AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.751

Nya regeringen höjer bensinskatten med 9 öre

Sida 2 av 2
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
"Överkvalificerat skitsnack" Tycker jag det är när först politikerna kommer med världens allra sämsta ursäkt.

"Öh, det är inte vi som höjer skatten, det är sossarna som har gjort det med indexuppräkning i så många år att vi inte kan stoppa det"

Sen hänger media på och kablar ut samma budskap utan att tänka eller ifrågasätta.

Och så sprider sig det idiotiska budsakapet vidare.

Jag tycker man ska vara ärliga, även som politiker. Säg som det är, tex:

Vi har valt sjäva i alliansen att fortsätta skattehöjningarna, Vi skiter i miljön, bara 0.4% går till ren och uthållig energiforskning. Att vi höjer skatten är bara för att staen behöver mer pengar för att dra runt allt som kostar. Vi fortsätter på den väg som socialdemokratin har stakat ut under 40 år styre.

Men det vågar väl ingen säga.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
BMW_MAN: Den regering/parti som hade haft staken att säga nått sånt hade jag beundrat, men det lär aldrig hända. Politik är i mina ögon ett evigt ljugande och skitsnack, spelar ingen roll om det är Göran eller Fredrik. Haha, man borde kanske ha röstat på det här partiet "enhet" som vill ha "medvetna och ärliga" människor i regeringen hahaha, undrar hur hög den killen var som uttalade sig om detta på insider.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Konstigt att så många börjar bli besvikna på den nya regeringen...MEN det är ju ni som röstat fram det!
Det ska bli spännande vad som kommer att hända med skatterna osv dom kommande 4 åren.

MvH Bmw 4-ever
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Peter 78w "Konstigt att så många börjar bli besvikna på den nya regeringen"

Varför är det konstigt att man blir besviken, jag är övertygad om att vi har så höga skatter att det är skadligt för Sverige i längden. Nu kör ju den nya regeringen på i samma spår som sossarna har gjort i över 40 år med ny skatter och avgifter, det blev ju ingen skillnad alls mot hur det brukara vara. Alla som röstade på sossarna måste ju vara överlyckliga då det är deras politik som för även av den nya regringen.

"MEN det är ju ni som röstat fram det!"

Japp, jag röstade för skattesänkningar men det blir ju inga alls, tvärt om. Vad menar du Peter att jag skulle röstat på för att få skattesänkningar då, skulle jag rörstat på V och Miljöpartiet, tror du att det hade sänkt skatterna då ??????

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Apropå skatter kan jag inte låta bli att kapa denna tråd lite. Var tar statens inkomster vägen? Svaret verkar ju delvis vara till spjutspetsorganisationer som ”gröna bilisterna”. Denna organisation är tydligen mycket duktig på att få statliga skattemiljoner av konsumentverket, kommuner, regioner, vägverket, naturvårdsverket m.fl.

Gröna bilister ger råd om att ”den mest miljöanpassade bilresan är naturligtvis den som inte görs alls.”, Länk , ok! Bra då vet jag.

Läs vidare här Länk , särskilt femte inlägget får mig att höja på ögonbrynen lite. Ska jag få köra M5an i max 90 ?

Bara surfa runt lite på ”gröna bilisters”-hemsida och förvånas, det är tyvärr inte bättre någonstans…från Länk , sid 3. ”2 Kampanj mot särskilt tunga och bränsleslukande fordon. Under kampanjen spreds faktabaserad miljö- och säkerhetsinfo till potentiella ”stadsjeeps” –köpare för att få dessa att tänka till. Falska annonser och informationsaffischer ledde den intresserade av en ”stadsjeep” till en webbplats med information om tunga och bränsletörstande fordons nackdelar och förslag på alternativa bilköp med lägre miljöbelastning. Pressmedelanden och riktade brev stärkte informationsinsatsen.”

Aja OM vi bara höjer bensin- och fordonsskatterna lite till, så kan organisationer som ”gröna bilister” expandera ännu mera…och ge ännu bättre remisssvar och hälsosamma råd om att det är bättre att cykla….
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ni som överhuvudtaget funderar på att rösta på sossarna nästa val kanske vill läsa vad deras samarbetsparti (en röst på S är en röst på MP, tänk på det) kommit upp med som förslag nu? Jo, 25 öre skattehöjning på bensin - per år!

Länk

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"Japp, jag röstade för skattesänkningar men det blir ju inga alls, tvärt om"

Jaha, vad är det som säger att det blir tvärtom undrar jag? Politiken efter valet går ut på att sänka den i vettig takt. Vad som är vettigt är ju en tolkningsfråga. Fråga dom som ogillar den höjda avgiften till a-kassan om takten på den nya politiken? :) Själv tycker jag det är underbart. Får alliansen styra tillräckligt länge så har vi garanterat ett lägre skattetryck i framtiden. Redan nu flaggas ju för flera skattesänkningar så jag förstår inte hur man kan vara SÅ besviken som vissa uttrycker det.

Min Cabrio Länk
Att den globala uppvärmningen osakas av människan är en myt. Men den är en j*vla bra ursäkt för skattehöjningar på fordonsbränslen.

Här är en intressant länk Länk

anderslindstrom2003@yahoo.com
Ci
531
CiM
325ciM-04
anders129: klockrent!!!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Väldigt "seriös" sida..retoriken påminner mer om amerikansk extremhöger än om seriös jorunalistik. men alltid imponerar det väl på några.

Min bil
Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
jovisst forry!! enligt "forskarna" så håller klotet på att koka upp, samma klot som höll på att frysa till is för några år sedan. förresten, kan dessa forskare vara besläktad med de forskare som tycker att det mesta av det vi äter ger oss cancer? hehehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.