|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Abbis75 |
Min 325 -92 blev stulen i natt.... I Hisnings Kärra Sov över hos min farbror när man kommer ut för att köra till jobbet är dem borta lagom roligt. Jag har spenderat hela helgen med att tvätta, vaxa, polera, bytt olja filter mm.... Så äntligen när man ska köra ja tji fick jag bättre att jag låtit den vara smutsig. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ut med regnummret, så har vi bättre koll om vi skulle mot allförmodan se den. |
Abbis75 |
Bra idé : REg nr: SRR 166 Svartmet sedan, 16 alu annars standard tom gula bilker fram Ring gärna mig på 0707-410811 om ni ser den..... |
|
F*n va trist, det är ju mardrömmen.. Hade du larm på den eller? Jag investerade tämligen omgående i ett CarGard 850 till min, fast vill nån ta den så gör dom väl det ändå.. Länk |
|
-:BeeMWe:- |
Ingen som bygger egna larm och drar kablar på andra ställen än standard och sätter sensorer på andra stälen än standard? Bovarna lär juh veta precis hur man ska koppla bort ett cargard 850 tex... |
|
immobilizer hadde du ett sånt Abbis 75 eller?? :( |
|
|
ÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååå!!!!!! Vad jag lider med dig! Fy f----n! Jag hoppas att de som stulit den för evigt må brinna i helvetet! Jag har nyligen köpt min coupé och är "ganska" rädd att den ska försvinna. Nu måste jag göra slag i saken och köpa en starkare sirén! Originallarmet ljuder inte så himla högt. Någon som har ngt förslag? |
|
Abbis75 |
Jag hade inte hunnit med varken larm eller emob. Dock hade jag en rattkrycka på. Detta hjälpte NOT. |
Crusty |
har larm och immobilizer, men om nån ändå skulle sno min kärra springer jag i fatt dom! HEHEHE =0) "The Blue BMW" |
|
Larm och immo är nog bara nått som gör att det tar lite längre tid för skurken att sno bilen. Själv har jag båda. Jag har även en stöldkrycka från mega club. www.megaclub.com Det är nog den bästa skulle jag tro. Om nu bilen blir stulen trots att man har den här kryckan så får man i alla fall självrisken betald av dom. Kanske inte spelar så stor roll men det kan ju vara en liten tröst i alla fall... who dares wins... |
|
|
Otroligt irriterande att man ska behöva plöja ner en förmögenhet för att "försvåra" för typer som inte kan ge fan i andras bilar, har själv investerat i Larm med immobilizer, två sorters fälglås å rattkrycka. Såg en stabil rattlåspryl på Autoloks hemsida. Länk |
|
X. |
Efter att de försökte sno min bil för nån månad sedan så har jag ändrat uppfattning om larm. Tror faktiskt att larm + immo sätter käppar i hjulet för många eller till och med de flesta av tjuvarna... Men om proffsen kommer med trailern så lär det ju inte dröja länge innan bilen står parkerad på någons uppfart i Ryssland. |
|
Man får helt enkelt koppla elslingor i ratten och vxl knopp som är kopplat vill batteriet via en strömbrytare. Då lär tjuven aldrig försöka sno den bilen igen, om han någonsin ens stiger ur bilen... Bilbatterier har ju lite power... önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
Som sagt så går det väl knappast att göra det omöjligt för en biltjuv att knycka bilen men man kan ju göra det så omständigt att han väljer en annan bil istället. Larm med imobilizer och stabil rattkrycka gör det förhoppningsvis svårt nog att sno bilen. 3 låsbultar/fälg ska kanske göra att man får ha fälgarna i fred. Sen får man ju se till att inte parka på nån öde plats såklart. Om nån skulle ge sig på min bil så vill jag INTE komma på dom, under akten så att säga, för det skulle bara sluta med att lilla jag hamnar i finkan för att ha satt en ASP i knoppen på skurken och att han får skadestånd av mig för sveda och värk :( Länk |
|
-:BeeMWe:- |
Carl L: Synd på ratt och spak, lär juh bli lite kladdigt och lukta... |
|
Lider när jag hör sån´t här... Du har mitt djupaste medlidande _Squad_ |
|
|
vart i sverige bor du?? mvh/skoog |
|
|
fan va trökigt!! lider me dig... MM Spider 17" |
|
| Tur att man inte bor i sthlm eller nått sånt alltså.. hemma låter ja alltid bilen stå med nycklarna i å det e ändå bara 12 mil från sthlm | |
| Hur ska vi få bukt med detta??? Har larmat mina M3 speglar i veckan. Ska även blästra regnumret på glasen i dom. Men man är äldrig säker!!!!! | |
|
tjena, ska hålla mina ögon öppna i göteborgstrkaterna, man vet ju aldrig var den rullar nu! ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registret #001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.