|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Njuren, "Oljesticka" Vad är det för fel på stickan? Min bil, 9200mil, inget hittills. Skall byta: Reläer i GM-modul (C-lås) samt remmar och spännrullar. mvh/ Anders |
|
Njuren |
Oljestickan har en typ tjock beläggning en bit upp, lite raspig yta, gammal olja hoppas jag :D Det fastnar papper på den när man kollar oljan så får inskaffa en ny sådan så småningom... Någon som bytt kavajhängaren bak i taket? Min är utfälld ständigt, fjädern av förmodar jag. |
|
Njuren, Det är bara beläggningar/korrision orsakat av vevhusventilationen. Ta fram smärjelduken och putsa. Kanske för sent nu? mvh/ Anders |
|
Njuren |
AKN: Tack för svaret, då behåller jag min gamla sticka :) Vet du om min bil kan ha tagits skada pga av att förra ägaren endast kört 800mil/år? Tänkte mest på min multirem som tjuter som en gammal 240 var morgon.... :( Premium selection garantin är tyvärr ett skämt - annars hade jag fixat allt redan genom den. |
Njuren |
Måste tilläga att när jag hade en 316ti så rasade en rulle av något slag som hörde ihop med multiremmen/fläktremmen. Innan den rasade så lät bilen lite som en elbil i motorljudet vilket jag trodde var normalt i kanske 1000mil :D Så det har jag också bytat på E46! |
|
Vehusgaserna passerar via oljestíckröret och får oljestickan att oxidera/rosta, ju mer kortkörningar desto mer korrision. Hur långt har bilen gått? Rembyte med tillhörande spänn/stödrullar är inte fel. Kortkörningar bidrar till kondens och korrision där förutsättningar finns (din sticka t.ex). mvh/ Anders |
|
| Jag bytte luftburken mot en kompressor : )) | |
Njuren |
I dagsläget har den precis nått upp till 4700mil, när jag köpte den för 2 mån sen hade den endast gått 4200. Tack! |
|
På 320:n bytte jag främre blinkers som blivit mjölkiga. Bytte också framskivorna vid 12000 mil, snart även dags på min 325:a. Ny soft M-Tech ratt och knopp, mattor, fälgar,torkare och annat pimp men inget som gått sönder:) /J Surf Or Die!!! |
|
|
Hehe! Såg att jag svarade på denna tråden 2007 också... hade visst glömt några grejer sedan dess. Lustigt hur minnet fungerar när man älskar något:) Surf Or Die!!! |
|
|
-EXPANSIONKÄRL - FJÄDERBEN FRAM, (FJÄDERN) - FJÄDRAR BAK - KOPPLINGSSTYCKET, TOPP (MOT TORPEDVÄGGEN) |
|
|
+ - BROMSOK HF - KAMAXELGIVARE |
|
|
hej Har haft bilen i 3,5 år och har hittills gjort följande: Nya skivor + belägg och stabiliseringsstag i framvagn. Nya damasker främre drivknutar. Ny termostat och genomspolning av system. V.främre länkarm.Klassiskt fel på dessa även om 02-an är bättre. Nytt batteri Ny torkarmotor och länksystem. Renovering av bakre torkare.Gjort själv.Ganska enkelt. Byte Xenonljus. Byte främre blinkersglas. Byte bakre stötdämpare. Det blev ju en hel del och har kostat många slantar.Det var det dock värt. De flesta klassiska fel är kanske nu åtgärdade.Väntar i.o.f på höger länkarm. Håkan |
|
|
318 -03 som gått 7500 mil(billiga mil om man ser till service och reparationer - efter 3 år servat den på liten firma som är duktiga, men billiga). Bytt/fixat: - En tändspole - Nytt batteri 2010 (gamla fortfarande OK, men började tappa kraft) - Nya sommardäck 2010 (mycket torrsprickor och ca 3mm kvar) - Jordfel bakluckekontakt/handtag - Frusen vevhusventilation (betalade bara en mindre slant, för ny olja + motortvätt) |
|
|
hej Jo så här ser det ut efter snart 14000 mil. Skivor+klossar fram, V.länkarm,nya damasker+smörjning av knutar.Nya stabiliteringsstag V.o H.fram. (snart kommer nog H.länkarm) Ny termostat och genomspolning av systemet,koll ac.Ny torkarmotor fram.Nya xenonljus+nya blinkersglas. Bromsrenovering bak med nya klossar etc.Nya Koni sportdämpare(dyra). Renovering av bakre torkarmotor(mig själv). Kostar ju en del detta.Kanske får man räkna med det efter dessa 8000 mil jag kört med bilen. Det är det dock värt efter dessa mil. Lycka till med din bil Håkan |
|
| Jag har haft min bil i tre månader nu, bytte länkarmsbussningar fram och sommardäck direkt efter köpet. Föregående ägare bytte bromsklossar runt om och samtliga tändspolar. | |
| Haft bilen i ca 2,5 år och kört ca 4500 mil, inga reparationer överhuvudtaget. Endast service, oljebyten, bromsbelägg fram samt bakdäck (nya framdäck medföljde). Mst 13500 mil och jag är helnöjd! | |
|
1. Expansionstank (sprucken längs ena lång sidan. Tydligen ett vanigt problem). 2. Bromsslang Höger fram. (Lite skavt på den, så gick ej genom besiktning). Ta i trä, men annars har bilen vart kanon än så länge. |
|
| 325i -04, 3500 till nuvarande 7500 mil. Har bytt endast batteri (original satt i). Kanonkvalitet är min erfarenhet. | |
|
Mycket är bytt: * Skivor runt om * Handbromswire + belägg * Två Kamaxelgivare * Stabilisatorstag * Bussningar i framvagn * X-Enon lampor, båda * Båda bakfjädrarna * Frusen vevhusvent. Ny Lambdasond etc. * ABS-Givare * Givare för "rätt oljemängd" * Batteri * Torkare bak (renoverad) * Ny kylpump JJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.