|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Går lite grann i byta bil tankar, vore hög tid att byta upp sig till ny bil igen! Funderar lite på en ny 5 serie alt en 335:a, tyvärr tycker jag att kvaliten på BMW:s senare modeller inte riktigt uppfyller kraven. Vad har ni som köpt ny BMW i år för erfarenheter hitills, problem eller bara positiva erfarenheter? Dela med er!! Tackar på förhand! MVH Patrik |
|
Inte ett fel på bilen! känns väldigt bra monterad med bra kvalitetkänsla. Kalas bra väghålning och smarta lösningar. Dock så har jag haft problem med obalans i däck och fälg (18") Lite undrande över bränsleförbrukningen då jag ligger på 1.1 blandat, lider dock av ganska tung högerfot. "Always a driving machine" |
|
|
Köpte min 325:a i år. Lite knarr från bältesrullen på förarsidan fram har varit enda problemet hittils! Bilen går hur bra som helst. Backade in i garaget och skrapade kofångaren bak... lackat och fixat nu! Förvisso inte BMW:s fel :-) Jag tror att ny E90/E91 är relativt fria från barnsjukdomar och fel nu. Återstår att se hur E92:an klarar sig. |
|
|
Fick min 116i 1/3 i år, den har rullat 1400 mil utan minsta problem. Väldigt nöjd med bilen, men 2 anmärkningar har jag, för de första RFT-däcken som går bilen bullrig/stötig/spårkänslig samt den otroligt känsliga lacken (safirsvart), men nu skall den in på polering/lackförsegling, skall bli som ny hoppas jag BMW CS #5139 |
|
|
Var visst bara ny BMW här så då får man berätta om föräldrarnas 325T som nu rullat ca 1000 mil. Lite irriterande skrammel i instrumentbrädan vänster sida vid luftuttaget. I Övrigt har bilen varit bra, trots RFT-däck=) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Alla erfarenheter av BMW nyare än -00 är välkomna! Har inte bestämt mig för ny ännu,då ekonomin spelar roll och finansiering är inte av intresse. MVH Patrik |
|
Bytte min gamla 525TDS A Touring -94, som hade gått 35000 mil, mot en 530dA Touring -01 med 17000 mil på mätaren. Bilen ser ut som ny och känns som ny oxå. Inget skrammel, eller knirkande. Inte heller någon obalans, eller skakningar. Allt verkar fungera med untantag av parkeringssensorerna. Lägre bränsleförbrukning än 525:an och automatlådan växlar omärkligt (till skillnad från den gamla). Trots att 525 var trimmad med en KCR-box (c:a 170 hk i st.f. 143) känns 530 (198 hk)oerhört mycket starkare och accelerationssnabbare. Helt klart nöjd! gorth |
|
|
Köpte en E91 325xi Touring för någon månad sedan. Inga problem hittills, med ett undantag: ett ganska svagt och svårbeskrivet ljud från instrumentbrädan. Någon slags kombination av prassel, knäpp och knirk tror jag. Har inte orkat engagera mig i någon närmare felsökning eftersom jag haft så kul med körningen i övrigt. Får avvakta. Kvalitetsintrycken så här långt är annars positiva. Inte audi-nivå i inredningen, men helt okej. Förarmiljön är riktigt bra. Sportstolarna erbjuder en bra kombination av sittkomfort och stöd. Gott om utrymme både fram och bak. RFT-däcken funkar bra. Lite spårkänsliga ibland men jag gillar konceptet. Dessutom kommer de ju i en andra generation som ska vara bättre (sitter redan på E92:an tror jag). Har lyckats skrapa upp höger framfälg (18" Styling 162) men det är bara mitt eget fel. Förbrukningen har legat på 1.1-1.2 l/milen de första 400 milen, vilket får sägas vara godkänt. Det är svårt att låta bli att varva motorn. Jag är faktiskt otroligt nöjd så här långt. En fantastisk bil. /Lars Vägen är målet. |
|
|
Får min nya 320d E90 nästa vecka.... återkommer med rapport när jag kört ett par mil! /// Gunnar E. |
|
| Köpte min 330i 2004 touring i år. Är helnöjd. Fantastisk motor. Helnöjd med helhets och kvalitétsintrycket efter 400 körda mil. | |
| Nyare än -00, så. Farsan köpte en 320iT-02 (facelift) tidigare i år, hundkombin :) Har gått över 17000 mil nu. Haft den ett par resor in till Oslo dom senaste veckorna, och det är helt sjukt hur underbart tight och fräsch bilen är. Visst, en ny bil är en ny bil, men med tanke på hur den bilen har klarat milen och hur fint den går, så skulle det krävas en betydande förmögenhet på kontot för att jag skulle lägga till dom 2-300000 som skiljer mot en nybil. Helt enkelt väldigt lite skillnad för så mycket pengar. | |
| Fick min nya 530 i torsdags och är nöjd med den sånär på RFT däcken. Jag beställde med vanliga däck men försäljaren missade det trots att jag beställde med ett reservdäck.. Jag blev också lovad att det var standard ipod anslutning from 07:an, dvs USB ingång som man kör via iDriven, men det var tji där också. | |
|
