AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.327

Leverans av 335 Coupe

Sida 1 av 4
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag var och hämtade pärlan tidigare idag. Jag har nu hunnit köra drygt 10 mil och jag är nöjd. Mycket nöjd.

Säljaren sa att leveranskillarna hade sagt att varför levereras inte alla bilar med shadowline. Jag kan inte annat än att hålla med. Det höjer utseendet rätt så rejält. Tonade bakrutor och 19" gör sitt. Jag har fått flera "tummen upp" under dagen.

Jag har inte gasat på alltför mycket än men lite har man naturligtvis provat. Sätter man automatlådan i sportläget är den sjukt rapp. Står man vid ett rödljus hinner man knapp nudda gasen innan han flyger iväg. I drive-läget kan jag tycka att han kan vara lite långsam iväg. Men i driveläget känns den mer komfortabel och i sportläget är det bara sportigt.

Jag körde ner i Hötorgsgaraget för att parkera och då var jag tvungen att veva ner rutan för att ta biljetten. Jag fick gåshud av motorljudet. Jag körde några varv extra bara för att få lyssna. Förde man över automatlådan till sportläget gick han aldrig från första växeln och det höjde ljudmattan till extrema höjder. Folk stannade upp och tittade. Jag var tvungen att köra med nervevad ruta när jag åkte därifrån bara för att få lyssna. Automatlådan känns helrätt i denna bil trots att jag aldrig tidigare har varit ett stort fan av just automatlådor.

Jag har under dagens 10 mil snittat på 0,86 i förbrukning. Helt ok tycker jag.

19" fälgarna ger ingen komfortförsämring. Jag vet inte hur de lyckades med det. Bilen går både mjukare och tystare (om man bortser från motorljud) än min 325 E90 -05 gjorde.

Kännslan i reglagen tycker jag är högre än E90. Den känns tightare i inredningen. Färddatorn har fått en ny funktion då den även visar momentan förbrukning nu men det beror nog på att den vanliga analoga visaren för momentan förbrukning för första gånegn är borta till förmån för en tempvisare.

Är det något som inte är bra? Nej, jag hittar inga fel men...
Det lukat rejält bränt när jag kör. Men det är nog ett nybilssymtom då jag inte kände det på slutet.
Känsligheten på vindrutetorkarna är aldeles för känslig. Även på lägsta läget går de mer eller mindre hela tiden även vid ett väldigt lätt duggregn.
Automatiskt helljus fick jag aldrig till att fungera. Måste nog läsa manualen . Dock var det flera bilar som blinkade på mig fastän jag hade helljuset av så den verkar blända mer än E90.

Och så lite bilder
Länk

/Fredrik Swärd
Th
26
The Kid
325i-92
Grattis till en riktigt snygg bil.
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Oj så vacker!
Grattis till vad som tycks vara en härlig bil.

Mvh
Mikael
Jo men visst, den var fin :) Tror minsann att det där är den snyggaste 335a jag sett...
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Grattis till en snygg bil! 19" är grymma! Ser mycket bra ut!

Mvh
Kristian

Första jag sett med Shadowline! Extremt läckert!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Mycket fin kärra, Grattis!

"Always a driving machine"
otroligt fin bil

helrätt med shadowline och toning!!!!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Har någon hunnit testa chiptrimning på en 335a, har själv en för leverans i veckan . ovh vill gärna klämma in ett chip
Dyno-comp har visst för leverans
Länk

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
snygg som bara den... man får gratulera!

___
Bilbloggen: Länk
solid svart -är det samma som stadard svart? (utan metalic?)
sward: snyggaste e92 jag sett... helrätt utr oxå!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Grattulerar till lättad plånbok ;-) och självklart en underskön 335:a!
Vad avundsjuk jag blir!!!

MVH Patrik
Grattis, du har rätt det var väldigt snyggt med shadowline!
Blir nog till att beställa det på min bil med.
Ska ta en ny tur med 335 demon idag torsdag, får nöja mig med det sålänge!

Keep Your Distance!
pizza:
Ja, det är samma sak. solid svart = icke metallic.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
sward: otroligt snygg bil.. och kul att höra att premiärdagen var lyckad..

/A
Riktigt snyggt, shadowline passade perfekt. Och svarta bilar, mmm. Nu fattas bara M-paket (för lite aggressivare front) så är den fulländad. Tycker verkligen BMW lyckas med fälgarna också. Gärna fler bilder, man får aldrig för mycket!

Grattis!
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Tack ska ni ha

Har nu kört 17 mil.

Den brände lukten har försvunnit

Man måste tydligen lägga halvljusväljaren i automatläget för att få kurvljus och automatiskt helljus. Har läst manual halva natten ;-)

Känsligheten på vindrutetorkarna var helt ok i morse

/Fredrik Swärd
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Grattis! Kanon-snygg bil. Trevlig och köra är den ju med!
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Otroligt häftig bil. Snygg också, även om den varit snyggare som E46 som fortfarande är BMW:s designvinnare : )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.