|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| För er information, vill göra er uppmärksamma på en påsvisad oseriös bilhandlare som ligger i Danderyd, Bilcity närmare bestämt. Hade kommit överens om pris och dag för hämtning av bil. När jag anländer har firman sålt bilen. Sanslöst beteende, går med andra ord inte att lita på firman. Man kan undra hur seriösa dom är i övriga hänseenden. Tyvärr var även personalen rätt ointresserade och gav ett dåligt intryck i största allmänhet när man som kund önskar hjälp. Jag kommer aldrig att köpa bil av den firman, oavsett. Hoppas inte du gör det heller, tänk efter två gånger innan du befattar dig med dem. | |
| Stäm dom, även muntliga avtal gäller som skrivna. | |
|
Syns på lång väg vad det är för sorts firma. “Anything can happen in life, especially nothing.” |
|
|
"Stäm dom, även muntliga avtal gäller som skrivna" Kan han göra, problemet är att i ev rättegång så är det oftast ord mot ord som gäller om han inte hade med sig vittne eller på annat sätt bevisa att affären va klirrad och klar. |
|
| Tack för svaren. Dom är inte värda mödan. Vill bara informera er andra så att ni tänker till innan ni handlar av dom. Pratade med en polare idag som hade hört talas om samma firma. Ingen firma att lite på enligt honom. Synd, men sånt är livet. | |
|
Det kanske var bra för dig att du inte fick köpa den bilen eftersom du nu märkt att de är oseriösa. Tänk om du fått problem med bilen, hur hade de löst det? Jo på samma sett som de behandlat dig nu. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Blir lika förbannad varje gång jag tänker på idioterna, vilka klåpare! | |
Jirar |
Kan man verkligen gå ut och skriva så här mycket skit om en firma pga att en kund inte fick köpa en specifik bil. BMWuhr: Jag förstår att du är förbannad och besviken, men jag tycker inte att man kan skriva så mycket skit om firman pga det. Srixon: Vad grundar du ditt påstående från??? |
| Jirar: Jobbar du på Bilcity? | |
|
Jag förstår BMWuhrs reaktion. En liknande händelse råkade min svärfar ut för hos en mindre lokal märkeshandlare för "världens mest felfria bilmärke med den bäst försäljare och verkstad". Undantaget som bekräftar reglen, typ :-) Svärfar hade reserverat en bil i förväg och skulle bara ned till banken under lunchen för att hämta postväxel. Säljarens kollega (försäljningschef) hade trots bokningen sålt den reserverade bilen till en helt annan kund under lunchen utan att informera svärfar :-) Så där stod han snopen i dörren med postväxeln i handen men ingen bil. Även försäljaren blev snopen eftersom försäljningschefen plockade på sig provisionen från försäljningen på den hans bekostnad! Enligt många andra bilsäljare är denna försäljningschef ökänd hos övriga bilhandlare nere i Skåne och hade av förklariga skäl svårt att behålla säljare hos sig under några längre tider :-) De hade väl inte råd att jobba hos honom... Numera är han inte kvar där så han kanske har flytt i exil till Danderyd? ;-) |
|
|
Jirar: Är verkligen kårandan så stark att du måste in i varenda tråd och försvara skrutthandlarna? Det är inte direkt första gången, börjar bli förutsägbart nu. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jirar, vi lever i ett fritt land och jag har rätt att korrekt informera om förhållandet som rådde vid det aktuella tillfället. I övrigt så var bemötandet skit på plats hos firman och jag tror inte det är första gången dom drar nån vid näsan.. Din kommentar är rätt genomskinlig, faktum är att dom gjort så in i helvete fel, klart som fan man får visa sitt missnöje, med rätt. Svensson kanske förväntas svälga allt och tacka och ta emot enligt din mening, inte enligt min. |
|
| Hade du lagt hp på bilen? | |
| Robert, nej, vi var överens om att jag skulle komma och hämta bilen. Hade han velat ha handpenning så hade bara varit att uppge detta som säljare. Sedan förefaller det sig svårt att lägga handpenning kvällen innan man skall komma och hämta bilen, de hade inte hunnit komma fram med den långsamma takt som bankerna för över pengar. Tiden med andra ord för kort då affären skulle ägt rum redan dagen efter om firman hade stått för sin del av uppgörelsen. | |
