|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Nu är 323'an såld i och för sig, men under de ca 2½ år som jag hade bilen hann jag med att byta... * Bakvagsfästen (frabrikatsfel = Goodwill) * Laga rost, "bagageluckan" * Bromsskivor och belägg runt om * Bussningar runt om * Länkarm * Batteri * Olja och filter :) * Jag köpte även nya sommarfälgar och nya feta sommardäck till den. 255 bredd bak och 235 fram. En kanon bil i övrigt som jag saknar ibland. |
|
|
Har ägt min 330Ci -03 (4000mil) nu i snart 8 månader och jag har inte haft ett enda problem med den. Förutom 1 st Insp. 1 har jag endast fyllt på bensin, spolarvätska, olja. Samt att jag har tvättat den ett STORT antal gånger ;) Hoppas den fortsätter i detta spåret nu bara. Tråkigt att se/höra att det är så många som har problem. Men det har ifs. ALLA bilmodeller och bilfabrikat. Mvh Jimmy |
|
| verkar som om rost är ett stort problem.... hur ska man egentligen behandla bilen för att den itne ska börja rosta ?? | |
|
Svårt att behandla när det kryper under lacken... |
|
|
Bytte avgas- och kamaxel givare nån vecka efter köpet. Hade garanti dock så det gick på bmw. Sedan bytte jag belägg, olja och oljefilter innan servningen som kommer om ca 1300mil (måste belöna älsklingen!). Plus en liten baklampa annars inget annat, väldigt nöjd :) ...peppar peppar! Kan tillägga att jag ägt bilen ungefär 10 månader. /// Bimmarkomanen |
|
|
Haft min i 1,5år bytt spindelleder Motorhuv (garanti) Bromsbelägg 1st lampa framlyse problem att låsa upp pasagerardörren när det e kallt problem med imma..dags att byta microfilter vänsterbackspegel "lock" någon idiot som sparkat av..skall byta locket Listerna runt passagerar dörr lossnat..dock lätt årtgärdat Tycker det gnisslar vänsterbak skall kolla upp det i helgen.. hmm nog allt jag kommer på..mest irriterande är nog i alla fall låset på passagerar sidan nu när kylan har kommit. Länk |
|
|
325 touring -02 9500 mil - Samtliga dörrar inkl huv och baklucka utbytta på rostskyddsgarantin. - Brustna bakfjädrar - Bägge pendelstagen i framvagnen Trots dessa kvalitetsbrister så är det en underbar bil. /// Lee |
|
|
328 (E46) -99 18500 mil Reparationer - Båda spindelleden bytta - VF broms ok samt renoverad HF broms oks ring (skjuter från broms oken till norm läge efter inbromsning) - Bytt Kylaren pga deformation (läckage) - Spricka i bak chassi (bak axel infästning) omfattande rep. (Garanti) - Bakvagns bussningar bytta - Rost bagage lucka (rep+lack) - Rost motor huv pga alla stenskott (rep + omlackering) - Skyddshölje runt katalysatorn bytt, - Trasig handbroms => renovering av bakre skivor för handbromsbeläggen. Slitage - Bromsbelägg 2 ggr fram bytta - Handbroms belägg bak bytta - Sommardäcks uppsättningar 2ggr - Vinterdäcks uppsättningar 2ggr - Lampor bytta fram 2 ggr och bak 1ggr. - Div. remmar i motorn bytt 2 ggr. - Avancerade hjulinställningar mha laser mätning 2ggr. Uppgraderingar - Slitsade broms skivor fram. - Supersprint avgasrör (sista steg) - Bling bling fälgar ;) - Chip tuning - K&N Luft filter - M3 spoiler (gourney flap) Jag håller fullständigt med lee325 kommentar "Trots dessa kvalitetsbrister så är det en underbar bil." Men det är kanske dags för en ny bil dock.... //Rop the bimmer frik |
|
|
Brorsans 325xi -02 har varit felfri sedan köpet för två år sedan, bara servat och kört. Den har idag gått knappt 5000 mil. Ingen rost heller såvitt vi har sett. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ena sidoblinkersen pga kondens samt klammer till avgassystemet, båda sakerna gick på nybilsgarantin. |
|
