|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har till och från haft brorsans e46:a det sista och fått BMW-aptiten tillbaka. Är svårt sugen på en e39:a. Väldigt mycket bil för väldigt lite pengar. |
|
|
För en -00 523-528 ingick larm, fällbart baksäte, cd-radio, M-multifunktionsratt i Komfortpaketet för 12900 kr. Många svensksålda bilar har endast detta paket och metallicfärg. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
Jag säger bara lycka till att hitta en mellanklassare till samma pris mellan 96-03 från Audi, Merca, Saab, Volvo eller nåt med all den utrustning som de flesta BMW E39 har! Bara för att få skinn och xenon som är nästan standard även på de tidiga E39:or måste man leta efter xtra utrustade bilar. På att inte tala om navi, elstyrda multi-rattar med värme och stolar med massage, automatiskt infällbara speglar, inbyggda barnstolar, sportstolar och sportchassie, regnsensor mm... Men främst av allt - bakhjulsdrift, direktstyrning och körglädje! |
|
|
Stephan735i, fel i sak. Bedömningen inkluderar även försäljningspriser från finnansbolag etc. Din bedömning om att kvd.se s priser baserar sig på skrot är enligt de uppgifter jag fått helt felaktig. Min bedömning om att de flesta annonserar "dyrt" är att de allra flesta lägger in 10% prutmarginal på priset. Hamnar man ännu mer fel från början kan prutmarginalen bli ännu större. Gällande kvd:s värderingar är de inte exakta på något sätt, men ger i regel en bra vägledning om häradet priset rimligen ska ligga. |
|
|
Simon; Vilket skick är bilarna? Skulle dom platsa hos en Tysk BMWhandlare? Om inte är dom "skrot"=) Mvh Stephan |
|
|
Håller helt med Stephan, dom flesta BMW-vagnar äldre än 3 år som sålts på KVD verkar vara i mer eller mindre "skrotskick" Som tidigare nämnt är de ofta återtagna bilar från finansbolog mm. när folk inte skött amorteringarna. Inte sällan är bilarna obesiktigade, avställda mm och dokumentation saknas.. Tycker också de är intressant att "listpriset, uppskattat marknadsvärde" KVD anger alltid är mycket högre än vad bilpriser.se ger vid en värdering =) Seriöst? BMW CS #5139 |
|
|
"Uppskattat marknadsvärde" är alltid svinhögt och avser också en bil i felfritt skick. Detta är ett känt auktionstricks eftersom om man då köper bilen under "marknadsvärde" så har man ju gjort ett klipp - eller hur? De bilar på KVD som säljs av finansbolag behöver absolut inte vara återtagna för att företagen som leasat inte klarat amorteringarna. Oftast så säljs bilarna av finansbolagen när leasingen gått ut, inte i förtid. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Stephan735i, poängen är att de inte endast går på egna försäljningar utan har ett mycket större underlag än så som jag fattat det. |
|
|
Vilket underlag skulle det vara? Bilförsäljare rapporterar i alla fall inte in sina avslutspriser till dem. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag tycker att man får mycket för pengarna när det gäller E39,jag provkörde ganska många innan jag köpte min 530iT o nästan alla va prisvärda!Provkörde även andra modeller tex Saab,volvo,audi i samma prisklass,men ingen kunde matcha E39.an! Mvh |
|
|
Slutord gällande höga priser!!! Jag hjälpte en god vän med försäljningen, hade alltså inte något eget intresse i att få den såld, däremot är/var jag lite mer motorintresserad än min gode vän. Nu är bilen borta, gick i väg för 60000:-, nyservad och i bra skick. Det är den bistra verkligheten, man får bita i det sura äpplet, även om det finns dom som inte tycker att man skall sälja för billigt! (Nästa projekt är att sälja hustruns Polo Diesel, dock inget för detta Forum.) mvh/Gunnar |
|
|
hur långt hadde den gått och vilken årsmodell var det? 520 523 525 528 530 eller? |
|
|
Lasse! Det var en 523i, -99, uttagen jan. 2000, som gått 18000 mil.Just gjort insp.2. Svensksåld, svart metallic. Fräsch, ingen rost! mvh/Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.