AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.571

seriell programmering i stockholm

Sida 1 av 2
le
74
lestander
320d Touring -01
Vet ni någon i Stockholm regionen som kan utföra en seriell programmering till en 320d ??

Taksamför svar
Vilken årsmodell har du?

Sitter hemma nu utan tillgång till 100% fakta men ur minnet är det så här; EDC 15 fanns på 320D fram till -03 och där går det att göra en seriell programmering. Från -04 sitter det EDC 16 i 320D och där får man plocka ur styrboxen ur bilen för att koppla boxen till något som kallas för en BDM för att få i ny programvara.

MVH/ Qvarnis
le
74
lestander
320d Touring -01
det är en -01:a
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Turbocenter gör sånt. www.turbocenter.se
Mvh
Asken
lestander:

Är det en -01 är det ju inga problem. Turbocenter är inte de enda som fixar din bil i Sthlm men det vore intresant att höra vad de tar för operationen?

MVH/ Qvarnis
le
74
lestander
320d Touring -01
är det lättar på en -01:a eller? tycker alla verkar lite dyra.

har fått lite priser från några iaf.

Trendab, ODB programmering = ca155hk och 350nm kostar 7400:-
Trendab, Kcr Box blir ca 165hk och 335nm 6400:-

Chip Center Sweden AB säger detta.
Steg 1 ger en ökning från 136hk/280Nm till 166hk/330Nm.
Priset är 6995: - inkl moms, under oktober lämnar vi 10% på alla Steg 1
till dieselmotorer
"Måste bara poängtera att detta är ingen TDI box utan en korrekt justerad
mjukvara som ger ett betydligt bättre resultat än vad en TDI boxarna gör"

Turbo Center
Vi debiterar 6500 kr och dessa gör vi seriellt

TuningChip Sverige
Inga problem. Vi fixar den. +33 hk / 80 Nm. 5200:- tar vi

TM Chiptuning
Hej,
Effektökningen för din bil blir 30 Hk och 60 Nm, monterat och klart är
priset 2.900:-
Vi finns i Stenungsund
------------------------------------------------------------
Synd att det är så lång till stenungssund, annars skulle jag åkt dit på engång..

Qvarnis hur mycket tar ni på itsfun??
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
lestander: Kolla här Länk

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
le
74
lestander
320d Touring -01
vad finns det för andra ställen i denn stad (Stockholm) som håller på med detta?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Sök på gulasidorna. Finns säkert massvis med chiptrimare. Dock så skulle jag nog vända mig till någon av dom mer välkända.

///Jesper
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Såg föresten att du bor i Skogås. Då har du ju typ 5minuter till Itsfun i Haninge :)

///Jesper
le
74
lestander
320d Touring -01
jo det är sant :)
lestander:

Nej -01 är inte lättare än andra 320D som kan seriell programmeras, jag menade att -01 inte var några problem att göra detta på.

Jag kan tyvärr inte diskutera priser mm här på forumet men om du mejlar trimchip@itsfun.nu ska jag se till att du får ett svar med prio. Därimot kan du få effektuppgifter mm: 136 hk till ca 163 hk, 280 Nm till ca 335 Nm. Toppfarten ökas ca 6 km/h och normalt drar en turbobil ca 10% mindre bränsle jmfr original beroende på att man inte behöver gasa lika mycket för att ta sig från A till B (läs det ökade vridmomentet).

MVH/ Qvarnis
le
74
lestander
320d Touring -01
you got mail
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Qvarnis,
På din hemsida saknas uppgifter om chiptrim till E60 520d. Kan ni ändå chippa den? Om ja, ge mig gärna de uppgifter du gav lestander ovan, men avseende E60 520d.
Krubbas:

Hemsidan är inte uppdaterad på den modellen. 163 hk till ca 198 hk och 340 till ca 410 Nm vid 2000 rpm.

MVH/ Qvarnis

le
74
lestander
320d Touring -01
yes i morgon på eftermiddagen får man prova min ny chippade Bmw !! Fasen vad synd att Qvarnis inte hade tid i morgon(Fredag) skulle vilja att han gjorde det istället,
lestander:

Vad jag kan se finns det tid imorgon fredag, bör vara någon miss av någon?? Mejla om du vill trimchip@itsfun.nu
le
74
lestander
320d Touring -01
Pratade med en tjej som jobbar där antar jag. så jag bokade hos en annan :( sorry!
le
74
lestander
320d Touring -01
och hon sa att den var en i går kväll som ringde och bokade din tid imorgon, så tidigast var då på måndag, och jag är tyvärr så att när jag vill ha så vill jag ha på engång. så jag hade inte tid att vänta.
Så det blev 300:- dyrare
lestander:

Det var inte korrekt och ett misstag så det får vi ta på oss. Jag hade bokat en prel tid till dig imorgon 13 eftersom jag visste att du var intresserad men hon hade missat det. Ångrar du får du höra av dig, hur som helst önskar vi dig lycka till.

Q
le
74
lestander
320d Touring -01
Ja det som är lite jäkligt är ju att jag kan ju inte avboka hos dom, vore ju lite fräck t av mig. Och så jävlig kan jag inte vara, bara en fråga som jag antar du inte vill svara på men jag frågar iaf.
Vad vet du om www.tuningchip.se det är nämligen dom jag fick boka hos efter detta lilla missförstånd..

Är det typ samma som du gör fast dom tar 6200:- (Fick det för 5200:-)

om du inte vill svara i forumet kan du ju svara på robert@ume.se eller via PM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.