AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.189

Värdering 523iT

Sida 1 av 2
Ro
10
Rolf999
525i Touring -01
Vad tror som vet om rimligt pris på denna 523iT hos RS Bil eller har någon ett förslag på en E39 Touring årgång 98-01

Länk

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Rent spontant så känns den dyr med de milen och den utrustningen...

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Jag håller med. Det är en enkelt utrustad bil med många mil (inget fel i det, men det ska återspeglas av priset). Som jämförelse kan du se min förra sålda bil Länk.
Min nuvarande E39 köpte jag för 75000 med 6*så gott som nya däck och 2 som håller några säsonger till splitter ny vindruta (jag lämnade in bilen själv) och 8*alufälgar V8, samt betydligt högre utrustningsgrad. Fast 2 år äldre och med 3000 mil till på mätaren.

Mvh
Mikael
PS.
Välkommen till forumet.
DS.

Mvh
Mikael
Ro
10
Rolf999
525i Touring -01
Tack för snabba svar. Kände på mig att priset var i överkant och den ligger långt bort. Ville nog bara ha bekräftelse på det. Dock var färgen ovanlig och snygg. Letar vidare efter en E39 523-528 Touring. Tips tas tacksamt emot.
Jag har faktiskt inget större utrustningskrav men det är ett plus med dragkrok, sport alt skinn stolar.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Får du ner denna till 110 000 så tycker jag denna är prisvärd: Länk

Kanske denna för runt 100 000? Länk
Länk
Länk
Billig: Länk

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Har du inga större utrustningkrav hamnar du i en MYCKET bra förhandlingssits eftersom många BMWköpare har MYCKET höga krav på utrustningsnivå. Själv frågar jag mig hur många e39 pre facelift förutom M5 som är värda mer än 100KSEK (har med mig uppgifter till vilka priser faceliftade går i bakhuvudet).

Ligger nog mycket i simon_ens ord. Eftersom min nuvarande bil bara har elstyrda sportstolar, saknar automatisk öppning av backluckan, navi och fabriksmonterad telefon känns den snikutrustad jämfört med mina tidigare (innan jag skaffade mig BMW hade jag helt andra referensramar). Det speglar sig också i prisbilden. Jag har en känsla av att en BMW med ordinarie Volovnivå på utrustning ska vara mycket förmånligt prissatt jämfört med de fullutrustade bilarna. För övrigt var det simon_en som fick äran att komma närmast i bedömningen av min förra bils försäljningspris så det är väl bara att slänga upp förslag så kommer du att få rättvisande prisbedömningar. :)

Mvh
Mikael
Jag värderar gärna, men inte så ofta då värderingarna är ofta impopurlära då de enligt många ligger för lågt. Detta resulterar i ifrågasättningar som iofs är ok, rena påhopp är jag innerligt trött på.
Precisionen vara bra om än inte 100% ig på något sätt. Prissättningen på bilar är ingen exakt vetenskap om än att ganska mycket går att komma fram till rationellt så finns det alltid en bit som inte är rationell.

Härmed meddelas att jag inte äger och aldrig har ägt en backlucka. Däremot tycks jag ha dålig syn och/eller för litet teckensnitt.

Mvh
Mikael
mikaelodoris, kanske har du "tacklucka"?

Sök på det begreppet på blocket, ganska vanlig utrustning..:)

simon_en: Nog för att jag hoppades att du skulle få fel i fråga om min bils värde för en köpare (du låg ju lägst i pris), men jag var man nog att gratulera dig. :)
Men visst har jag noterat att låga värderingar inte alltid uppskattas av säljare.
Sorry nu blev det allt lite OT, men hedra den som hedras bör.

Mvh
Mikael
Jo jag har noterat att den extrautrustningen är relativt vanlig i annonser, men trots emellanåt hög utrustningsnivå på mina BMW:s har en sådan aldrig ingått, vilket jag beklagar då det vore en praktisk detalj vid sådana tillfällen då mina medtrafikanter överraskar mig positivt. ;)

Mvh
Mikael
Ro
10
Rolf999
525i Touring -01
Vad tror ni om denna

Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Snygg bil , som BMW säljer så priset är ju "högt" men du får väl en del seriösare garantier och trygghet i köpet. 130-135 skulle kännas som en hyfsad affär för den bilen.

///MVH Hasso
Länk
Som Hasso skriver. Köper du hos BMW blir det troligen ett tryggare köp, men även ett högre pris, men inte så högt som det de satt ut. Min bil var en årsmodell nyare hade gått några hundra mil mer, extremt välutrustad och troligen i bättre skick (jag hämtade den hos en tysk BMW-handlare, dvs import = lägre pris men även toppskick) och såldes i somras för 146000:-.

Mvh
Mikael
Ro
10
Rolf999
525i Touring -01
Då jag inte ser mig som väldigt kunnig, och en bil kan vara allt mellan "felfri" och urusel, och jag lär nog endast märka av de som är mot det urusla hållet är jag beredd att betala lite extra för garantier.
Jag har läst en hel del på forumet och det var roligt att Hasso kom med ett inlägg då jag förstått att han är väldigt kunnig på BMW. Om jag får ner priset lite kan det bli ett rimligt bilköp. tack också mikaelodris för dina synpunkter.

Jag har tittat på bilen och det var en hel del stenskott (15-20) på motorhuven annars såg den väldigt bra ut. Skall provköra den i dagarna och så får vi se vad det leder till.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med om att denna ser fin ut och kommer priset ner en aning så är den intressant. Orientblå är en snygg färg Länk men tyvärr rätt så känslig för repor och med dom milen så vore det otroligt om inga stenskott syntes. Är den dessutom rekondad av försäljaren så framträder stenskotten ännu tydligare. Blev själv chockad när jag hämtade min fd orientblåa 540 efter Ditecbehandling eftersom alla stenskott lyste på huven.

___
//Ulf
Ro
10
Rolf999
525i Touring -01
Nu är jag lycklig ägare till en 525iT -01
Den som är orientblå och med xenon ljus som inte framfår av annons.
Medföljer vinterdäck plus att huven byts ut då det är lite rost i framkant plus många stenskott. Urkoppling av airbag (småbarn ni vet)

Priset blen 65' plus min 316ti-02 6600mil som är basutrustad med manuell AC. Tror ni att jag kunnat göra en bättre affär, det känns bra i alla fall

//Rolf

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grattis!

___
//Ulf
Grattis till en trevlig bil och förhoppningsvis även ett problemfritt ägande.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.