|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Har ej åkt i en Viper men har kikat in i en sådan, och jag anser att den inredningen var helt ok. Det är bara att inse att folk kommer alltid att ha olika smak. Men ordet sunkig är verkligen en överdrift. Sen anser jag att det är fullt acceptabelt att det gnisslar och knorrar lite i en sportbil =) Håller med om att ratten kanske ser lite knepig ut i C6, men stolarna ser mycket sköna ut. "Men vem vill visa sig i en Corvette?" Jo jag mfl! |
|
|
Inredningen i C6 ser ju för jävlig ut. Min Cabrio Länk |
|
|
Håller med om att inredningen i C6:an inte är speciellt upphetsande. Men man kan inte få allt för dom pengarna. Finns knappast en mer prisvärd prestanda bil idag. Jag tycker att dom lyckats extremt bra med den modellen. Synd bara att jag inte kan tänka mig köpa den, tycker för mycket om Bmw:s modeller, även om de är som åsnor jämfört med Corvetten :) //Agge |
|
Lars Jakobsson |
Perran_ Det beror på vad man gemför med, gemfört med en M3 E46 är den sunkig för vad den kostar. Dom har lagt allt krut på motorn och karossen. Jag tycker inte att en ny bil för dom pengarna ska låta som en skoda pickup sen 80-talet och väghållningen borde vara fan så mkt bättre den med... Kanske skulle provköra nått innan du bildar dig uppfattningar? |
| Jag skulle mer än gärna visa mig i en Corvette Z06. Riktigt bra bil! | |
|
Lars: Jag diskuterade inte väghållning utan inredningen! Är väl medveten om jänkarnas väghållning iom att jag har en själv, och ja din M3 har en väldigt bra sådan. Men jag väljer fortfarande en Z06 vilken dag som helst. Dels om man jämför nypris, prestanda och utseende. |
|
|
Om man inte kan "visa" sig i vilken bil som helst så är det ju något fel på ens självkänsla eller nåt!!! Sticker nog i ögonen på dom som ratar "amerikanskt" viper corvette etc att Z06:an så fullständigt har kört åttor runt många sk kvalitets bilar fast det är ju något som aldrig skulle erkännas, själv lyfter jag på hatten om jag hade nån och beundrar vad man får för sina 650-700 tusen kronor... Mvh Danne |
|
|
Äntligen någon som inser Z06-ans storhet =) Kommer ihåg en viss C6 cab som var bland dom absolut snabbaste i superstage.. |
|
|
Har för mig att dom testade nya Z06 i Svenska Automobil nyligen. Resultatet blev att den tog hem en hel del olika moment/fartrekord där flera namnkunniga erkända sportbilar petades ned från topplaceringarna. En klart lyckad amerikansk sportbil med relativt attraktiv prislapp. Bara att gratulera, Hatten av! Mvh. Leffo |
|
|
Och grövre doningar är på gång... Se länk Corvette Z06 Blue Devil. Länk Leffo |
|
| Knappt brutal :P Skulle inte neka mig hes hehe. | |
|
Z06 är jo byggd för att gå snabbt , och den kan man inte jämföra med en M6 egentligen som är mer en Komfort racer , jämför den mot M3 CSL som är byggd för samma sak så inser ni att den är överlägset när det gälller inredningen också. Länk |
|
Lars Jakobsson |
Om vi ska gemföra vad man får för pengarana.. Så varför inte köpa en ny M3 E46 och kompressor mata den med 600hk. Då har ni bättre prestanda och komfort för samma pengar :P Blue Devil är riktigt snygg utvändigt.. men jag gillar fortfarande inte inredningen.. |
| En kompressormatad M3 är väll olaglig att köra och besiktningen är nog tvärnit men men ide´n var rolig Lars | |
|
Enligt Corvettes hemsida är baspriset för en Z06 drygt 70000 dollar. Dessutom har jag varit inne där och valt till lite lull lull i form av herrejösses stereo och stora gå-bort-fälgar. Sammanlagt blev priset 73885 dollar. Igår stod dollarn på 7.07 om jag inte missminner mig. Det blir alltså drygt 522000kr =) Men dom är givetvis lite dyrare här i Sverige, dock billigare än dom flesta M-modellerna! |
|
|
Enligt modellguiden är baspriset 559000kr för en M3 E46. Med lite lull lull så stiger naturligtvis priset en aning. Lägg till dessutom kompressor så blir den dyrare än Z06 (baserat på priset i USA), och du kan inte ens besiktiga bilen. Men det är fortfarande inte säkert att du kör ifrån Z06 med överladdning. |
|
|
Jag tror faktiskt inte att en M3 med 600 hk kör ifrån Z06, men det är bara vad jag tror. //Agge |
|
Lars Jakobsson |
Hur ofta har ni varit med om att dom lyfter på motrohuven på besiktningen? Har aldrig hänt mig iallefall. Det räcker med att lägga av remmen till kompressorn och sen bara köra igenom..hur lätt som helst :P Med 600hk så kör man garanterat ifrån en Z06, det borde tom. ni förstå. Kolla bara hur tex dom M3:or med lilla kompressorn går (480hk). Tror faktist det räcker med den för att köra ifrån Zo6. Kolla prestanda sifforna på dom själva får ni se! Men vi får väl helt enkelt vänta och se tills nån kör mot en.. Och att Z06 skulle ligga runt 500 000:- i sverige ställer jag mig mkt tvivlande till, får nog räkna med iallefall 700 000:- |
|
Knappast att en M3 med 480hk kör ifrån en Z06 på drygt 500hk (512?). Sen det där med besiktning är inte så lätt serru. Jag har varit med om att dom har lyft på huven ett flertal gånger. Sen OM en kompressormatad M3 på dryga 600hk skulle hänga på Z06, är det ju bara att överladda den också. Då har M3-an fortfarande inte en charlie =) För att inse hur snabb den är original (!) så gör den mittenelvor på 402m. Enligt några tidningar (MotorTrend, Car&Driver samt Road&Track) är den snabbare än t ex Ferrari 430 samt lika snabb som SLR MacLaren! Den har gjort 7.43 runt Ringen, M3 CSL har väl gjort 7.48? En M3 E46 med fabriksförare kör ringen på 8.20. Sen verkar ju den där Blue Devil vara något i hästväg, helt klart. |
|
|
Z06 VS F430 Länk så vitt som jag vet så rastar en F430 de flesta M bilarna på alla punkter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.