|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Alpinvit. Msportpaket + Advantage Larm Motorvärmare Park. bak V-däck Sollucka Drag Armstöd Hifihögtalare CD prof. Klimatauto. Isofix Regnsensor Farthållare Multifunktionsratt Dryckeshålare Fällbara nackstöd bak (osäker på hur dom funkar) Lackkonservering Vad skulle ni valt annorlunda och varför? Mvh Sören | |
|
Har lite svårt för vita bilar, blir lite väl mycket firmabil över det hela. I övrigt en välkomponerad bil utrustningsmässigt. Skulle nog valt till 18"-hjul istället för de ganska fula 17" som medföljer M-paketet. Kan det inte finnas anledning att välja komfortpaket? Du har ju i princip plockat ihop det mesta som det innehåller. Eller har jag fel? Min bil är svart med fabrikstonade rutor och Schnitzer 18". Jag valde till takvinge för korrekt busbilskänsla... |
|
|
18" är ett måste, anser jag. I övrigt låter det som en läcker bil! Dags att Bjoerck uppdaterar sin användarprofil ? :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tack för svaret. För 2 veckor sen hade jag inte heller kunnat tänka mig vit bil men jag såg en vit ny 130i och den var assnygg! Nya Audi S3 och R8 som visades upp nyss i vitt var också snygga men visst kan vitt va väldigt fel också med firmalogger lr gamla rostiga, matta smutsiga bilar. Har silver A4STCCedition nu och vill ha nåt annat. Funderade på Graphit men det känns som alla bilar går i grå/silver/svart nu. Så finns ju Havanna också men då blir väl inredningen beige. BMW har ett erbjudande där det mesta av comfortpaketet men inte allt ingår just nu därav specen. Svart är alltid snyggt men ett himla tvättande. Hade det på förra bilen. |
|
|
Hade nästan bestämt mig för 17" men ska ta en allvarlig funderare eftersom ni båda säger så. Thanx |
|
| en sak jag undrar över är om det kommer krom runt fönstren i de oaketen du har valt.. annars skulle nog jag valt till de.. ser så mycket snyggare ut speciellt på en vit bil | |
|
Du menar först betala extra för shadowline och sen ännu mer för krom? ;) Det är väl krom från börja va? En grej till jag får kolla upp. Tack för tipset. |
|
|
Fundera lite till över M-sportpaketet. Även med standardchassi och 16"-hjul är ettan ganska stum, på gränsen till stötig. Med 18" och M-sport är den definitivt inte komfortabel annat än på helt släta vägar, något vi ju inte direkt är bortskämda med i Sverige. Försök att få provköra bilar med och utan sportchassie, och bestäm dig sedan. /// Gunnar E. |
|
|
Läcker spec! 17"arna blir väl bra? Kolla om du kan få icke RFTdäck för de är skräp. JAg kan tala mig varm för Klimatkomfortvindruta, msportratt, stänkskydd, ev komfortaccess?, xenon(bra!), cdväxlare(om du kör mkt långt). Lycka till! Mvh Asken |
|
|
Dom har ju 120d med Msport och Advantage och nästan hela comfortpaketet på köpet just nu för 253500. Men om man tar bort lite och plockar det man vill, t.ex. sportstolar (ett måste tycker jag) så blir det nog en mycket sämre affär. Alla tillval är ju svindyra utan paket/erbjudande. Jag har sportchassi idag och håller med om att det är hårt ibland. Ibland kan man ju välja bort sportchassi utan extra kostnad. Hade ni gjort det? Här ett kort jag tog på en vit 130i: Länk |
|
|
