|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
10´ räcker ju knappt ens till sjävrisken på rättskyddet! Lägg ner om du inte är lagd åt att du njuter av rättprocessen.. Min Cabrio Länk |
|
| Lämna gärna lite info om bilen, vore intressant att se ifall den dyker upp på blocket och med vilket antal mil isf. | |
|
Nja... Själv om jag skulle köpa privat bil i sverige skulle jag nog begära att den mät testas i BMW. Men som sagt vissa E36 kan vara låg milare och vara riktiga. Tex en anhörig till mig har en -96 318i som gått 10000 riktiga mil Förresten kan man kolla upp mätarinställningen blivit justerad på E46 och E90? Min BMW 116i Länk |
|
|
vad betydde de där sifrorna som kom upp i displayen, när han blåste dig isf?! |
|
|
dom där siffrorna som dyker upp!!! på mätarstä'llningen är inte själva mätarställningen... utan det é koder som betyder nått.... så din bil har inte rullat 35000 mil... det är ett trick som köpare brukar göra på amatörer så att säljaren sänker priset.... testa det på en annan e36.a så får du se att det står så på alla |
|
|
oj dom flesta har nog svarat som jag...läste inte tidigare inlägg.... sorrryy!!!! fan den bilen var läcker... |
|
civilization |
Idag blev jag utsatt för precis samma försök på Statoilmacken på kanalvägen i Sollentuna, en kort mörk kille påstod att han jobbade på BMW, tog fram siffrorna, och ville pruta 20000 kr. Kände inte till bluffen men tyckte det lät lite konstigt, när jag själv gjorde "testet" och kollade noga så lade jag märke till att det stod en nolla framför de siffror han påstod vara den riktiga mätarställningen. Alltså skulle bilen isåfall gått 38000 km istället för 380000 km. Detta kollade jag själv när köparen åkt därifrån, när han själv gjorde testet såg han till att det gick så fort att man inte han lägga märke till den första nollan. |
|
Håll nere tripmätaren samtidigt som du vrider om nyckeln till radioläge (första läget) 1st display: BMW PART NUMBER (6 digits) 2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug # 3rd display: K NUMBER (4 digits) 4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN 5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits) 6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware # // M.V.H. Daniel |
|
|
ärligt alla som hånar kvattro ni var alla nybörjare någongång i tiden och borde sett att att han har hört allt negativt han behöver höra för att förstå vad han gjort fel, som "Player" känns ju rugigt moget att håna honom ännu en gång, efter alla negativa mail, skriv istället en lösning eller håll käften är min ärliga mening. lider med dig kvattro. men som posetivt han du ju ialla fall uppleva henne, har hört mycket värre blåsningar än denna. mvh kim |
|
|
När jag skulle sälja min förra E36 320 var det många som förskte med denna det slutade med en liten herre med kastrat röst fick lägga benen på ryggen när något brast i skallen på mig. Tyvärr är det så att ska man sälja en bil idag, ex. BMW som inte är i toppskick är det tyvärr dessa herrar som är hobbyförsäljare elelr vad de nu är som bara försöker med att blåsa folk som man råkar ut för. /Ian |
|
|
det ringde än på min bil idag o frågade om jag tittat min mätarställning. undrar om man kan länka sidor på AP. när jag klipper ut adressen o öppnar den i nytt fönster så kommer bara startsidan upp. ville maila honom denna tråd. mvh |
|
|
Här : Länk |
|
| Högerklicka och öppna i nytt fönster... | |
| tackar | |
|
Annars högerklicka och välj kopiera länk på titeln på tråden längst upp på sidan bredvid "rubrik;". Ett tips till nån annan gång. ///BMW - Was sonst! |
|
|
TACK ! för en bra tråd, har också trott att det var den faktiska mätarställningen. Tittade på cirka 7 e36or innan jag köpte min e34 540. Trodde alla var skruvade :( Är några år sedan... funderar på en e36cab nu...letar råd om e36 innan jag ska köpa nu till våren, byta min 540 mot en e36 cab. mvh Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.