|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
I den mindre sanna avisan Xcessen stod det en insändare på motordelen i lördags från en som blivit tagen för fortkörning genom lasermätning från en viadukt över (motor?)vägen. Och så hade blå satt full fart från viadukten, ut på vägen och stoppat den stackars svarte bmw-ägaren. Utvald som hack-kyckling - pga bilen - eller vad? "Alla andra" körde i ungefär samma hastighet.... e inte detta ett fall av olaga diskriminering - i Själva Verket?!?(ingen av de andra bilarna blev således stoppad av blå) F. | |
| Om han körde för fort och blev stoppad så är det knappast olaga diskriminering, att det fanns andra som också körde för fort är ingen förmildrande omständighet. | |
kilroy |
Begreppet "olaga diskriminering" existerar inte i dessa sammanhang, Fenn. Något som faktiskt är uppenbart för de flesta... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
| Laser från viadukt är inte helt ovanligt, och antagligen ett bra sätt att skaffa sig överblick och nå båda filerna på en motorväg. Sett det flera gånger i Örebro, men då med MC-poliser på påfarterna som tar hand om stoppet. | |
|
Hangaround: Även i Västerås har jag sett MC-poliser på påfarten till E18, direkt efter viadukten. Mvh Mikael |
|
|
Kli roi svarar jag inte ens.... Hangarund: Det förekommer isf två olika tråkiga saker på viadukterna genom Örebro: Inte bara stenar och annat hårt som enstaka gånger används för att pricka vindrutor.....utan även laserstrålar som pepprar bilarna. Det "roliga" med detta lasrande är ju att dom som kör åt motsatt håll inte ser lasermännen, alltså kan dom inte varna sina bmw-vänner som färdas i den andra riktningen.... F |
|
|
Fenn, har du funnits på forumet tidigare men med ett annat nick? Tycker att dina formuleringar är bekanta..... Freude am fahren |
|
| commander : tänkte precis skriva exakt samma sak , jag tror den användaren blev "raderad" eller något dylikt... somsagt , mycket bekanta utalanden och en del riktigt udda synsätt med ett stänk bitterhet eller galenskap eller både och. tycker jag. | |
kilroy |
Fenn är kanske bara ett exempel på medlemmar som "bytt" nick på forumet. Det är inte helt ovanligt efter vad jag sett... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
| Det tror jag inte , vad jag minns var det ett liknande nickname som det var väldigt mycket turbulens runt. snarare "utkastad" är min vilda gissning , men bara moderatorerna vet. | |
| Nog var språkbruket misstänkt likt en som hade ett 3-ställigt nick och började på "L". Men man blir väl fortfarande "Kryssad" om man har en ogiltig mail-adress? | |
|
Menar ni honom som filmade svenssonbilister och skickade filmerna till polisen? =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
kilroy |
"Menar ni honom som filmade svenssonbilister och skickade filmerna till polisen? =)" Jodå, den pärlan glömmer man inte så fort... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
Finns prylar att köpa som ska skydda en från laser, nån som vet om det funkar... finns bland annat på www.beastpower.com läsnade på att tappa körkort redan efter första gången..... |
|
|
"Jodå, den pärlan glömmer man inte så fort..." Jassså! Den som först skrev att han filmade fart-galningar med sin uppriggade filmkamera, för att sedan skicka in bilderna till Sherriffen ifall det visade sig att fart galning hade smällt längre fram längs vägen............??? Jojo, en riktig gooooding, en ren njutning för ögontjänare att ta del av såna bestyr.....PiratPoliser.. ;-) f. |
|
|
Precis, privatspanaren som åkte runt med videokameran. Många intressanta inlägg blev det....... Jag tror inte det behövde hända en olycka för att han skulle delge myndigheterna sina spanings-dokument. Fenn: Hoppas att du inte känner dej kränkt p.g.a. jämförelsen.. |
|
kilroy |
"Nog var språkbruket misstänkt likt en som hade ett 3-ställigt nick och började på "L". Men man blir väl fortfarande "Kryssad" om man har en ogiltig mail-adress?" Nu minns jag...Len... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
Mannen, myten.... Freude am fahren |
|
| berätta mer om denna piratpolisen? :) Länk till tråd? hittar inte.. | |
|
Här är tråden: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Ahh, tack =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.