|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Min bil har blivit skrotat. Jag har varit bortrest en tid och min bil har jag haft ståendes på en parkering vid ett bostads område. Nu har jag kommit hem och bilen är skrotat... ;( Bilen är en M3 E30 som är hand breddad i Tyskland. Kjolpaket mm mm.. Den ser lite halv risig ut med lite rost osv med den skulle göras iordning totalt. Alltså det är ju mycket stort värde i den och vad ska jag göra nu när den är skrotad???? Kan man få/köpa tillbaka en bil och ta in den i registret igen efter en avregistrering? Snälla hjälp mig nu, skulle kunnat kapat av ena handen för den bilen! | |
| vem fan har skrotat DIN bil, å varför? | |
| antagligen för att den har stått där för länge... Har ringt och terrat hela dagen till skroten och komunen men utan resultat. Det är kommunen som har skrotat den eller iaf ligger bakom det hela. | |
| men dom kan inte slrota en bil utan namnteckning från mannen/kvinnan på regbeviset.....hur långe har den stått där? | |
|
ungefär 4månader. Tror du att det går att registrera in den igen? |
|
| de kan ja inte svara på, men jag tror faktiskt inte de går i vanliga fall iaf, kanske i ditt fall, eftersom du inte gett ditt godkännande till det.....ring å gör en anmälan hos polisen. Dom kanske vet om man kan göra något | |
|
Gör på samma sätt som om bilen vore stulen. Är det kommunen eller hyresvärden som gjorde deta så får du kräva fet skadestånd. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
"325turbo" Är du helt ärlig med samtliga detaljer ang din beskrivning? Du bör ha fått minst två delgivningar som säger att du måste flytta bilen, därefter har man oftast 10dagar på sig att flytta fordonet annars forslas bilen bort. (om bilen inte står på privat mark för då gäller andra regler). Du har inte fått nån information? Att bilen är skrotad har du fått fram genom att söka på ditt regnr eller? MVH |
|
|
Låter skandalöst. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Kontakta en advokat ,och kolla med denne om rättsläget. Om det är värt att stämma den som skrotat bilen eller vad som bör göras.Ge dig inte! Lycka till! /TP. | |
| ska iaf göra allt för att få tillbaka min bil! | |
|
blir svårt att få in bilen i registret igen, vet att det diskuterats tidigare på forumet. enda troliga skälet till att det skulle kunna gå är att någon missat att delge dig innan detta skedde. hade du en bostad att komma hem till eller hade fogden tagit den pga alla böter de satt på din bil varenda dag under de 4 månader du varit borta? - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Ursäkta men: Hur i helgoland ska man kunna kunna få tillbaka/ återregistrera en SKROTAD BIL??? *BAWORAK* |
|
|
När jag bodde i lägenhet så hade vi problem i föreningen med några skrotfärdiga bilar som stod på parkeringen eller gatan utanför. Dessa stod i flera år utan att vi hade rätt att flytta på dem. Som de flesta nämner här så måste du ha fått hem minst en delgivning(som du måste kvittera att du mottagit) med anmodan att flytta bilen. MEN om bilen saknat regskyltar kan de flytta den från platsen ganska raskt, men avregistrera vetefan om de kan göra bara sådär? Vad får du för svar av kommunen? |
|
| finns inte en chans att dom kan avregga en bil så, även om den bogseras bort så borde den väl hamna nånstans så du kan kvittera ut den.... | |
|
Tycker det låter helsjukt! Bara för att den var felparkerad kan man ju inte skicka den på skroten, speciellt inte en så pass värdefull bil!! Dom lär väl knappast haft DITT registreringsbevis och då går det ju inte att skrota bilen. Borde ju bara vara att åka dit och hämta den om du står som ägare fortfarande. |
|
|
SHIIIT! Det galnaste jag hört på mycket länge... De har ju inte kunnat skrota den på pappret, men de har kanske skrotat bilen... du har ju papprena kvar väll? Det är bara att kontakta en advokat! _____Vraum!_____ |
|
|
Vilken skit!!!! Jag kan faktiskt berätta en liknande historia som jag fick höra från en kompis pappa som har bilskrot. Dessvärre slutade den riktigt hemskt. Killen hade en Ford Mustang som han hade ståendes på en HYRD parkering. Meningen var att han skulle rusta upp den och hade fullt upp att hitta delar. Bilen stod ganska länge och sen drog han på semester i en månad eller likn. När han kom hem var bilen borta! Det visade sig att kommunen hade fått för sig att bilen stod övergiven och ansåg att de hade rätten att "städa bort vraket". Han fick reda på vilken skrot bilen hamnat och försökte övertala skroten att få tillbaka sin bil. Icke sa nicke, detta är skrot nu fick han till svars. Men de hade inte hunnit skrota bilen än för han såg den på området. Efter många övertalningsförsök lessnade skrotkillen och satte sig i kranen och lät killen se på när bilen skrotades.....Hjärndött!!! //Micke Min sida Länk |
|
| Hörde på ekot idag att folk blir av med sina bilar till följd av mängder av obetalda felparkeringsavgifter mm. Kanske något sådant? Stod du felparkerad? | |
|
Är det verkligen bara jag som undrar hur man kan få tillbaka en skrotad bil? Är den skrotad är den väl skrotad? Tror det ligger något mer bakom det hela. *BAWORAK* |
|
|
Hela historien verkar märklig. Att forsla bort en bil kan kommunen givetvis göra men att förverka bilen och demolera den har jag faktiskt mycket svårt att tro att de skulle göra. Om de nu gjorde det så är det givetvis ett fel begånget. Däremot kan jag mycket väl tänka mig att man skulle kunna få betala en bortforslings/förvarings avgift. Håller helt med SvanteE - det finns några konstiga saker här 325Turbo: Om du tycker så mycket om din bil att du kan kapa av dig handen för den, Varför ställer du den på en (uppenbarligen) felaktig parkering i 4 månader? Har du verkligen inte fått en massa brev från kommunen innan den forslades bort? Är det inte så att någon annan kan ha snott den? Jag säger inte att du ljuger men jag har svårt att få detta att gå ihop. En nummerplåt vore intressant, då kanske någon här kan hjälpa dig att luska fram lite mer. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.