AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
7.747

Import av "trimmad" bil?

Sida 2 av 2
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jesperado: Det är hursomhelst bara ett förslag, den slutgiltiga bestämmelsen behöver inte alls bli som förslaget.
Om förslaget blir verklighet ska jag ta en liten diskussion med fordonsingenjörerna på VV.

/// Viktor
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
ViccoA: Mest troligt kommer reglerna att följa modellen, mindre förändringar kan göras innan det träder i kraft men i princip är modellen godkänd. Modellen är för övrigt i princip de regler vi har idag med mycket små förändringar...

Vad ska ni diskutera du och "fordonsingenjörerna"?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Hur de tolkar förändringarna i regelverket. Jag jobbar på VV men med att köpa in vägar. Har fordonsingenjörerna en våning ner, en av dem är en trevlig bilentuasiast med ett antal sportbilar...

/// Viktor
Ma
9
MartinC
323ti compact e36 -97
vad gäller för sänkta bilar eller med hjuldimension som inte överensstämmer med FB? Är det ok med annan dimension än original om detta står i FB?
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Jesperado, vad gäller för icke effekthöjande förändringar som är införda i brief? F ex att stötsämpare och fjädrar är bytta på en 20 år gammal bil? Går det att regbesiktiga med en sådan införing?
Visa användare
47
Cage
328iTA-96
540i/6M - 94
Min bil har blivit trimmad av en firma i tyskland innan den kom till sverige å det har aldrig vart några prob. jag e inte första ägarn på bilen här i sverige.
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
tänkte väcka liv i denna gamla tråd igen...

ett inlägg_

"Alpina anses som egen biltillverkare så alla deras modeller är godkända att registrera i Sverige. Däremot så kan du inte registrera Hartge, AC-Schnitzer, Racing Dynamics modifierade bilar i Sverige. Inte heller Brabus, Carlsson, Oettinger, MTM osv kan registreras i Sverige om ändringarna är införda i Fahrzeugbrief."

i regbeviset står det enbart 535i och inget om ac schnitzer. men det är uppgivet en annan effekt 180 kw = 244,8 hk (535 original har 211 hk) importerad 2000. är då inte denna effekt uppgiven i det sk Fahrzeugbrief eftersom den togs in som modifierad? vore kul att få lite klarhet i detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.