AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.244

M6 hos Kvarndammen..

Sida 1 av 2
Kanske läge att köpa sig ett "vinterskott".. Svartmetallic m6:a med 2.236 mil på mätaren säljes på auktion. Senaste bud 630k. Bilen är sv.såld med Kellener ljuddämpare.. har gått som förmånsbil hos företag som gjort KK.
Synd att budgeten är så begränsad..
Slutdag 061101 kl. 10.00

ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Listpris = 960 000:- ?

Skulle inte jag betala för en M6 utan servicebok och med bara en nyckel. Som dessutom rullat 2200 mil. Har iofs ett dyrt fräckt avgassystem... :-)

Skulle väl bara någon som är i snabbt behov av en M6 betala. Annars betalar man väl lätt knappt 100k till och får en ny! Jag gissar på att den sälj för under 800k

Den är annonserad på blocket med.

/chni
stockbroke:

Saknar servicebok?
Några mindre skavmärken undertill stötf fram?
Skrapade fälgar?
Reservationspris uppnått: Nej
Hur mycket vill dom ha egentligen? 630 för en 05 är i mina ögon bra med tanke på betingelserna. För hur stor kan marknaden vara??? Om man har råd med en så pass dyr bil så vill man väl ha ett "obesudlat" exemplar typ. ;)
cr
3.939
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
En sådan utan servicebok måste ju vara tämligen svårsåld i andra hand....

MVH Christofer
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Listpriset är ALLTID alldeles för högt på KVD. Detta för att folk ska tro att de gör "fynd" när de får bilen för mindre pengar - känt auktionstrick.

Servicebok borde väl gå att återskapa, bilen har ju bara gått 2000 mil, kan ju inte vara så många servicar att spåra upp.

En nyckel, känns lite sunkigt.
Bmw borde införa det Mazda införde första juli nämligen digital servicebok
DSR kunden får ett papper efter varje service på det som är gjort, och kan få ut nya om det skulle försvinna. Ingen stor risk för förfalskade serviceböcker osv fungerar helt kanon. En bok där man stämplar är ju lite omdern i dessa tider tycker jag !!!
Skulle aldrig köpa en M6 med bara en nyckel, låter mer än lovligt skumt.
Även om det går att spärra bort den saknade nyckeln.

Keep Your Distance!
Bilder på M6: an... Länk

Mvh Stephan
Högsta bud: 730000 kr
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
En nyckel beror väl på att dom inte ville ge ifrån sig nycklar eller servicebok, när konkurs firman beslagtog bilen. Skumt att ägaren kursade eller vad det nu har hänt, han har ju både en M6:a och en F430 .....
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
någon som känner till historien bakom? onekligen en fin bil, men jag gillar inte riktigt röd inredning.

M6:orna verkar stå högre än M5:orna, så den går nog över 700-ingen tror jag.

mvh Johan
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kan ägaren vara den företagare som hyr(de) ut bilar till förarträningen på Mantorp där Asken, ego mfl gasade runt förra hösten. Annars har jag svårt att se varför man ska ha två sådana extrema bilar på firman.

/330

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Helt riktigt! Det är WZL 566, som numera ägs av KVD bilauktioner och således den bil som tidigare gick hos Sportscar Experience på Mantorp.

Den är således välanvänd, även om den körts med kunnig och erfaren instruktör. Själv drabbades jag av hybris på mitt sista varv och kom upp i 200 på långa rakan (inte start/mål) innan det var alldeles för sent att bromsa. Lite däcktjut och en lätt känning av gräskanten blev resultatet...

Hur som helst kanske inte det ex. jag själv skulle titta närmast på om jag var M6-spekulant.

di
140
diou
jepp både F430 och M6:an är flitigt bakörda... tror att ägaren till dessa två bilar köpt dom av Sportscar Experience ?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Sportscar Experience ar aldrig ägt dem utan hyrt dem.

di
140
diou
ok då vet man ...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En nyckel och ingen servicebok kan ju vara ett medvetet drag från tidigare brukaren för att kunna köpa tillbaka den billigt. Nytt bolag, ny finansiering...
Och nu har den gått ner i pris?

Högsta bud: 701000 kr
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det låter minst sagt oseröst att KVD påstår att den har gått som förmånsbil när den egentligen har gått som uthyrd banbil!

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.