|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Btw... Ang maskinen... Den var väl typ vit ... med nån mer färg... stod ingmar och stefan på den... Dom är ifrån halland tror jag... dom pratade med den dialekten... Får ju lätt tag på gubben då hans chef vet vem det är som har gjort detta... När polisen frågar så lär hans chef kläcka ur sig denne arbetares uppgifter... Blir mysigt | |
|
Jag tycker att Du gör rätt. Men var beredd att sitta på rättegång och berätta vad som hände OM det nu skulle gå så pass långt , men det är ju inte säkert. Själv hade jag gärna suttit i rätten och vittnat om händelsen , det skapar ringar på vattnet och andra vägarbetare som får veta att man faktiskt kan hamna i rätten för att man försöker förstöra andras egendom samt hotar människor skulle nog tänka två gånger innan de gjorde samma sak. vägarbetare kan ju inte stå åvan lagen. Visst är det bra att de skäller ut folk som uppenbart kör för fort , men att själva bestraffa med grus och hot när de inte ens har bevis för påstådd hastighet , det är illa. riktigt illa. |
|
| Precis... Någon folklig pöbel är väl inte vad vi önskar oss. | |
| Hade ju hoppats på att få höra om hur det gick att göra polisanmälan det skulle ju bli så mysigt.. | |
|
Angående hastigheten. Du får aldrig köra fortare än skyltat ELLER fortare än att du kan stanna om det kan antas att det fanns skäl att ana plötsliga hinder som vid t ex vägarbeten. Bara för att det står XX km/h betyder inte att det är ens lagliga rättighet att köra så fort. Gissa om jag haft diskussioner med en 19 åring som konstant hävdade att det var hans rättighet att köra 50 inne i vårt bostadsområde, trots att det krävde typ skicklighet som Schumacher och en F1-bil för att klara alla kurvor och hinder. Men åter igen, detta förlåter inte beteendet. |
|
|
m_johan84 "jag kommer att polisanmäla den arbetaren som gjorde detta... Jag har tvättat min bil.. Hittar inga skador... Dock kommer jag att polisanmäla honom för att han knuffade mig och uppträdde hotfullt mot mig samt att han tömde småsten på min bil. Det får bli min hämd... Kostnadsfritt och bra. " Det låter ju vettigt att uppta polisen resurser för att du vill hämnas. Vad tror du polisen kommer göra åt saken? Om dom inte skrattar åt dig så kommer dom lägga ner ärendet innan du kommit ut genom dörren. Kostnadsfritt, jo det är bla jag som får betala för att du vill visa dig starkare än maskinisten. Hade det blivit skador hade det såklart varit en annan sak men att hålla på anmäla för att man blivit trampad på tårna är över mitt förstånd |
|
|
Ryk 330 xi Vad tycker du att jag ska göra nästa gång ? Jag kanske borde ha ett baseball-trä liggandes i baksätet, för det är tydligen det enda språket som folk förstår sig på nu för tiden... Tyvär... Polisanmäla är ju till för upprättelse men det är ju också viktigt att anmäla för statistikens skull... GTO80: Det har inte blivit av, jag är väl som svensken i allmänhet... Vi klagar ett par dagar och glömmer av sedan:P |
|
Paap Reeder |
johan84! Bara spekulation men tänk då om vägarbetaren i rätten drar sin historia: "Du dommarn! Jag har suttit 38 år på denna jävla maskin och asfalterat de flesta vägar söder om Dalälven minst 2 ggr och sett 100-tusentals bilar rulla förbi i vettig fart på min arbetsplats. Jag vet att 50 cm utanför fotsteget vankar döden i en jämn ström ... och så kommer denna jävla bildåre i 90 knyck! Jag tände till ... av ren skräck skall jag säga men också av att tänkte på ungarna hemma ... och tänkte att den skall jag anmäla ... och när jag skulle titta efter numret så vände jag mig för häftigt så rockärmen kom åt sidospaken ... men jag petade tillbaka det på en bråkdels sekund. Okej jag borde suttit stilla och sett döden susa förbi men nu blev jag ... på ren svenska "skitskraj". Mitt fackombud har lovat att ställa upp på mitt mål eftersom polisen sällan intresserar sig för våra arbetsplatser." ... du Johan! ... du kommer att vara rökt! ... och HR kommer aldrig att meddela prövningstillstånd för ett överklagande. Köp en flaska avfettning och en burk Simonize vax och polera upp bilen så har du också avreagerat dig. MVH /// Paap R |