Tack. Alla tips och åsikter är välkomna och intressanta!!! Klimatkomfortvindruta??? Vad är det? Tycker 17" i Mpaketet är rätt snygga. Låter inte som man kan välja bort RFT. Kanske om det blir avgörande för köp lr ej. Skippar nog cdväxlare. Tänkte köra Mp3. Tror man kan koppla sonywalkman till aux. Har 2 gig mp3 där. Har aldrig haft xenon. Är det verkligen så mycket bättre? Tycker jag brukar se bra med standardljuset. |
|
BadaBing |
Hej, JAg tycker du har valt helt rätt..och du ville ju ha åsiketer :) Dock "saknades" Xenon (går ej att jämföra med vanliga gula ljus=måste), 18" (du kommer att ångra dig då du sett en 1-serie med 18" och du själv har 17"..den får bara ett helt annat utseende = måste. Jaghar själv 17" och det saknas 18..) Jag skulle inte rekomendera att börja mixtra med icke sportchassi etc. om du åker A4 med sportchassi idag så blir detta mkt bra! Shadow line är ju pricken över i här.. det framträder i rena Racing fasoner :) Enjoy !! |
|
Jajamensan. Vill gärna ha massa åsikter! :) Låter som dom flesta lutar åt 18". På vintern då? Kör ni 16 lr 17? Om inte 17 gör bilen svårkörd på vintern så skulle jag ju kunna be att få den med vinterdäck direkt på Msportfälgarna eftersom bilen bör komma i januari och besämma i april vad jag vill ha för sommarfälgar. Kör ni med BMWs egna lr vad/var köper ni fälgar? Länk |
|
BadaBing |
OK ! 17" 130 orginal (utan M) på vinterhjulen, planerar dock för 18 :) Tror faktiskt att du måste ha 17 som minst pga bromsarna.. |
| 18" är ett måste för det gör bilen att syns mer .. Xenon är det jag ångrar djupt idag , så har du möjlighet så välj xenon till bilen. Lovar att du blir hel nöjd. | |
| Xenon är ett måste!!! Kommer aldrig mer att välja en bil utan. Mycket bättre ljusbild. Snyggt med angeleyes oxå. Kupévärmaruttag?? Gosigt och skönt på vintern... | |
|
18" och xenon. Ska ta en allvarlig funderare på det! Fast jag tycker M 17" fälgen är rätt snygg. Kupévärmare ska jag ha. Gillar ni den 18"-fälgen som är med i Mpaketet (tillägg visserligen). |
|
|
Ja gillar 18" M fälgen .. Har den på min sida om du kollar .. Men zenon ljusen skulle jag inte ha sparat på .. de blir på nästa bil iaf ! |
|
|
Om jag kunde bestämma mig för att ha en bil längre än 3 år så skulle jag lägga på allt coolt man kan hitta på men om man byter var 3e år så får man ju inte ett skit för allt extra man plockar på. Har i daxläget extrautrustning för 89000 kr UTAN xenon och 18". Men jag skulle vilja ha xenon, 18", stolsminnet (bra när lilla tjejen kört bilen), kartprylen och kunna starta med nyckeln i fickan. Oj, vad mycket man vill ha... Det är bättre med båtar, då får man nästan igen pengarna efter 10år. Min säljare sa att en ny bil tappar i snitt ca 50% på 3 år. Fast det här erbjudandet dom har just nu är rätt bra på den nya. Msport+Advantage+ nästan hela comfortpaketet på köptet. Det här blev svamligt (fast Margeritan var god) :) |
|
BadaBing |
Sant att man inte får tillbaka allt man lagt ut men vissa saker som Xenon är svårt att eftermontera.. kan vara så att nästa köpare väljer bort en beggad 120d år 2010 eftersom den INTE har xenon, vilket de flesta torde ha vid det laget ! 18" kan man alltid byta till senare |
|
Jag testaden AUX-kontakten idag hos min BMWkrängare. Kopplade min SonyEricsson W810 och fick 2 gig Mp3musik. Funkade kanon! Får nog provköra nån bil med Xenon en mörk kväll innan final decision. Oj, 01,24 dax att knoppa. Tack för alla åsikter so far. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.