|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
visst är det jobbigt att sitta bak i höga hastigheter speciellt på långa sträckor.. men farter upp till 100 är så skönt.. måste ha cab snart :P .. hittade lite ps bilder där man bytt färg på bilen Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk gillade främst färgerna på bild 3 och 4,,, fy satan va snygg den var i dem :D |
|
|
Är det bara jag som tycker att en cabrio ska ha tygtak? Blev grymt besviken på linjerna bilen får när taket är uppfällt och de tydliga skarvarna. Varför kunde man inte lämnat plåtcabbandet till Renault och Peugeot... Har alltid tyckt att både E36 och E46 är snyggare i cab-utförande både med taket nere och uppe. Vad gäller E9X serien så är ju coupén mycket snyggare. Dessutom går man miste om dels om det goa ljudet av regndroppar mot tygtaket =) och möjligheten att ha lite olika färger på lack och tygtak. Tur att 6-serien håller fortet! |
|
| jag håller med dej crisse men marknaden vill tydligen ha en plåtcab även av bmw | |
|
Någon som vet hur många kilo extra det blir med plåt istället för tyg. En cab blir ju aldrig en sportbil ändå så prestandamässigt är det väl inte så jäkla relevant iof. Utrymmet, minskar det med den nya "plåtsufletten"? Min Cabrio Länk |
|
|
Vill minnas att jag läste någonstans att cabrioleten är ca 200 kg tyngre än coupén. En del av det är säkert förstärkningar. Ska vi gissa att samma bil med tygtak skulle väga 150 kg mer än coupén? Den gamla 3-serie cabrioleten rymmer 260 liter (eller 300 liter utan "sufflettboxen"), den nya 210 med taket i bakluckan och 350 med taket uppe. Så svaret är Ja och Nej =) /ElakaKatten |
|
|
Ungefär 50kg extra med plåten då. Sen kan man ju faktiskt säga att svaret på fråga 2 är JA. Nercabbad är den ju mindre i bak. Frågan är om man får in golfbagen nu när det minskat? Min Cabrio Länk |
|
| den nya bilen är ju rätt mycket större än den gamla så bagageutrymmet lär itne bli mindre | |
|
Jerry, var det inte just det "ElakaKatten" skrev, att den skulle bli mindre? Min Cabrio Länk |
|
|
Precis =) bmw_jerry: Siffrorna är officiella så det är inget jag har drömt ihop. Anders: Man kan ju även se det som att bagaget är större i E93:an än i förra modellen - så länge taket är uppe. Därav mitt dubbeltydiga svar. /ElakaKatten |
|
| elaka katten jo jag hålelr med dej men jag läste fel sorry :P | |
|
No problemo, señor Jerry =) /El Cato Malo |
|
|
El Gato Malo ska det ju va =P |
|
|
Jag är väldigt positiv till utseendet nercabat men lite undrande till utseendet med plåten uppe så jag väntar tills jag får se den in real life. Jag hade samma åsikter om coupen men som jag nämt i tidigare inlägg i en annan tråd så kan även den bästa ändra sig när man får se döden i vitögat !!! "Always a driving machine" |
|
|
här komemr ytterligare bilder... Länk Länk Länk Länk Länk Länk ser ju kannonbra ut men det ända jag itne gillar på den är c-stolpen som ser så smal ut och har fel lutning.. |
|
|
Tror jag börjar gilla utseendet mer och mer! "Always a driving machine" |
|
|
Med tanke på att det redan nu är problem att få ner en golfbag nercabbat blir man ju lite orolig när bagagen blir mindre. Beror dock på hur litrarna är placerade. Problemet nu är att man inte får den "under" suffletluckan så det är möjligt att det är bättre användbar plats, om det är lite "högre" stuvutrymme. Min Cabrio Länk |
|
| är det någon här på forumet spm har beställt eller ska beställa den nya caben?? | |
|
Jag vill ha en 330 eller 335 cab men förnuftet säger vänta minst ett år! Så vi får se om hjärta eller hjärna får tala? :-) "Always a driving machine" |
|
| Jag skall troligtvis beställa en om två veckor, vi får se. | |
SpineKracker |
Fasen vad synd att det är plåtcab! Gillar inte detta, en cabriolet ska ha sufflett och inget annat! I övrigt ser den ju väldigt fin ut. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.