|
Jag tycker att Johan 84 gör helt rätt , jag annser ej heller att johan84 slösar med skattemedel. Är händelsebeskrivningen sann tvivlar jag dessutom på att vägarbetaren skulle vara i närheten så systematisk , beräknande samt vältalig att han skulle kunna utrycka sig till sin fördel i rätten , ärendet kommer till 99.99% endå inte att gå till någon rättegång. johan84 har handlat helt rätt och skallsom jag ser det EJ behöva bita i det sura äpplet bara för att han är ung och kör BMW. Nästa gång kanske knuffandet övergår i misshandel och någon kommer endå hävda att han INTE skall anmäla pga. slöseri med gemensamma skattemedel , idioti. Sätt åt den där otrevliga vägarbetaren så gott det går , det hade jag gjort , och har gjort vid ett liknande tillfälle där en grusbil tyckte det var mitt fel att jag och flera andra trafikanter vill åka 90 på 90 väg där grusbilen låg i 70 och spred grus på våra bilar , fick kalla handen av alla på det åkeriet men ett år senare är de inte så jävla sturska och fick lätta lite på lädret , kostade mig mer i tid och angagemang än vad det gav i kronor men rätt skall vara rätt. |
|
|
Avdragare "Är händelsebeskrivningen sann tvivlar jag dessutom på att vägarbetaren skulle vara i närheten så systematisk , beräknande samt vältalig att han skulle kunna utrycka sig till sin fördel i rätten , ärendet kommer till 99.99% endå inte att gå till någon rättegång" Jag tycker att det var ett oerhört fördömmande inlägg ifrån dig. Men du är kanske själv vägarbetare och talar av egen erfarenhet. Det verkar så på stavningen. |
|
|
En arbetare häller lite småsten på Johans bil och Johan kunde alltså tänka sig att antingen slå sönder arbetaren med ett basebollträ eller kniva ihjäl honom? Frågan är om inte det är det mest skrämmande i hela den här historien. |
|
|
Alltså oavsett vad vägarbetaren/na säger i rätten så går brottet dvs att de hällde asfalt högst medvetet på din bil inte att sudda ut. Om du kört fort finns ingen bevisning kring, frågar man utomstående bilister så lär de inte ha uppmärksammat att du skulle ha kört fort. Det kan vara vettigt att sakta ner trots högre fart är tillåten vid vägarbeten men det gör det knappast till ett brott att köra i den högsta tillåtna som du gjorde. Precis som att bötfälla bilister på 90väg för att de kör i 90 när det är snö på vägen, valet är ju fritt att köra allt från 0-90km/h. Du har faktan i din hand, men ingen skada att visa upp vilket gör att du måste trycka på vägarbetarens hotfullhet samt att han knuffa dig. Typ förargelseväckande beteende. Det blir mycket väsen för ingenting (ekonomiskt sett), men en sak är säker du lär gå vinnande ur striden och vägarbetaren kommer få ögonen på sig i fortsättningen så ingen annan bilist råkar ut för samma sak eller värre. Synd att man inte har kameran redo vid dessa situationer, man borde ha en monterad i vindrutan, då får man fast asen i slutänden. |
|
|
Tycker du gör helt rätt som polisanmäler saken Johan, då markerar du i allafall att du tycker vägarbetaren gjort fel. Det är nog inte värt att driva saken vidare längre än så, inte med tanke på att du inte drabbats av några skador, annat än att du fått din dag förstörd. Även om utredningen läggs ner kommer hans överordnade få reda på att den anställda blivit polisanmäld och det lär inte direkt vara en merit för honom i framtida lönedisskusioner. Dessutom får han ögonen på sig och sitter illa till om han förstör för någon mer billist som även han polisanmäler händelsen. Go get him Johan! Anders N: "Jag kanske borde ha ett baseball-trä liggandes i baksätet, för det är tydligen det enda språket som folk förstår sig på nu för tiden... Tyvär." Ryck330 anser att polisanmälan är att "stjäla" av våra skattepengar varefter johan frågar Ryck vad han tycker att man ska göra istället (undrar jag med?) Tror inte Johan allvarligt menat har tänkt att kniva ner någon, det verkar ju som att han vill lösa problemet på ett civilicerat sätt - genom polisanmälan. Hellre en bil i garaget än 10 på verkstaden. |