Köpte en sprillans 530dA med M paket och 19" + en massa annat mums. Den går hur fins som helst, nu när man har en Kcrbox i den är de ingen som hänger med. Grymt bra dra i den. Går som på räls med 19"arna. Rekomenderar starkt. Diesel ska de va. |
|
|
Håller med föregående talare =) Fick min 330d för drygt 1 vecka sedan. Komfort paket M-sport paket m.m MYCKET nöjd. Det blev en vit för den ser faktiskt riktigt bra ut med M-paketet. Går som ett skott och låter faktisk bra för att vara en diesel. |
|
|
Går i väntans tider precis som Gunnar E. Lånade en beg 325iT som gått 1200 mil ett par dagar i somras för att utvärdera bilen inför beställning. Den kändes som helt ny - förutom att någon hade skvätt smutsvatten i hela baksätet och halva bagageutrymmet (!) - och drog bara 0,78 under snabb (140-150 km/h) landsvägskörning. Jag hittade inga fel, enda kommentaren är att insynsskyddet kändes lite "rappligt" i infästningen mot bakluckan. Jag får återkomma så småningom när jag har fått och kört min egen. Skönt att höra att så många är nöjda med bilen - så "mest nöjda ägare" är inte bara floskler från BMW =) /ElakaKatten |
|
|
Köpte en 325iT i januari. Skrammel i/bakom kombiinstrumenten och en ny styrbox har grumlat lite av den sköna känslan. Men bilen är väl värd sitt pris; mer än ett snäpp upp i komfort och kvalitet jämfört med E46:an! ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
| Bytte min 525i E61 -04 mot en 535D E61 i våras. Var mycket nöjd med den gamla, lite uppdateringar, men inget speciellt allvarligt. Den nya fick lite mer lull som panoramatak och avbländade speglar. Funkar mycket bra och det enda som behövt göras är uppdatering av programvaran för växellådan och justering av lite motorer in förarstolen. Har nu rullat 2200mil och drar förvånansvärt lite för att ha så stor motor och mycket utrustning. | |
|
Köpte en 520d i somras och den är helt fantastisk. /M Min bil: Länk |
|
|
Farsan hämtade sin -07:a 330 Touring xi för tre veckor sedan. Både jag och han har bränt av 140 mil och trivs JÄTTE bra. Jag som kör e46 till vardags känner en enorm skilnad, till det possetiva. ! Dock skulle jag rekomendera en automat, både ur försäljningsynpunkt (BMW i dagsläget blir svårsålda manuella, och oj vad folk kan säga emot men jag har många kompisar på BMW solna och alla säger samma sak.!) och att dagens aut lådor är fullkommligt underbara att köra ;) Lycka till |
|
|
Har nu kört 250 mil med min nya 320d E90 (haft den i snart 2 veckor). Mycket nöjd, den motsvarar förväntningarna på i stort sett alla områden. RFT-däcken åkte av direkt, och nu sitter det dubbade Hakkapellitta 5 icke-RFT vinterhjul på bilen. Till våren monteras konventionella sommardäck, RFT sägrar jag åka på. Jämfört med den 120d jag hade innan, är komforten ett par snäpp bättre i E90:an. Lägre ljudnivå, bättre fjädringskomfort och skönare stolar. Förvånande nog är bränsleförbrukningen markant lägre, trots i princip identisk motor (det som skiljer är att jag har partikelfilter på den nya). Där 120d drog ca 0,57-0,58 l/mil, klarar sig 320d på 0,51-0,52 och detta trots att bilen knappt är 'inkörd' än. Efrarenhetsmässigt sjunker förbrukningen på en diesel efter hand, för att 'stabiliseras' vid mellan 500-1.000 mil. Det ska sägas att jag kör övervägande landsväg/motorväg. Byggkvaliten på bilen verkar inte lämna något i övrigt att önska, den känns solid och skrammelfri, och med bra detaljfinish. Verkar lovande! /// Gunnar E. |
|
|
Jag köpte en ny BMW förra hösten, en 320dA Touring som jag varit mycket nöjd med. I våras bytte jag dock bort den mot en Saab 9-3 Sportsedan med 150 hk dieseln. Jag är nöjd med Saaben också än om det i flera avseenden känns som om jag bytte ner mig, framför allt i fråga om kvalitet, design och väghållning. Den främsta anledningen till bytet var komforten. Jag kör ganska långt och mycket och gjorde ett litet "felköp" när jag beställde BMW:n med sportchassi och 18"... Både stötigt och bullrigt på svensk asfalt... Saaben går mjukare och tystare och stolarna känns bättre. Men nu tror jag att det är dags att beställa ny BMW igen, funderar på nya X5 3,0d. Tycker det är skitsnygg, måste bara ha en! Om man snabbar sig att beställa nu så kanske man kan bli en av de första att få den, i mars nästa år! Min f.d. 320dA Touring hade iaf ungefär följande specifikation: *Lack: Sparkling Grafit metallic *Klädsel: Beige Sensatec *Advantage+Dynamic-paket *Komfortpaket *18 tumsfälgar (Ellipsoid 162) *Automatlåda med steptronic *Förvaringspaket *HiFi-högtalarsystem *Avtagbart drag Mvh. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.