|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
luddlum |
Länkarmar fram Fjädrar bak. Stötisar bak på sammagång Huv (garanti) Skyltbelysning |
|
jag har haft bilen i 1år och har gått 10000mil. jag har bytt följande: 1xenonlampa värmeventil hjullager fram och Bagageluckan på garanti och jag är mycket nöjd förrutom rostskiten... alex |
|
| Hade en 325:a-01 i 1,5 år. Hade de vanliga problemen med rost under motorhuven skeva bromsskivor etc. Bytte bil till en 745:a istället. Kvalitetsintrycket mellan 3- och 7 serien är enorm till den sistnämndas fördel. | |
| kört 10000 mil sedan ny. bytt skyltbelysningen bak på garanti | |
|
Kört från 14800-17200 Spindlar fram Bromsslangar Slitage Skivor x4 Klossar x4 Lampglas fram Olja+oljeservice Sommardäck Faktiskt förvånad över hur felfritt hon rullar Länk /Thomas |
|
|
Insugningsröret Generatorrem Insugningsröret blev det en spricka på efter en mils snigelkörning pga kö. /Bva |
|
|
Efter snart 10000 mil så har följande byts. Skivor, fjädrar bak, Termsotat och huset, Spindeleder fram. |
|
|
Ägt bilen i några månader och efter ca. 1000mils körning (och efter en insp2) så har jag bytt följande Skivor runtom, bromsbelysning (mitten), kamaxelgivare (avgas), insugsgivare, insugsslang, motorhuv (rost angrep), abs givare bak, acs+t givare bak, elhissar fram och ett par lampor =) |
|
|
efter 4000 mil har jag bytt följande: ingentin |
|
| Vid 7000 mil har jag bytt xenonlampor. Huven och bakluckan på rostskyddsgarantin. (Vanliga ställena, under huven fram, under BMW märket på bakluckan, Touring) | |
|
Min bil har stått på verkstad en hel vinter p.g.a opålitlighet, bilen kunde antingen startvägra direkt eller starta för att sedan dö efter ett litet tag, eller gå tills man försökte starta nästa gång. det tog som sagt en hel vinter för verkstaden att hitta felet, och när den stod hemma vågade vi inte köra den, tänk om den stannade? under denna period byttes en imponerande mängd givare, programvara, och nån burk som skötte nånting, minns ej. till sist byttes bränslepumpen, och jag vet fortfarande inte om den var orsaken eller ett följdfel... För övrigt har knappen till bakrutan bytts, olika detaljer i framvagnen men inget mer. Men förutom startvägrandet så har det varit min bästa bil hittils! //Bjerser |
|
| Min farsa har en E46 320i -00 och han har aldrig haft några problem med den, servicar gjorda som de ska. Aldrig några problem och han har ägt den i 2 år snart. Han säger själv att han är mycket nöjd. | |
|
Jag har nu kört över 32000 mil med min 320d e46, det har inte varit mycke fel på den, men för att nämna de större felen kan man ju säga att jag har bytt turbotrycksgivare två ggr, en spridare, fläktmotstånd nyss för andra gången, LMM två ggr på garanti, Bränsleslangar från filter till pumpen. Stötdämpare vid 17' och nu 32' Bromsskivorna byttes nyligen, länkarmar, första ggn båda på garantin 5', och nu ena sidan 31'. Renoverade generatorn för 250 kr ;) Fixade fönstrhissen med lite ståltråd och epoxy vid 10' mil Har köpt nya remmar men har inte monterat dem ännu! Borde byta lite bussningar, den ormar sig lite, men vet inte vilka! Det finns ingen rost annat än var jag har fått stenskott! De flesta felen hade jag före den blev inkörd, ca 12'mil MAO Billigare och driftsäkrare bil får man leta efter! nu börjar förarsätet bli lite sliten, kanske man borde söka efter en ny på skroten! |
|
|
Kalle123: Härligt att läsa. Grattis! |
|
|
320ci 2002 10000 mil Huv och baklucka(garanti) Generatorrem Dörrlåset höger paj (dyrt att fixa så jag låter det vara tillsvidare...) Hondan jag hade innan hade Inga (0) fel de 11000 milen jag hade den. Men den hade ingen 6:a heller ;) /Janne Surf Or Die!!! |
|
|
330i 2002 14500 -> 16 500 mil. Huv och baklucka(garanti) Bromsskivor,handbromsbackar och belägg bak. (Det visste jag iofs om innan köp) Batteri vid 15'000 mil Inbillar mig att nåt lager i generatorn nu börjat låta illa så det lär bli en lite renovering där men annars går den grymt bra! =) Sjukt nöjd med bilen! |
|
|
ABS-givare hö. bak på 5900 mil. Är helnöjd! |
|
|
Jaaaa ni!! Fram tills i somras var jag grymt nöjd med bimmern! 318i sedan från 2000. Köpte den vid 5200 mil i November 2005 och i somras hade den gått ca 9000 mil utan mer problem än ett batteribyte som gick på beg.bils garantin och en oljeservice och lite glödlampor. Men sen i Juli har verkstadstiderna duggat tätt. Summering: - Länkarmar/Spindelleder - Bakfjädrar - Bromskivor + belägg bak - Packbox slutväxel bak läcker olja - Motorn till vänster sidoruta fram kärvar och måste bytas ut - Nya sommardäck Allt som allt drygt 15-20 loppor i rep.kostnader!! ;-(( Pitepalt!! Men OK! Mycket är ju slitagedelar och det är "väl" normalt??? att det dyker upp lite sånt runt 10 000 mil om inget är bytt förrut!! ELLER??? :) |
|
|
325 i Touring -01 15600mil Huven (rostgaranti) Termostat Kamaxelgivare (avgas) vattenpump Bakfjädrar bromsskivor och belägg runt om. Torkarblad en skyltbelysningslampa bak. det är alles, har kört ca 4500 mil med bilen och ser ingen anledning alls att byta. synd att de rostar så lätt, går billigt och är underbara bilar att köra. |
|
| Har nu kört 14000 mil, bytt länkarmarna fram + skyltbelysningen. Nu börjar bilen kännas inkörd :-) jag använder den endast att pendla med, motorväg 110+ på farthållare drar 0.68 i snitt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.