|
| ryk 330xi är du också vägarbetare? eftersom din stavning inte är på topp heller... | |
|
snacka om att kasta sten i glashus citat från ryx330xi: Jag tycker att det var ett oerhört fördömmande inlägg ifrån dig. Men du är kanske själv vägarbetare och talar av egen erfarenhet. Det verkar så på stavningen. haha, årets bästa |
|
| håller med ryk 330xi har du inte mod nog att ta konflikten direkt på plats så är det bara onödigt att slösa bort mina och alla andras skattepengar i efterhand när du skrapat ihop lite mod | |
|
baur helgonet Jag tycker det är dålig stil att anta att bara för att man är vägarbetare så ska man inte kunna skriva eller uttrycka sig väl. Att jag stavar som en kråka är jag väl medveten om men klarar mig bra ändå även om det är till ett litet handikapp i mitt jobb. Själv skulle jag aldrig uttrycka mig som Avdragare om jag dessutom inte behärskar språket själv. |
|
|
Jaja ... säkert. Jättebra att du aldrig skulle utrycka dig på ett underförstått negativt sätt.... Det är din bedömning att inte du eller jag (enligt dig) behärskar språket , men nu var det inte det tråden handlade om , tråden handlade om en man som vart utsatt för en mycket tråkig incident. Det är inte alls dålig stil att anta en massa saker om människor som beter sig så som den aktuella vägarbetaren gjort , det tycker inte jag. Jag tror att våldsbenägna aggresiva människor som väljer att straffa andras bilar med grus mycket väl kan ha en nedsatt retorisk förmåga , på fullaste allvar tror jag det. |
|
|
m_johan84 Visst kan du anmäla, man kan anmäla vad man vill. Men utan skador på bilen så blir det ändå bara ord mot ord. Om du inte hade ngt bra vittne så lär det knappast gå att driva. rätt eller fel / fegt eller modigt kan disk. i oändlighet. Jag är för lat för att driva projekt där jag inte tror på framgång. /fredrik Optimisten tror att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att så är fallet... |
|
|
Tyvärr är det ju så att det hela bara leder till onödig energi från din sida som endast kommer att leda till förtret och ökad bitterhet mot dessa gatuarbetare då det blir ord mot ord som någon sa. det betyder att det inte kan drivas vidare och ingen vinner tvisten i fråga, betyder också att inga ögon kommer att riktas mot gatuarbetaren/na. Jag har själv varit med om att polisanmäla läkare och en känd plastikkirurg pga feloperation som styrktes av en annan anonym läkare som ej ställde upp. Läkaren blev inte prickad eller varnad då fel ej kan bevisas, vill man driva vidare så kostar det ur egen ficka samt chanserna för att vinna blir inte ett dugg högre. Jag förstår gatuarbetaren till viss del, men är riktigt förbannad på att han ska ta ut sín dåliga dag på en som dig som råkar hålla rådande begränsning, kanske var det den vanliga ständiga frågan, avundsjuka. Här kommer en idiot i en nyare BMW som ser ut att köra fort. Se upp bara så inte gatuarbetaren vandaliserar din bil i civilt tillstånd, det kan hända tyvärr vid en anmälan. Hur som helst så måste var man/kvinna agera och ta lagen i egna händer när samhället inte klarar av det pga haltande rättsväsende som mer baserar sig på fortkörare än på att lösa riktiga seriösa brott, där bevisligen inte bevis behövs. (Har en vän som åkte dit för fortkörning/vårdslös körning mm trots att de aldrig såg honom köra fordonet, vad säger vi om det?) Detta kan betyda fysiskt våld i vissa situationer, jag ställer mig inte tveksam till det, vi som har vett i skallen måste visa samhället med alla medel att här accepterar vi inte att vissa får bete sig hur som helst, i synnerhet inte i sin tjänst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.