AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.590

Vad trött jag blir på trafikpoliser

Sida 2 av 2
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
BMW-förare förföljs/trakaseras mycket oftare en t.ex. en Volvo-förare...

Det kan jag intyga, som kört många bilar men bara blivit stoppad tre gånger... i samma bil, gissa vilken... och detta under väldigt kort tid

_____Vraum!_____
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
larsss:Ett sätt är att kolla på Försäkringspremierna ,Fbolagen för ju ganska bra statistik över tex stöld och olyckor det visas ochså i premierna mer på äldre bilar än på nya förstås, men ändå!
Bmw ligger bra mycket högre generellt än tex volvo och saab i premier.

Mpower
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
betan, ja så är det nog när det gäller premier (har inte jämfört själv).

Problemet är att jag inte litar på försäkringsbolagen innan jag sett det faktiska statistiska underlaget.

Det är mycket möjligt att de tar ut en högre premie än vad olycksrisken motiverar bara för att de kan, vilket beror på att de utnyttjar att det finns en utbredd uppfattning om att BMW oftare är inblandade i olyckor, även bland BMW-förare själva. BMW är ju ett litet märke i Sverige som ofta körs av entusiaster så bolagen kan i princip göra vad de vill. De idkar ju inte precis välgörenhet.

/Lars

Vägen är målet.
Sonny Wallin
Snatto: jag blev mer stannad av polisen när jag körde runt i en volvo i 4 månader än vad jag har blivit stannad i bmw:n som jag har haft i 2 år.
och då har jag kört betydligt mer med bmw:n.

Jag tror inte på det att man bli mer stannad bara för att man har en bmw.
Speciellt inte om man har en fin.

Mvh
Sonny
jag fick det bekräftat i veckan då jag blev stoppad
jag frågade varför i helvete han följde efter och kollade upp mig under en lång sträcka
svaret: Jo BMW ägare brukar ju alltid gasa så fort så man stoppar hellre en sån och kollar upp personen/bilen än en volvo ägare
å andra sidan kan man ta det som en komplimng,hehe

tr
121
treje
330iT 01:a
skulle spelat in det. kallas trakaserier i den tjocka boken.

kärlek går att få för pengar....
Visa användare
586
wdac
325i -05
jag har oxå blivit tailad men ja lyckades visa att ja visste om dem så de körde vidare så haka ja på å förföljde dem istället de vart lite snopna när ja kom upp bakom dem när de stog å gömde sig i väntan på att ja skulle köra förbi dem framför näsan.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Det här får vi nog leva med, BMW sticker av olika anledningar i folks ögon.
Och tidningarna hjälper gärna till & smutsa ner vårat rykte! Om det hänt en olycka med en bil av annat märke så skriver dom "Föraren tappade kontrollen över sin bil" Om det är en BMW så skriver dom "Föraren tappade kontrollen över sin BMW" Vad gäller Harry haffa så är det samma sak, finns det en BMW i bilkön så är det den man stoppar.

ehhhhh varför stoppar man in händerna i byxfickan när man blir stoppad av farbror blå, hehehe;)
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
JONTEP,

Liksom med brottslingar, "tjuvarna försvann snabbt i en svart BMW"...

/L
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Lånade ut bilen till en kompis för första gången för två veckor sen. Han har aldrig blivit stoppad på dem 3 år han haft körkort (kör volvo 440 vanligtvis). Tror ni inte han blev stoppad? ;)
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
De kanske ville vara med i GIS 8? :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.