|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Komm körandes på essingeleden (70km/h fartbeg.) i ca 85-90km/h, komm i kapp en Saab 95 aero som såg suspekt ut, saktade ner till ca 75km/h och gled om sakta, tittade in i bilen och mycket riktigt var det en trafik civilpolis bil. Fortsatte att köra om en bil till, då kommer det en volvo och lägger sig i baken och vill om. Fortsätter att sakta köra om bilen och lägger mig sedan i högerfilen. Volvon gasar om och drar på, Polisbilen glider då ut i vänsterfilen och blinkar lite med helhjuset så att volvon saktar ned lite men kör dock klart över 70km/h. Sen lägger sig polisbilen ett par meter bakom mig och förföljer mig i ett par km medans det kommer andra bilar och "blåser" om, men det verkar tydligen vara vikitigare att se till att inte en M3a kör för fort.......... Blir bata så trött på sådant förmynderi! | |
|
Det kanske hoppades på att du skulle köra ifrån så det blev lite race. Kör man M3 får man väl vara van vid att andra vill rejsa! =) Men jag kan förstå att du blev lite less i den här situationen, men vad ska man säga, det går nog inte att göra så mycket åt saken. Mvh Johan |
|
|
Eller så var poliserna ute på annat uppdrag än att jaga fortkörare.... /// Gunnar E. |
|
|
Typ reta vanliga förare... Svänga av på macken eller svänga av o vända har fungerat för mig även om jag kör "familje bil". BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Hehe, har varit med om exakt samma grej :D Polaren har samma problem med sin corvette c5 ... |
|
| hade ingen aning om att detta händer, riktigt sjukt ju, | |
|
jodå, polisförföljelse var jag med om för tre veckor sedan. Körandes i mörker på landsväg möter jag en V70 med helljus. jag slog på mina "änglalika" ögon och han bländade av. när han passerade såg jag att det var farbror blå. Direkt efter kommer en till V70... samma sak sker... men denna polisbil tvärnitar och följer efter. Ärligt talat så var jag på uselt humör så jag körde vidare +10 eller så och struntade i honom. Han gav sig... efter över en mil! Att kolla plåten går betydligt fortare så visst var det för att han var sur... /Fredrik |
|
|
Kolla plåten går fort??? Ja i vissa fall, men det beror på hur mycket LKC har att göra, det kan ta lång tid innan svar. Att polisen fortsätter efter samma bil även om det kommer någon som kör lite fortare är inte så konstigt, om polisen har "vibbar" på en bil så stannar de tills det vet. Det går inte att byta varje gång en ny bil kör om, för så fort de ligger bakom bilen så bromsar den bilen in och nästa bil kör om osv. Om bilen är OK så är det ju inget problem, även om man förlorar lite tid medans de kollar. |
|
| När jag jobbade sena kvällar i våras så att jag var på väg hem från jobbet vid ca kl 02, så brukade jag ofta få polisen efter mig trots att jag körde helt lagligt och utan något uppseendeväckande ljus eller någonting. Det brukade hända 1-2 gånger varje vecka att de hängde på i höjd med Järntorget (för er som känner Gbg) och hängde ofta på hela vägen till min parkeringsplats hemma i Kungsladugård. | |
|
Å jag fick påhäng när jag var på väg att parkera bilen hemma efter att jag jobbat.PÅ med blåljus å förklara att jag har jobbat.Som vanligt en massa frågor om, var jobbar du?,vad heter företaget?,vart ligger jobbet?,gatuadress hemma?,din bil?,kontakt med Polisen förut?,ta upp händerna ur byxfickorna!!!!!,blåsa ,visa körkort och sen ,ha en trevlig natt.Dom ville bara utföra en rutinkontroll för att jag kör en BMW,det tror jag i allafall. BMW e lag |
|
|
