AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
10.873

Nu finns det officiella bilder på 3-serie cab E93.

Sida 1 av 4
här kommer officiella bilder på e93 Länk
Länk
Länk

tycker inte att cstoplen var så snygg med taket uppfällt men bilen var väldigt snygg nercabbad.. ser så lyxig och sportig ut
Bakparitet på minner om Opel Omega -95 när man kollar ifrån sidan. =)
Ser inte ut att vara BMW`s snyggaste skapelse precis. Nä, den va inte vacker.
här kommer lite mer bilder Länk
Länk
ska bli kul att se den med sportpaketet så som detta Länk
Intressant att det även kommer några nya motorer i och med nya 3-serie Cabriolet:

320i får 170 hk
325i får en 3-litersmotor på 218 hk (i praktiken en "nedtrimmad" 330i)
320d får 177 hk

Skumt att 325i-motorn uppdateras bara någon månad efter lanseringen av nya 325i coupé... Undrar just om de nya motorerna även kommer i övriga modellserierna i mars?

(Läs mer om motornyheterna på t ex www.automotorsport.se)
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
325 e90 har 218hk sedan den kom 2005

Länk
Den ser helt ok ut!
Ingen som har hittat en bild på den rakt bakifrån?

Keep Your Distance!
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jo men det är en helt ny och kraftfullare motor då vridet är ökat till 270 nM
Jag tycker det verkar som om de har väldigt dålig koll på fakta...

Som Powerkillen skrev så har ju 325an haft 218 hk hela tiden...och att 320n plötsligt skulle få 170 hk istället för 150 verkar också konstigt.

Och angående bilen, så ser inte bakdelen så bra ut...på bild iaf, ska bli spännande att se den irl...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Fr a Fa: det verkar ju också konstigt...skulle hk vara samma, men endast vridet ändrat...från 250 till 270?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
här kommer ännu mer bilder och till och med en rakt bakifrån :D
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Snyggt!
Rakt bakifrån är den snygg, tycker jag. Men på den tredje bildlänken får jag lite Merca-vibbar, CL heter väl modellen, som har "för lång" bagagelucka...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Om det nu är som bmw_chrille skriver att det kommer en ny 325i med nedtrimmad 3-liters motor kan den mycket väl vara 218hk/270nm istället för dagens 2,5-liter på 218hk/250nm. Sedan kan man ju alltid diskutera om det verkligen blir så - eller om det överhuvudtaget är fördelaktigt...

Gillar cabben skarpt i alla lägen utom uppcabbad snett bakifrån... Opel Omega :-(

/ElakaKatten

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hmm.. läste AMS artikel. De verkar mycket riktigt ha supit till det en aning: "En av de lite oväntade nyheterna hos Cabriolet, som kanske också kommer på övriga 3-serien, är att motorvolymen växer till 3,0 liter på 325i-modellen. Det ger lite fler hästar (218 hk...".

Som så många redan har konstaterat =)

Nu går jag och tar en kaffe istället.

/ElakaKatten

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Jag gillar den.

Men den kräver mörkare färger för att dölja takskarvarna.

Volvo C70 ser fortfarande bäst ut med taket uppe.

/Lars

Vägen är målet.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kanonsnygg. Gillar den skarpt!
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Länk

I prislistan kan man bl a utläsa att 325:an är helt ny med en cylindervolym som faktiskt överstiger 335:an med några kubikcm.
Troligen en liknande lösning som USA haft med 328:an. Där används också en 3l maskin med aningen större volym än 335:an, och den har också vridet begränsat till ca 270nm. Toppeffekten är däremot angiven till 230hk.
För övrigt kan konstateras att det är 335:an som är "gammal", den baserar sig på den äldre 3-liters motorn och har därför aningen mindre volym.
wowwe
Kanonsnygg cabbe faktiskt. Motorn är inte direkt ny faktiskt har funnits ett tag i USA som 325i som 3 liters med samma hästar :) Det är samma motor som N52 men är nedbantad med annan mjukvara och insug :)
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Har samma info som Wowwe

"Always a driving machine"
Med gammal menar jag alltså att den baserar sig på E46 motorn, lättviktskonstruktionen i E90 3-liters motorn lämpade sig inte för överladdning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.