH modernare. Kan inte ens förstå varför du jämför M6:an då den är ljusår modernare OCH snyggare.
Stolarna i Corvetten är verkligen apfula. Instrumenthuset med knappar i hörnen, kronan på verket.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
M3an är jo bara 6 år gammal om man ska gå efter E46 Coupe som släpptes 2000 ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är inredningen det viktigaste så är det ett lätt val.

CSL:en slår den med hästlängder! Vetten är inte rolig innuti. Jänkarna är knappast kända för sina trevliga interiörer vilket därimot BMW är.
Visst är det en smaksak och upp till var och en, men....

Annars verkar Vetten riktigt trevlig!

Racerbilen: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ett förtydligande för att inte verka helt insnöad på BMW:

"CSL:en slår den med hästlängder!" då menar jag interiördesignen, inget annat.

Racerbilen: Länk
Apful är det sista jag skulle kalla Z06-ans stolar.
Apful är väl M6-ans inredning med trä mitt uppe i alltihop. Huvva.

Detta är som sagt saker BMW-ägare måste ta till när deras kära M-bilar får fetdängen av jänkare =)
Sen att man ska jämföra Z06 med M3 CSL blir väl lite konsigt? Jämför hellre med kommande Blue Devil.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Maxad, Japp det är jag. Bara maila mig dina frågor, är inte här så mycket längre.

/Robban
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Du har power post :)
Lars Jakobsson
Perran_

Även om du inte förstår det så finns det andra som ser en helhet med en bil och inte bara prestandan. Känslan och kvalité väger väldigt tungt för dom flesta.

Och varför skulle man inte kunna jämföra Z06 med CSL? Dom kostar ju ungefär lika mkt! Blue devil lär kosta betydligt mer..

Inse att det är olika bilar för olika användningsområden! Vill man ha en bil med mångsidighet, då väljer man inte en Z06 även om den kostar 200:-

Hehe det roliga är att jag ser inte bara prestanda. Jag ser utseende, historik och kvalitet etc. Med kvalitet menar jag bl a dom skottsäkra V8-orna.
Om du tror att jänkare handlar bara om prestanda så är du tyvärr ute och cyklar.

Varför inte? Om du inte har fattat det så måste jag väl förklara. M3 CSL är värstingmodell av M3 E46. Blue Devil är (kommande) värstingmodell av Z06.

ji
42
jimbmw850
850iA-92
M5-99
Skulle jag valt mellan M6:an och Z06:an, Så lätt Z06, prestanda är bättre, pris skilnaden är gansk stor, och den ser riktigt snygg ut, Och är en sportbil.
Men M6:an är också snygg.
Men Z06:an super snygg.
Mvh Jim
Kunde inte sagt det bättre.
Lars Jakobsson
Perran_

Jag väger in priset med..men sånt är kanske helt ointressant för dig?
Tycker inte det är relevant att väga två så olika bilar mot varandra när det dessutom skiljer så mkt i pris!

Kvalitén i amerikanarna ger jag inte mkt för, hur motor är när det gäller det vet jag inte.. men karossen och inredningen är ingen höjdare.

Sen som jag sa, det är helt olika bilar, så är även M6:an med. Dom är byggda för att åka långt med och även kunna sitta 5 pers i.. dvs mångsidiga..precis som en vanlig bil. Z06 är och förblir en renodlad sportbil, så den borde vara snabbare i alla kategorier :P

Vill se den som åker på europa resa med sin Z06...
Eller åker o julhandlar för den delen.

För mig innebär M serien en perfekt kompromiss..

Men du kanske snarare behöver en **** förlängare? :S

Nae inte lönt att förklara en jänkares storhet för en BMW-frälst kille verkar det som. Du har inte direkt koll på jänkare, däribland Corvette. Vad är det för fel på t ex glasfiberkaross som aldrig rostar?

Btw, undra vem som redan har en *****förlängare?

Jag gillar BMW, helst M-modellerna. Men jag har svårt för vissa av ägarna som tror att deras bilar är störst, bäst, snabbast och snyggast. Vakna och lukta på verkligheten gosse.
Varför jämföra olika typor av bilar med varandra? Kan ni inte jämföra BMW 760iL med Ford S-max också när ni ändå är igång? :)
Det verkar som om man inte får jämföra BMW med någon annan bil. Bortförklaringar och nedlåtande inlägg om andra bilmärken haglar direkt.

Men credit till alla er som inser Z06-ans överlägsenhet. Särskilt till "ZxD" som säger att hans kompressormatade M3 blir frånkörd av jänken.

Som så många förstått (dock ej Lars), så är Z06 en otroligt snabb, snygg och brutal maskin för en rimlig peng.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.