|
Bolaget har tre anläggningar och omsätter över 53 miljoner. Och nu sätter du ribban och säger att de är oseriösa. förmodligen finns det en annan sida av myntet som inte framkommer. Undrar hur många här som skulle hålla en bil till någon som inte lagt hp? Speciellt om det dök upp en köpare med stålar i näven. Antar att firman fått höra 7000 gånger att "jag kommer imorgon". Har man expanderat sitt företag till 3 anläggningar och har den omsättningen så har man troligen gjort en hel del rätt på vägen. Därför känns det lite beige att du kommer in och klassar dem som en oseriös partner man ska akta sig för. Cash is king! |
|
Jirar |
Självklart är kårandan så stark, varför skulle den inte vara det. Jag förtydligar att jag har full förståelse för att BMWuhr är väldigt besviken,ledsen arg,men berättigar det att han skall totalsåga en firma på detta sätt??? Svaret för mig är NEJ, finns vissa på detta forum som inte går ut med namn på firman t.o.m när man blivit blåst t.ex på en importbil. Vad anser ni själva är värst??? Precis som Robert L skriver så är "jag skall ha" bilen något som väldigt många idag bara kastar ur sig och sen skiter totalt i att kontakta firman att man t.ex inte vill ha bilen, att den var för dyr mm. Skulle vara kul att få veta lite mer detaljerat hur denna affär gick till och varför man sålde bilen till någon annan. Detta kan ju bara BMWuhr svara på. Sen så är det kul att få veta hur man genom att gå in på en hemsida kan veta om en firma är oseriös el inte??? |
|
Sedan kan man vända på steken, hur seriös är egentligen en köpare som varken lägger handpenning eller ens skriver ett avtal? Surt BMWuhr men ta det som hände som en lärdom, utan att varna och förklara firman som oseriös, vilket faktiskt säger mer om dig än något annat. |
|
kilroy |
Visst kan man förstå BMWuhr och hans besvikelse men lämnar man ingen handpenning så är ju bilhandlaren fri att sälja bilen till vem som helst. En muntlig diskussion om "att komma och hämta bilen dagen efter" har, precis som Robert säger, de flesta bilhandlare haft 100-tals gånger. Är man intresserad av en bil och vill vara säker på att bilen inte försvinner "över natten" så måste man själv lägga handpenning, det är ju primärt inte bilhandlarens sak. Dock förstår jag mycket väl problemet att lägga pengar på bilen om tiden är knapp. Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
"men lämnar man ingen handpenning så är ju bilhandlaren fri att sälja bilen till vem som helst" Det är han inte alls. Ett muntligt avtal gäller och i detta fall låter det som det muntliga avtalet är glasklart. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Är det en bra handlare så säljer han inte bilen om den är bokad. Tycker att det är ett dåligt argument med att "det där har man ju hört 100-tals gånger" Än sen. Får man en dag på sig så har man en dag. Har säljaren ändrat sig så kan han åtmindstone ringa. Uselt aggerande enligt mig. Häng ut! |
|
|
om det är så att bilfirman hade bmwurh's telefonnummer och därigenom haft möjligheten att kontakta honom innan man sålde "hans bil" till en annan kund så tycker jag att det kan vara dåligt av firman att de inte gjorde detta. min magkänsla säger mig dock att bmwuhr inte hade lämnat sina uppgifter till firman när han sa att han skulle "ha bilen". därför tycker jag att bilfirman agerade rätt när de sålde bilen till en annan. det verkar som att flertalet i denna tråd inte försökt sälja en bil eller annan akapitalvara på annons... de som inte gjort detta har ingen aning om hur många muppar det ringer och svär på att de ska köpa ens bil etc, men i de allra flesta fall så hör de aldrig av sig mer.... bilfirman i denna tråden trodde troligen att bmwhur var en av alla snackare som gör livet surt för bilförsäljarna med sina meningslösa samtal.... tråkigt för bmwuhr att han tydligen verkade seriös. don't hate the player - hate the game - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.