Samma sak som hände cstjawa hände mig då jag köpt M3an med den skillnaden att de följde mig genom hela stan innan de vinkade in mig. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kanske inte är så konstigt, lite av myten runt BMW här i Sverige är ju att det mest är kriminella som kör dem - vem fan annars skulle ha råd !!! :p Sen att en 3 år gammal fin BMW kan kosta hälften av en ny riktigt tråkig svensk bil är det ingen som verkar förstå. På mitt förra jobb fick jag ständigt höra den urgamla vitsen... - Vad är det för skillnad på en snigel och en BMW ??? - På snigeln sitter slemmet på utsidan! Så att polisen förföljer slemmisar är ju inte så konstigt - det hör till jobbet. /Fredrik (som för övrigt har en god relation med farbror blå) |
|
Tesfes |
Jag hakade på en Renault Laguna för att köra om en långtradare. Just som man kommit om ser jag en konstapel men handen i skyn. Lagunan bromsar in men blir märkligt nog bortvinkad och får fortsätta. Däremot fick jag stanna och ta emot en saftig bot, med motiveringen " -jag tog dej för du körde fortast". Jag låg ju för tusan i jämn fart bakom Lagunan. Rätt borde väl ha varit att stoppa oss båda, eller? |
|
Jag blev stoppad av en ordningspolis. När jag frågade varför fick jag svaret att jag gjort en "oförklarlig acceleration". Kändes som en rätt udda anledning. Men poliskvinnan rätt trevlig i alla fall, och vi kom fram till att man får accelerera efter en korsning. “Anything can happen in life, especially nothing.” |
|
|
Undrar hur många trafikpoliser vi "har" i detta forum :) Vet inte om någon som frivilligt sagt att de jobbar som sådan.. Skulle bli intressantat då skulle jag tro :) Håller med om att de ibland "förföljer" bara för att man kör en "mörk BMW",men håller man "trafikrytmen"(konstigt ord egentligen) så brukar de inte vara några problem(min erf. iaf). Jaja,lite egna reflektioner bara.. Mvh Janne. |
|
| Med tanke på vilket liv det blir om medborgargarden och basebollträn här när nåt blir stulet, borde ju nästan efterföljandet uppmuntras. En dag är det tjuvarna i din stulna BMW poliserna gör en QP på. | |
|
Vad gnäller in på? BMW rules, BMW är snabbast, BMW förare kör snabbast. BMW är bäst. Man har inte en M3 för att pysa i 70, då kan man åka Nissan Micra lika gärna. Självklart kommer att polisen att rikta in sig på dessa bilar och punktmarkera dessa fordon. Det kostar att ligga på topp |
|
|
"BMW rules, BMW är snabbast, BMW förare kör snabbast. BMW är bäst." Jaså? |
|
| Det kan inte vara lätt att vara paranoid. | |
|
Kane. Läser du inte här på forumet? Så fort en BMW ägare har råkat bli omkörd av en Saab, Volvo eller liknade så blir det genast en tråd med flera hundra svar med allt från att den andra bilen var trimmad, till hur man genast måste vässa BMWn och föraren så det inte händer igen. :-) BMW är och ska vara snabbast, Punkt. Klart polisen kikar lite på en M3 då... |
|
|
Undrar om det finns statistik som backar upp dessa antaganden eller människor helt enkelt ger uttryck för sina fördomar. Överlag är ju BMW:s bilar varken motorstarkare eller dyrare eller på något annat sätt särskilt olika Audi, Mercedes eller mer motoriserade och/eller trimmade Volvo och Saab, och även om de var det så är det lite väl enkla samband man går på tycker jag. Audis S och RS-bilar är t.ex. bevisat populära som flyktbilar, trots det verkar Audi-förare inte bli lika uppvaktade av ordningsmakten. Fast nu spekulerar jag bara. Jag är genuint intresserad av om det finns siffror som visar att BMW-bilar oftare är inblandade i brott och olyckor än andra märken. /Lars Vägen är målet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.