|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
kamelkungen |
Hej alla bmw älskare. Vad har ni fått reparera på Er bil ? |
| Ett par (riktigt små) rostbubblor på vbakdörr och bagageluckan, helt kostnadsfritt för min del. 325i -02 E46 facelift | |
|
bytt fläktmotorn (gick på garanti) +bägge täckplastbitarna utanför lyktspolningen i övrigt inget annat ,byter bil kommer i jan 2007(330d/E90) //bert |
|
|
Herregud, så mycket problem som jag har haft med min bil hoppas jag ingen annan BMW ägare fått ha. Allt detta har jag haft problem med innan bilen hade gått 8000 mil: - Problem med låset (Ibland fastnade den "knappen" som åker upp och ned i passagerardörren) - Problem med att passagerardörren var trög att öppna och stänga - Vänster bakfjäder av (dock någon "sänkningsfjäder" som förra ägaren hade bytt) - Kondens i sidoblinkers vänster - Fläktmotståndet pajjade - Plastlisten utsidan bagageluckan sprucken - Pumpen till spolarvätske tjosan paj - Harman Kardon slutsteg paj - Original bilbatteri paj/kortslutet/whatever (händer väl förr eller senare för alla dock) Sedan har det säkert vart något mer jag inte minns nu. Det sjuka är att oavsett hur mycket strul jag haft med min bil så vill jag inte släppa taget om den. |
|
| Just det, tanklocket sitter lite snett så det skaver på lacken, blivit en liten rostfläck. | |
|
Det skjutbara innertaket till takluckan fungerade ej vilket krävde en rätt så omfattande reperation (11.000kr) för att lösa då ett antal delar behövde bytas. Nu stod EuroPlus för större delen av kalaset som tur var... I övrigt inget annat på de snart 2000 mil vi kört med bilen. ___ //Ulf |
|
Helga |
Till AlexW. Det var väl inte så j-a mycket. Har du aldrig pratat med ägarna till Audi, Mercedes, VW, Volvo, Saab, Opel, Renault, Citroen, Peugoet mfl...... //Helga |
|
Fläktmotstånd Regnummerbelysning bak Huv & baklucka "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Inte ett schiiiit.... än.. Men jag skall på rostskadeinspektion nästa fredag på BMW Solna då jag hittade lite småbubblor under nummerplåten (Bytte från "vanlig" till "EU" nummerskylt då jag skall ner till Europa med kärran). Annars ingenting.. Slitdelar som bromsbelägg räknas inte. //amullo --- |
|
| Regnr. belysning bak, fjädrar bak samt ena strålkastaren. Fast strålkastaren kan man knappast lasta bilen för, fick en fågel som gick in i strålkastaren och satte sig i reflektorn. | |
| Ah, just ja. Min ena nyckel har precis dött så den kommer väl bytas ut så småningom.... 1600:- inkl. programmering. | |
kamelkungen |
Ingen som har haft problem med ac-anläggningen ?? Startade en liknande tråd på saabturboclub forum, där är det mycket ac rep. och kamkedjor. |
|
Jag har en 325 CI 2003 och detta behöver bytas: * Fläktmotstånd * HK Subwoofer förstärkaren * Samtliga HK dögtalare * Bilbatteriet (Bytt!) * Knirrande ljud i bakvagnen? (kan va´ bakvagnsfästet?) * pumpen till spolarvätskan |
|
|
-länkarmar pga glapp -termostat -huv och baklucka pga galvsläpp -kamaxelgivare -bakfjädrar pga fjäderbrott -spolarpumpen till bakrutan pga läckage |
|
|
- Huv x2 (rost) (skadegörelse) - Bagagelucka (rost) - Baktröskel (rost) - Bakfjädrar (knäckta) - Spännrulle (knissel, lagret slut) - ACC påfyllning av gas |
|
|
På mina två E46:or byttes skivorna fram efter 8.000 mil på båda. Förbannat irriterande med skskskskskakningar varje gång man trödde på bromsen... ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Tändspolarna, div givare och spolarmotorn havererade efter att jag köpte bilen i våras, och allt gick på garantin. Därefter har jag även bytt bmw-märket på motorhuven. Är helnöjd med bilen. mvh/bva |
|
| har bara haft min e46a i snart 2 veckor och det ända felet hittlis är att bromsbeläggen är slut men det visste jag vid köpet.. annars har den skött sig väldigt bra | |
|
Återkom om ca 6 månader så har du säkert en annan version. Inget illa menat men man upptäcker "as you go..." på gott och ont. Men grattis till bimmern och hoppas du kommer njuta av den till fullo. "BMW är inte bara en bil, det är en livsstil" |
|
|
Körde min 98:a (e46sedan) i 2 år och 7000 mil ungefär. Vattenpump, oljenivåsensorn och lacksläpp. Körde min 05:a (e46sedan) i ett år och lite över 3000 mil. Inte ett fel. Enda gången jag besökte bmw var på oljebytet. Min nuvarande 06:a (e46cab)har jag bara kört 1100 mil med än. Inte ett enda fel, mer än att jag blivit utsatt för skadegörelse och ska på verkstad pga det. Min Cabrio Länk |
|
|
Huv, bromsbelägg, kylfläkt, länkarmsbussningar, pdc-givare+kabelhärva (funkar ändå inte som den ska), däck, programvara. Sen tillkommer ju allt jag har bytt/monterat fast inget var trasigt :) . Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.