| Morsans 330cia 01 bytte ägare:) lagom till rostskyddsgarantin gick ut. Med på köpet kom ny bagagelucka, h sidodörr och omlack v bakskärm pga rost. Tidigare byttes huven pga samma orsak. Övrigt på 9.5k mil, det mesta på garanti el gw för mtrl. Fläktmotstånd, xenonlampa, clåsmotorer i dörrarna, termostat, bakfjädrar, dsc-sensorx2, länkarmar fram, torkarmotor, bordmonitor, framskivor, styrstag, h dörrhandtag, bakaxel pga missljud, knappsats t elförarstol. Mvh Asken | |
|
På de dryga 8snart 9000milen jag kört bilen som snart rullat 21000 så har följande bytts.. Länkarmar fram 12300 mil stabilisatorstagen fram vattenpump termostathus stötdämparbussning bak främre bussning bakvagn fläktmotståndet 2ggr (varav 2:a garanti) höger fönsterhiss fram HF skärm pga rost Huv+baklucka pga rost Motorfäste Insprutare med sensor LMM (HFM) 2 gånger Eftermonterat eller rent underhåll Dragkrok med elkabelsats Bromsar komplett runtom 8 st oljefilter 2 kupéfilter 4 luftfilter torkarblad (vet inte hur många) VXL-låds olja Bakaxelolja Alla drivremmar spegelglas förardörr Batteri Reperart och lackat fronten (djurskada) Lackat om bakköfångaren (parkeringskada när min bil stod still) Lackat om trösklarna (pga stenskott) Lackat om förardörr och VF skärm pga rost (delvis garanti) Vill inte räkna ihop vad allt kostat hittils, men det är en skön och underhållande bil som trots allt alltid tagit mig dit jag vill (utom när batteriet var kass). Jag är fortfarande riktigt nöjd med den på alla vis och kommer ha kvar den minst 2 år till Diesel-räsern /Rickard |
|
| Farsans 318it -02 har vi endast bytt bromsklossar sammt olja och filter, haft den från 5kmil å de står nu 14k mil på mätarn. Bästa bilen som han haft enlit honom. Besiktigades förra veckan utan anmärkning. | |
|
Få se nu...jag har bytt på min 99:a Grundmodul, Kombi instrument, och fick beställa ny nyckel plus spärra alla andra som av nån anledning kom bort. Behöver byta ljusmodul och sensorn till airbagen i passagerarstolen. Sen så har jag eftermonterat multiratt :-). Vill ha angeleyes och diodbaklampor plus röktoning av rutorna. |
|
|
kamaxelgivare huv o baklucka o nåt annat omlackat pga rost Oljemängdsgivare xenon lampa Skulle behöva byta lås pga att dom inte låser upp ibland 9k mil annars e den som ny =) |
|
|
- Spindelled/Bärarmar fram - Baklucka //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
på drygt 2 år och 3200 mil, har jag bytt.......... inget. bara tankat och kört. ingen oljeminskning, ingenting. |
|
|
320 E46 -99 gått totalt 7800 mil. 1. Höger passagerardörr och motorhuv pga. rost. 2. främre bromskivor pga. vibrationer (skeva) 3. ABS givare vänster bak (trasig) 4. trasig väkelspaksdamask (hål) 6. (reostat) glappande instrumentbelysning 7. givare i motorn (vevaxel?) pga. startproblem 8. 4st lampor till främre strålkastare 9. Bakre nummerplåtsbelysning bytt (trasig plast) 10. Övrig kommentar något svårdoserad koppling att komma överens med i stadstrafik (ryckig) har jag inte stött på tidigare i någon annan bil. Detta på 1.5 år. Förutom ovanstående har den fungerat bra Var dock inte riktigt nöjd med bilen så jag bytte in den. Mvh. Leffo |
|
|
Under mina 1,5 år med bilen har jag bytt: * Länkarmarna * Gummibussningar där bak * Vattenpump * Termostat * Termostathus * ABS/ASC givare * En vacumslang * Luftbälgen Säkert en del andra småsaker som jag inte kommer på nu |
|
|
Jag har haft min E46 328 i ca 1,5 år och under den tiden tillryggalagt ca 1.800 mil (totalt ca 11.000 mil på mätaren). Två brustna bakfjädrar och huvemblemet är det jag har bytt, har aldrig haft en så problemfri bil. /// Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.