|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| vilken skulle ni tagit, z4 eller porsche boxster?? personligen gillar jag z4:an väldigt mycket men porsche är ju ändå porsche.. det som talar för z4 är väl priset och utrustningen... det som talar för boxster är väl namnet samt kvalitetskänslan... vad har ni för åsikter+? | |
|
Beror på vilken Boxster du menar, mellan Z4 och Boxster blir det Z4. Mellan Z4 och Boxster S blir det Boxster. Personligen är jag mycket mer förtjust i Cayman modellen, alltså en Boxster med tak. Länk /Fredrik |
|
|
Z4 är en fantastisk bil men Porsche är alltid Porsche. Instämmer med Fredriks analys. Såg dock en z4 Mcoupé framför Grand Hotel härom dagen. J-r vilken fin bil! |
|
|
Vad ligger en Porsche Boxster i för prisklass? Är det uppåt priset för en Z4 M Roadster/Coupe blir det ju ruskigt svårt. Har inte kört någon av bilarna, men jag gissar att en M är snäppet hårigare än Porschen. Boxtern har ju fått en del kritik för sin svaga motor. /Fredrik |
|
| Porschen har mycket bättre begagnadsvärde. Det är bra och jämföra Z3'or mot Boxsters. Ssamma sak kommer dt även bli med Z4 vs de nyare boxsters med bl.a hardtop. Själv hade jag valt Boxster utan tvekan. Den känns mer sofistikerad somehow. | |
|
Synd bara att Boxstern är så ful...Utseendemässigt vinner Z4 med hästlängder! |
|
| Just pga porsches supera andrahandsvärde blir ju Bmwn det bättre köpet som begagnat.... | |
| mo vi jämför boxster s (986) mot z4 3.0 med damma årsmodell vilken skulle ni då tagit?? | |
jannise46 |
hejsan jag va ju inne på en porsche boxter innan jag köpte min z4 3.0. hade valt z4 skön bil o köra o går bra, vet inte vilken gör bäst till av 3.0 och boxter s? inte nya då! boxtern är ju fattigmans porsche också, ska man köpa ska man köpa en riktig, går inte så bra. haj! |
|
Mitt spontana val: Boxster eller Z4 - Z4 BoxsterS eller Z4 - Boxster Cayman eller Z4 coupe - Cayman (svåraste valet!) Min Cabrio Länk |
|
|
Boxster S eller M roadster - M roadster! Cayman eller M coupe - M coupe! Boxster eller Z4 2.5 - Boxster.... |
|
|
ander s: när du säger z4 vilken motor menar du då??? Beppo: menar du z3 m eller z4 m?? |
|
|
Nya eller gamla Boxster? |
|
|
Nu såg jag, 986. Boxster S med GT3-paketet är snygg. Men börjar bli till åren. Det är ett svårt val. Z4 coupé vs Cayman S hade jag valt Cayman. |
|
| Både och.... | |
|
Okej, förtydligande.. Boxster eller Z4 3,0 - Z4 3,0 BoxsterS eller Z4M Roadster - Z4M Roadster BoxsterS eller Z4 3,0 - BoxsterS BoxsterS eller Z4 3,0 Coupe - Z4 3,0 Coupe Cayman S eller Z4M coupe - Cayman S Cayman eller Z4 3,0 Coupe - Cayman Cayman eller Z4M Coupe - Z4M Coupe Min Cabrio Länk |
|
|
Jag sålde min Z3 2.8 och har just köpt en Boxster S -03 för en vecka sedan. Har aldrig suttit i en Z4, men man kan väl säga följande: Boxster S vinner alla tester gällande kvalitet, väghållning, känsla, bromsar, motorljud. Mittmotor och bagage både fram och bak, grym balans och grymt praktiskt. Lambo-förare är imponerade av Boxstern..... Kan man lägga 50-100 lappar extra är det en nobrainer. Försäkring 900/mån (Sthlm, 43 år). Jag valde bort Z4 för jag tycker att den är lite för "pluttig". Boxstern maffigare, 3 dm längre och man sitter grymt bra den. Instrumenten är fantastiska. 6 vxl. Det lyser sport och lyx på ett helt annat sätt. Kan inte säga så mycket mer för jag har första sommaren en bit framför mig. Känslan att byta från BMW till Porsche är samma som att byta från Volvo till BMW.....jag säger bara bye bye BMW, sorry.... Länk Ironman |
|
| det ända som är nackdelen med 986:an är ju utseendet.. ser ju likadan ut fram som bak.. den nya boxtern är ju klart snyggare | |
|
Ironman: Talar vi utseende så måste jag säga att den du länkar till i mina ögon (tur att man tycker olika) ser riktigt "pluttig" ut. Sorry ;-) //Månsson |
|
|
Ironman håller inte med dig! Jag förstår inte hur du kan kommentera när du inte satt din fot i en Z4á?? Jag har suttit och kört dem båda och visst har boxtern ett par styrkor. Men jag skulle även denna gång välja en z4á. Z4án har ett klart fetare utseende. Du sitter klart bättre i Z4án med M stol. Balansen är super bra i Z4án. Motorljudet likaså. Betydligt mer utrymme för bagage. Du får bättre kvalitet till lägre pris. Tror att du kommer få en glad översakning gällande service kostnad och försäkring ! "Always a driving machine" |
|
|
Hej vänner Såklart jag inser att jag inte skall jämföra äpplen o päron eller brunetter o blondiner, och trampa alla på tårna på detta forum, jag har ju inget här att göra längre..... Min nästa bil kanske blir en Z4 M vem vet. Men just nu känns Porsche så rätt. Angående storleken och bagaget obs 2*130 liter. Just det motorn sitter varken fram eller bak, utan i mitten! Hustrun får en helt egen lucka! Boxster, dimensioner Längd 4 320 mm Bredd 1 780 mm Höjd 1 290 mm Hjulbas 2 415 mm Bagageutrymme (fram/bak) 130 liter / 130 liter Tankrymd 64 liter Mattias i Sollentuna Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.