|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni? Är mycket tacksam för alla råd och tips. Mätarställningen är kontrollerad hos BMW verkstad och servicebok finns. Utifrån bilderna på länken vad tror ni? Är givetvis medveten om att det är svårt att svara på den frågan men bilen är onekligen i mycket bra skick och har även provkört den. Går riktigt fint! | |
|
Motusbil en auktoriserad (Citroen) bilhall så jag tror (hoppas för deras skull) inte att de är några storskruvare. De passar inte riktigt in i mönstret som de flesta skruvare följer: Nystartad verksamhet Inget registrerat aktiebolag Bilarna registrerade på privatpersoner Alla bilar har "kontrollerad mätarställning på BMW" osv //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Väldigt snygga bilder måste jag säga! Jag tycker dock att skinnet på förarstolen ser slitet ut för endast 4100 mil. Vi har kört 8900 mil i vår E60 nu (mest långkörningar) och våra komfortstolar ser inte lika "slitna" ut. Antingen har den gått många korta turer (miltal/skinnslitage), eller så har den gått mycket mer. Svårt att säga utifrån dessa bilder. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Tackar så mycket för tipsen. Det sista inlägget räckte gott och väl för att avskräcka mig från köpet. | |
|
Håller med både Andreas och Sim...Motus Bil har ju inte något rykte om sig att syssla med skruvade bilar utan det har väl mest varit andra bryderier med skattemyndigheten som varit på tapeten. Samtidigt så ser ju förarstolen onekligen sliten ut för endast 4000 mil, men det är ju sånt som beror mycket på föraren och antal in/urstigningar. Det ser ut ungefär som min 530 som rullat det dubbla. ___ //Ulf |
|
|
Det enda du kan göra är att ringa till de verkstäder som servat bilen i tyskland och fråga om mätarställningen vid servicetillfällena där. Jag tror inte bilen är skruvad, (nu stack jag ut halsen, vi får se om jag får fel) jag får inte den känslan av varken bil eller handlare. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Kolla garantireparationerna. BMW måste godkänna alla garantireparationer centralt och därför förs en förteckning över alla garantirep och när, vilket kan ge info om hur mkt bilen hade rullat och när. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Jämför klädselns skick med dessa bilar som är svensksålda (och därmed betydligt mindre sannolikt skruvade). Det är inte säkert att man kan dra några slutsatser från exempelvis E39 eftersom skinnets kvalitet kan skilja mot E60. Jämför gamla Mercedes E-klass mot nya - den gamla klädseln var otroligt mycket mera slitstark. Länk Länk Länk Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Motus bil är inte auktoriserade för Citröen längre. Om det beror på skatteproblem eller annat vet jag inte... men de blev av med Subaru också... Jag har hört både ros och ris kring firman. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
apropå skinnklädseln så har jag sett lika slitna E60 på 2400 mil också. det verkar vara en svaghet hos dem, de blir alltså inte slitna i färgen utan det blir skrynkligt istället. trist. men sedan är det väldigt mycket pengar för en importerad -04:a tycker jag, men det är en annan sak. mvh Johan |
|
Det kan ju bero också på om bilen har kört korta sträckor och då blir det många ut o in från förarstolen och det kan påverka skrynkligheten likaså om en "tyngre" person har ägt bilen och kört den. MvH Bmw 4-ever |
|
|
T.o.m. passagerarstolen ser mer sliten ut än min förarstol (17000 mil), så det kan ju vara fråga om dålig kvalitét i st.f. många mil. gorth |
|
|
Just när det gäller skinn så kan det se ut hur som helst på bild det är väldigt snea vinklar. Sedan att skinnstolen upplevs som skrynklig är helt normalt då skinnet ej kan vara spänt då det annars skulle spricka sönder. Det går ej att avgöra hur långt den har gått genom att se bilder på stolen. Jag tycker bilen så väldigt fin ut |
|
|
Vad anser ni är rimligt pris på denna? Vid senaste diskussion med säljaren på Motus kunde han gå ner till 300.000 kronor, inte mer. Kan man med liknande utrustning köpa samma bil i Sverige för cirka 300.000 kronor? Vad rekommenderar ni mig att göra? Köpa en svensksåld och kanske lägga till 30000-40000 kronor? Det är klart, det kan det vara värt då andrahandsvärdet är 100 gånger bättre på en svensksåld bil. |
|
|
Vilken utrustning är det som du verkligen vill ha? Att hitta "ungefär" lika bra utrustade bilar behöver inte kosta 40.000 kr mer bara för att de ska vara svensksålda: Länk Länk Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Alan43: Det bästa BMW-köpet gör du hos BMW (Niederlassung) i Tyskland, de har bilar med 1 års EuroPlus-garanti (betalas ut i efterskott oftast). Kolla in Länk och kryssa för EuroPlus-Garantie (EP). Mvh |
|
| Tyskarna måste ange om en bil är krockad och hur demolerad den blev, ett lagkrav som borde införas i Sverige! | |
|
Var i kontakt med en kille på Bmw i göteborg! Han sa så här:Generellt kan du räkna med att en tysk BMW-ägare kör 2500-3000 mil om året! Riktiga män kör turbohoj!! Ingen hör när du skriker i 300km/h |
|
| Det finns inga generella människor eller bilar. Det är ett medeltal och hur skall man veta var i spannet på medeltalet ens tilltänkta befinner sig. Att enbart spekulera runt en sliten klädsel som någon form av "bevisföring" av körda mil är helt uppåt väggarna, den bör endast tas som en indikation på vagnens allmänna status. Ring upp föregående ägare Herr Fritz eller vad det "generella" namnet på Tyskar är ;) och fråga helt enkelt lite välvalda frågor. Detta plus sedvanlig service, garantirep kontroll så kan du inte göra mer. Personligen så köper jag aldrig bilar med solkig inredning då det vittnar om bilens allmänna skötsel och FD ägarens pedanterinivå. Dessutom så är en allmänt sliten inredning inte lätt att åtgärda. Nä, känns den vissen så är den vissen. Det är i alla fall mitt motto... ;) | |
fredde2 |
Hej, Har sett och kört bilen, den är i mycket bra skick. Skinnet är inte så slitet som det ser ut på bilden. Kan det vara så att ljuset faller in på ett olyckligt vis?? Gör en registerkontroll via BMW, du får då datum och mätarställning på alla garantireparationer som är gjorda. Ring svensk bilprovning, begär en kopia på Fahrzeugbrief samt mätarställning vid inregistrering i sverige. Ring verkstäderna som servat bilen, jämför mätarställning mot servicebok Ring tidigare ägare. Kan nästa garantera att bilen inte är skruvad. //Fredde |
| Bilen är dock alldeles för dyr, om man gör en objektiv värdering på bilpriser.se får man en helt annan prisbild och detta har varit avgörande till att jag avstått köpet. Dessutom har bilen stått på Motusbil i minst 3 månader, det måste finnas en anledning till att ingen valt att köpa den ännu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.