|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bra Daniel! Har själv köpt två bilar av Bilcity de senaste två åren. Nöjd med bemötande etc. Betalade handpenning via kontokort omedlbart när vi var överens, samt skrev avtal. Allt annat vore precis som Daniel säger ett evigt väntande på kunder som inte dyker upp - Hur ofta har inte folk sagt ja till mina bilar för att sedan inte dyka upp igen? Har ägt cirka 45 bilar i mitt liv, köper en hel del i Tyskland, och tycker mig ha bra koll på branschen - fast det verkar ju gälla för alla här. Enligt min bedömning är Bilcity varken bättre eller sämre än andra handlare, bilarna är varken billigare eller dyrare. Lokalerna är små men fräscha - personalen hjälper till när man är intresserad - så vad är problemet egentligen? Att hänga ut företaget för att man inte gjort "sin affär" - löjligt. Betr. "Där dom håller till har det legat en massa bilskojarfirmor tidigare !!! Det är ingen traditionell bilfirma i ordets bemärkelse, det står en massa bilar överalllt och några unga killar sprang runt och flyttade på dom för att folk skulle provköra det var till 99% gamla 3 åringar (tjänstebilar) som dom säkert köpt billigt från nåt finasbolag osv. Det ser lite konstigt ut då det ligger 25 meter från ett jätteelverk i Danderyd bredvid motorvägen !!" Skojar du? Ligger ju vägg i vägg med BMW Danderyd, Chrysler, MB, Audi etc??? (Därifrån kommer dessutom en hel del av bilarna!) |
|
kilroy |
I följande tråd finns ett och annat matnyttigt i ämnet... Länk Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
Hej En lustig grej hände mig för ca ett och ett halvt år sedan. Jag var på jakt efter en 3-seie kombi och hittade en som verkade jättefin hos Auto-Geeber på Sveavägen i Stockholm. Jag besökte handlaren och fick se bilen som var helt nyinkommen och ej iordningställd till försäljning. Vi kom överens om ett pris då jag verkligen tyckte bilen var fin. Jag betalade en handpenning på femtusen kronor och vi bestämde att leveransen skulle ske tre dagar senare. Dagen före leverans så ringer försäljaren till mig och säger att det tyvärr har skett ett missförstånd mellan honom och hans kollega. Bilen var tyvärr redan såld. Jag blir självklart irriterad och besviken och undrar hur detta kan ha gått till, speciellt då detta verkar vara en liten firma och den enda andra jag såg i lokalen verkade vara någon form av mekaniker. Säljaren säger iallafall att jag ska få tillbaka min handpenning men han har tyvärr ingen möjlighet att sätta in den på mitt konto utan jag måste ta ledigt från jobbet för att hämta upp min handpenning. Aldrig mer en affär med denna handlare. polare till mig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.