|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Tack Erik. | |
|
Väldigt bra guide! En eloge till dig Zoltan! Mvh |
|
| Bör de nya o-ringarna smörjas in med något speciellt vid monteringen? | |
|
Oj, missade dina inlägg här eviln. Sorry! Jag är dålig på att bevaka. Jo, en brukad kondensor innehålla 20-40g olja. Men det är olika från bil till bil, hur den stängdes av, hur det läckte ut mm. Såfort ett system har läckt, har man ingen koll på oljan längre... För lite olja kan skada, för mycket olja kan i stort sett bara försämra kylprestandan något. Vid ev. byte av kondensor, fyller jag på 30g olja, waeco PAG. O-ringar rengörs o smörjes (badas) i PAG olja. Jag kan tillägga att jag jobbar oftast med nya delar (mycket prototyper), sällan med gamla bilar, och vi väger varje komponent före o efter prov. Nya delar är tomma på olja, kompressorn innehåller all olja [ofta 150-240cc(g)]. Viktigt att veta om man byter kompressor t.ex. till en ny. AC världen är enorm, finns massor att ta hänsyn till, jag kan bara en bråkdel... Mvh: Zoltan |
|
|
Tack för infon Zoltan. Byte av kondensor och kondensorfläkt var skapligt enkelt, gjort på 6-7timmar. Bytte alla o-ringar till nya men smörjde dem inte, får hoppas att de fyllde olja när de fyllde ACn, den har i alla fall gått felfritt hela sommaren med god verkningsgrad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.