|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Så har den första beg 335 blivet till salu: Länk Finns ävem ett gäng beg till salu i Tyskland |
|
|
Efter beskrivningarna här verkar det ju vara lite sjukt att hitta en begagnad 335:a redan ;) Grattis Sward till bilen! Måste fråga dig om stenskotten på den förra bilen, du verkar ju vara ganska drabbad (eller har jag fel?) - kör du mycket på småvägar eller vad tror du att det handlar om? Det närmaste 6 cylindrar jag kommer är farsans nya Volvo S80 3,2, nästa vecka. Ska låna den av honom och piska den lite, men jag har svårt att tro att de 238 svenska hästarna kommer i närheten av de 306 tyska hästarna! /L |
|
|
Det är väl lite synd att kalla en bil som har gått 20 mil för begagnad, det är förmodligen inte en kundbil utan en visningsbil. Ska till Gävle idag får se om jag hinner besöka Autovation och fråga dom. Då får jag ju se en spacegrå på riktigt också! Keep Your Distance! |
|
|
Sward: Intressant att du gillar helljusassistansen, funderar starkt på att beställa det till min men var tveksam om det verkligen funkar att han slår av helljuset i tid exempelvis. Det går väl att avaktivera funktionen? Keep Your Distance! |
|
|
Hej oj vad snygg den är . Grattis till ett smart köp . M som i Motor |
|
|
Fredrik, tack för förklaringen om helljusautomatiken. Hade inte hört talas om detta förut. /Lars Vägen är målet. |
|
|
Vad för vinterfälgar har ni med 335i tänkt er? Jag köpte ju ett par 17" 162 kopior, men idag när jag skulle installera dem. Så passar dem inte bak. Tar i bromskölden och oket. Efter närmare granksning så passar antagligen inga 17" till 335i/335d förutom just dem som sitter på som standard. De verkar ha anpassats tills just 335 serien. Så nu är det bara att lämna tillbaka och köpa 18" istället. Tänk på det, så ni inte gör samma misstag som jag. Mvh Kristian |
|
|
Vad för vinterfälgar har ni med 335i tänkt er? Jag köpte ju ett par 17" 162 kopior, men idag när jag skulle installera dem. Så passar dem inte bak. Tar i bromskölden och oket. Efter närmare granksning så passar antagligen inga 17" till 335i/335d förutom just dem som sitter på som standard. De verkar ha anpassats tills just 335 serien. Så nu är det bara att lämna tillbaka och köpa 18" istället. Tänk på det, så ni inte gör samma misstag som jag. Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: vilken tur att du skrev detta, jag skall börja kolla på vinterdäck under denna vecka. Vill dock inte köpa några först jag har fått bilen levererad, det känns nämligen fel att tänka på "tråkigheter" innan man fått sin 335:a. /A |
|
|
Misafrizz: Snart är det dags för dig nu. Bara åka in och köpa ziggaren nu och vänta anskomsten! hehe Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: verkloigen.. det vore ju typiskt och få den en dag efter snön har kommit, så att man får stoppa sommardäcken direkt på hyllan. Jag har under perioden sen jag beställde den, provkört demobilarna runt om i sverige 5-6 ggr.. var senast idag och provsatt en med liknande spec som min. Jag vill verkligen ha den nu, har ordnat PRO medlemskap, så att jag kan lägga upp bilder osv.. /A |
|
|
LeoniAquila Jag pendlar från Nynäshamn in till Stockholm varje dag. Kör ca 100 mil/vecka vilket gör drygt 5000 mil/år. Nynäsvägen är en väldigt traffikerad landsväg med blandat 70/90. de håller på att bygga ny väg, 4-filig 110, och jag kan inte vänta tills det är klart. /Fredrik Swärd |
|
|
Clubsport Jag var tvungen att läsa manualen för att förstå hur man aktiverade det automatiska helljuset. När jag provade första kvällen fungerade allt som vanligt. Man måste vrida halvljusvredet till vänster till automatläget. Då aktiveras kurvljusen och möjligheten till automatsikt helljus. Slår man därefter till blinkerspaken en gång tänds ett A i displayen och då är det aktiverat. Slår man till en gång till tänds helljuset manuellt. Att stänga av fungerar precis som vanligt, man drar spaken mot sig. Tidigare var automatläget tillägnat halvljuset men det kan man ställa in om halvljuset alltid ska vara på oavsett dag/natt och det är standardläget på svenska bilar. /Fredrik Swärd |
|
|
Alf_VON_Sil Intressant att "vanliga" 17" inte fungerar. Jag har ett par 18" med Nokian Hakka 4 kvar från 325an som de löste in som jag tänkte köra på en vinter till. De har inte gått så långt då bilen stod på verkstad 2 månader förra vintern. Jag hoppas att de passar. /Fredrik Swärd |
|
|
Alf_VON_sil Jag fick ett erbjudande om ett par 17" 158 till min e92a av bmw Möndal. Tror eller vet du om dom passar eller. Men det va ett bra pris och jag sa att jag ville att dom va monterade med en gång så att mina 189 fälgar kan ligga och vännta så man har något att se framemot. /Jon |
|
|
Pileman: Det fungerar säkert bra på 325. 335:an har ju rätt så stora bromsar, därav fungerar inte 17" som det ser ut just nu. Fälg 158 kommer bli klockren på din bil. Håller er uppdaterad om hur det går, däck killen håller på att kolla upp detta med sina leverantörer. Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil: Tack för hjälpen! Men om du hör något annat kan du väl höra av dig! /Jon |
|
|
Tänkte rapportera om mina första 450 mil nu. * Bilen går märkbart lugnare och jämnare på tomgång nu. Det låter inte alls som en diesel och låter grövre och har inte samma rethosta. * Den mullrar mera vid gaspådrag vid ett lägre varvtal, måste erkänna att mullret är riktigt skönt att höra på! Låter lite V8 om den. * Ljudet i stereon har blivit frukansvärt mycket bättre, bättre och mjukare bas. Antagligen så har det kört in sig nu. * Däremot har den börjat dra mera bränsle, kan bero på väder och att jag nu börjat köra hårdare. Ligger runt 0,92 laglig motorvägsfart och 0,97 i 140-150km/h. kör man 90 så blir bränsleförbrukningen riktigt human, allt däröver blir den rätt så törstig. mvh Kristian |
|
|
Hur är det med vindbruset tycker du? Är det något du stör dig på eller åkte jag ett måndagsex månne? |
|
|
Sward: Tackar för beskrivningen! Keep Your Distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.