|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
bildock: Är det stor skillnad mellan den blå serien och pro (svarta) serien? Har du testat båda? |
|
|
Grimm jag har provat den svarta serien och det var ingenting för mig tyckte inte att det stämde med de förväntningar jag hade på produkten. Då min bil är väldigt fin så jag behöver i princip bara ett ytskydd så någon oxid har jag inte så jag är ute efter ett maximalt försegling med högsta glans, jag använde förut sonax röda och det väldigt bra men så läste jag reklamen om den blå och WOW det bästa jag använt och så väldigt lättjobbat därefter provade jag den svarta pro men eftersom jag arbetar för hand och ej maskin så kom jag inte längre i resultatet och ändå tyckte jag det var mer tungjobbat därför rekommenderar jag så väldigt den blå serien och jag kan gå över bilen utan det kanske behövs för det är så lätt, nu pratar jag om hobbybilen men använt samma metod till bruksbilen den blå förseglingen håller helt fantastiskt det är mot denna bakgrund jag framhåller den blå serien mvh Uffe/bildock |
|
|
bildock Allright! Låter ju nice... Men kör du ingen cleaner eller polish som du kan rekomendera...kanske den blå serien där med? |
|
|
svar: som jag skrivit tidigare så handlar det om min hobbybil som går 5 månader om året på sommaren och då jag köpte bilen gjorde en rengöring med polish eller cleaner som du frågar om men sedan är bilen i det totalt fina skick så jag behöver inte någon polish och i synnerhet då bilen är välvaxad så blir den ej heller oxiderad och så blir det bara små fina vattendroppar som lätt skinnas bort, då jag har en bakgrund som lackerare så har jag kanske lättare att avgör vad som behövs eller ej men för att du ska gardera dig så ta först en omgång med polish och då lacken är ren då menar jag ren från asfalt och oxid då använder du vaxet och gör du det ett par gånger vår och höst då har du förmodligen så fin bil att du kan hoppa över polishen ibland och har du en hobbybil som jag nämner, har du fått den ren ja då håller du den fin med bara vax men visst det är aldrig fel att använda polish först det är bara arbetsbesparande att kunna hoppa över ibland det beror på hur lackens skick är mellan gångerna, ja visst ja du frågar om den blå polish, och den tycker jag också är den bästa produkten just nu, hoppas de här förklaringarna ger dig något så du också får en fin och lättskött bil mvh Uffe/bildock |
|
|
Får väl se vilket skick man kan hålla den i, men iom att man är extremt kräsen så vill man ju göra det så noga man kan. Lämna in bilen finns inte för mig då jag vill känna att det är jag som håller den fin för egen maskin. Finns lite stolthet på det sättet. Gott att den blåa serien verkar så bra. Har bara tänkt på den svarta innan. Ska bli intressant att testa när det är dags. Tack för dina åsikter "bildock". |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Av denna trådens natur och var den beger sig,har jag bara ett råd till den som vill prova på själv! Rubba eller polera en bil utan större affektionsvärde (typ grannens! =) ) innan ni ger er på er egen! Finns många medel och maskiner i butikerna, som verkligen kan ge ett totalt misslyckande. Vid polishing tex så är det väldigt viktig att arbeta med rätt hastighet och tryck för att lyckas,och de flesta med en fin bil som försöker är väl ändå rädda för att misslyckas,ochdärför gör detta med försiktighet redan från början! Visst är mörka och särskilt solida lacker svårast att få bra resultat. Man blir aldrig duktig utan av att ibland lära sig av sina misstag! Tycker det låter lite som om trådstartaren här fiskar efter nya kunder,vilket en hel del redan antytt till utan att tala i klartext!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
tipset jag vill ge! om du endast arbetar för hand så gör du inga misstag! om du struntar i repor som inte är allt för störande utan vill ha en lättskött, blank, billig rekond, arbeta med bra material så kommer du väldigt långt utan dyra rekondfirmor, men är lacken sliten, matt, repor, oxiderad smutsig ja då kanske du måste lämna bort men för en billig penning kommer du långt med så mycket fina gör det själv medel idag men visst lite arbete får du lägga ner mvh Uffe/bildock |
|
|
Kör med en oscillernade dubbeltrissa annars.Tar inte så mycket repor,men lacken blir mkt väl rengjord,och du slipper slitet.Inge risk att du sabbar lacken heller,oavsett polermedel.. Har |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.