AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.236

Behöver experthjälp: Vilken Z3 ska jag köpa?

Sida 2 av 2
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Riktigt fin! Grattis än en gång :)

Z3:an Länk
Sc
18
Schede
Z3 2,8 Roadster -97
535 d -07
Tack !
Tycker du ja ska ersätta den lilla fula (?) antennen med orginalet ?
Har oxå fått med bagageräcke, ska ja montera det ?
Kolla även på glaset (plasten) framför strålkastarna, ska det va "tonat" ?
Är lite "flammigt", går det att ta bort och "putsa" upp ?
Absolut inget bagageräcke, ett tillbehör som passar en gammal Triumph eller en MG. Inget som skall sitta på en Z3. Plasten går att putsa upp, val av medel beror lite på hur mycket man behöver, jag hade väldigt lite smårepor och en antydan till mjölkighet, detta gick utmärkt att polera bort med BMW's polermedel till bakrutan. Grövre saker kan gå att polera bort med Autosol eller ett riktigt polermedel för plexiglas.

Antenner är fult enligt mig, skulle gärna lägga igen hålet helt och hållet, men det kräver ju svets och omlackering. Så tills vidare nöjer jag mig med en så kort antenn som möjligt.

/Fredrik
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Håller helt med Fredrik angående bagageräcket. Enda gången det vore ok är väl om man är på väg till stranden med sin surfbräda fastsurrad därpå, men hur ofta är man det här hemma i Sverige...?

Jag skulle nog skruvat på orginalantennen, har den monterad själv och har faktiskt aldrig stört mig på den. Visst, antennlöst vore ju trevligast men det är ju ett litet större projekt.

Z3:an Länk
ja
101
jayman
E61 525iT xDrive -10
Ser riktigt trevlig ut, välkommen! Kul att du hittade en till slut... Synd bara att vintern är på gång...

/Joel

______
Joel - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.