|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
nån mer än jag som tycker att de är fantasipriser på e39orna de flesta ligger långt över listpris? | |
|
Nä, E39orna är undervärderade. |
|
| möjligt men de flästa på blocket ligger över listpris.. | |
|
Med tanke på vad man får för pengarna hops en välskött E39 så är de inte dyra. Fler och fler börjar inse det= markndspris! Listpris är inte liak flexibelt som marknaden. E60/61s byggkvalite är i mångas fall lägre än E39 det är ju då övervärden blir synliga. Vad är det du säger, du vill ha en E39 men har inte råd? Mvh Asken |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En bil är inte mera värd än vad någon vill betala för den. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag tycker också E39 är väldigt prisvärda för tillfället. Tittar man på en äldre 523/528 så är dom nästan gratis och även om man är intresserad av en nyare 525/530 så går det att hitta många prisvärda vagnar dock så gäller det ju i båda fallen att ha tålamod och kontrollera bilarna noggrant för allt som glimmar är inte guld. ___ //Ulf |
|
|
Lasse_e34 Skojar du? Du får hur mkt bil som helt för småpengar i sammanhanget. Vilka andra märken har sjunkit så lågt jämfört till bilarnas nypris? Vad skulle e39 ligga på i prisnivå enligt dig? |
|
|
tycker bara att priset på e39orna är mycket om man jämför med listpris www.kvd.se |
|
|
Hej Lasse! Du får ett mail direkt från mig, men för andra intresserade läsare vill jag påstå att det inte är lätt att sälja en 523i, även till ett vad jag anser bra pris! Skrev en tråd om detta för några veckor sedan, sök på Forumet. mvh/Gunnar |
|
|
Rubriken var: Skall det vara så svårt att sälja en 523i -99?? Datumet 06-09-27. mvh/Gunnar |
|
| Varför sälja om man tycker att priset är för lågt? Finns ju alltid olika skäl... Men man köper ju knappast en e39a för att tjäna en hacka på den... Tycker att det är extremt kul att kunna förvärva en full-utrustad e39 för en struntsumma... Kör både e60 och e39... E39an gillar jag klart bättre. | |
| Tycker precis som många andra att de är undervärderade. Att kunna få en så pass bra bil för 55-65 tkr är löjligt. | |
| ja men om man jämför med listris så är de dyra.. | |
|
Vad menar du med listpris?? Kollar du på t.ex. bilpriser.se, kan du få en uppfattning om vad branschen tycker att bilen skall vara värd. Enligt min uppfattning långt i från vad man kan få ut. |
|
|
Lasse; KVD; s priser är för skrotfärdiga företagsbilar/återtagna kreditbilar med dålig historik det är något man bör vara medveten om, det går ju hitta utannonserade 96-99års E39:or från 40tkr och uppåt, är en 528i-96 med 22000mil, läder, klimaautomatik, farth, alufälgar med okej historik dyr när den kostar 49tkr? Om du tycker det förstår jag att det är svårt att hitta en bil. Mvh Stephan |
|
| men om man kollar listrpiset på andra bilar stämmer de ganska bra | |
|
Jag anser att E39:orna är lågt värderade och därmed mycket prisvärda. Utan att ha gjort någon omfattande undersökning får jag intrycket att en V70 och Touring är rätt lika i pris efter 4-5 år, trots att BMW:n kostade långt mer i inköpspris. Mvh Mikael |
|
|
Jag ger inte heller mkt för KVD:s priser, speciellt gällande BMW. Tycker de till 95% verkar vara bilar i klart under "normalskick" dom säljer, så de låga värderingarna återspeglas väl av de. Men även när de gäller andra bilar än BMW ligger KVD för lågt. Har under ett par månader hjälpt en bekant att leta bil, han var ute efter en hyfsat modern ekonomisk småbil runt 00-01 typ Golf, Polo, Fabia, 206 etc. Samtliga objekt vi har tittat på har sålts för högre pris än vad bilpriser.se anger, hade vi blint gått efter dom hade han nog aldrig fått köpt nån bil... BMW CS #5139 |
|
|
Min 316i köpte i våras jag med pris som stämde enligt KVD:s lista. Paketutrustad "standardbil" i hyfsat skick och då stämmer listan. Gällande E39 så stämmer nog listan för en bil med endast komfortpaket och diverse skavanker som deras bilar verkar ha. Men de bilar som forummedlemmarna letar (=oftast välutrustade med speciell färg och välskötta) stämmer listan sämre. Inget problem att hitta en E39 med extrautrustning för 200-300 tkr och det tar inte KVD någon hänsyn till i listan. Tilläggen de har är skrattretande låga. Samma gäller för E60/E61. /Mats **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
| Vad ingår i konfortpaketet? | |
|
Jag har aldrig tidigare ägt någon Bmw, och bär vi skulle byta bil nu funderade jag på hur man skulle få mest bil för cirka 100tkr. Efter att läst åtskilliga annonser och intervjuat bekanta och arbetskamrater kom jag fram till att Bmw e39, ligger fruktansvärt rätt i pris just nu. Visserligen begär en del säljare drömpriiser men eftersom de inte springer iväg så är det prutläge på en kontantaffär. Jag köpte en välskött och väldokumenterad 528t-99 med 19000 på mätaren för 73tkr, bilen känns som ny. Jag är helnöjd, förstår inte vad jag annars skulle ha köpt för att få mer bil för dom pengarna, dessutom är jag förvånad över att bilen är så snål på bensin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.