|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag bara måste köpa en Z3 ! Har två intressanta objekt, men kan som hopplös nybörjare, inte bestämma vilken nr 1 Z3 2,8 -97 som rullat 10 000mil , normal utr. pris 119 000:- nr2 Z3 2,8 -00 16 000 mil M-chassi 125 000:- Vad tycker ni Experter? Håkan | |
|
Hej och välkommen till forumet! Det beror ju väldigt mycket på bilens skick och historik, men givet att de är likvärdiga så skulle jag ha siktat på -97:an. Personligen tycker jag att 2.8:an är snyggare före faceliften -99 och skulle hellre ha en bil med färre mil på mätaren. Tror också att det är en fördel den dagen bilen skall säljas vidare. Men jag är ju iofs ingen expert... ;) |
|
| Tack, hur gör jag för att länka annonserna, så du kan se vilka jag menar ? | |
| Mycket enkelt, kopiera helt enkelt länken och klistra in den i din text. Den kommer då automatiskt att se ut såhär: Länk | |
|
Skicket säger nästan mer än åldern. Jag tror jag vet vilka du väljer mellan då jag själv spanade på dessa vagnar för bara nån veckasen. Är -97 an fräsch så har du ju många mil till godo i bäst före om - OM du skulle vilja sälja om några år. Så resonerade jag. I O F så fick jag låga mil på min trots att den va lite äldre. Känn o kläm! ;) "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
OK, nu har jag lärt mej att "infoga" (hopplös på datorer oxå...) dessa är det jag väljer imellan Länk och Länk eller borde jag völja nån helt annan !? Håkan |
|
|
Rent spontant känns den vita helrätt. Vit bil börjar bli riktigt populärt nu och ganska ovanligt. Sedan sportstolar stort +,bra utrustning i övrigt. Står inte milen men om det var 15-16000mil är det mkt på 6-7år och bilen troligen använd som åretruntbil med kanske lite sämre skick pga det. Kolla runt lite för det finns många fina zätor i omlopp nu,lycka till. MVH/ |
|
|
Du har ju rätt brett pris-spann där och det finns ju ett tiotal bilar där emellan. Om det nu är nån av dom två du väljer på så hade JAG nog valt den vita. Lycka till! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
ok, Nu ska det avgöras! av dessa 4:a, vilken rekommenderar Ni ? Länk Länk Länk Länk På Fredag köper jag ! Håkan |
|
|
Vad hände med det vita alternativet?!? Den blå får du ju fri prut på.. 4500 om du gör affär på fredag.. ;) Den e ju i mitt tycke den med bäst utgångsläge. D V S fälgarna e ju inte de roligaste men o andra sidan så är de kul att införskaffa sig sånt själv. Har du inte tappat bort den vita så står jag för en blå röst! Röstade iof rött i valet, men de e en annan historia. ;) "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
| Hej! Rent spontant tycker jag alla bilarna är ganska klent utrustade att få med extra lull-lull vid ett köp kostar inte så mycket extra skall du eftermontera så är det däremot väldigt kostsamt, givetvis är skicket värt massor i ditt val. De extra jag tänker på är sportstolar, elcab, överrullningsbågar med tillhörande vindskydd, farthållare, M-chassie. Kolla sen att AC:n fungerar som den har tänkt sig även om det är en roadster som helst körs med taket nere. Jag tror inte du behöver ha bråttom det finns så mycket Z3 till salu, har själv sålt en för ett tag sedan och det är inte lätt. 110000 då den lättsåld så pruta på du. Lycka till! | |
|
Rent krasst kan jag säga efter att ha traskat runt på 2st BMW Niederlassung i Nurnberg att svenskkörda BMWs har varken utrustning, skick eller prinivå mot det värdet man får för pengarna i Tyskland. Kolla importguiden till vänster, besök bmw.de:s gebrauchtwagenbörse och köp dig en i tyskland. En trevlig kortsemester och du får all utrustning och samt en bil med 1-års garanti. Mvh Asken |
|
|
Åk och provkör alla fyra om du har möjlighet. Klokt att kolla på flera exemplar om du inte är hemma på modellen. Alla har ju olika preferenser vad gäller utrustning, men personligen skulle jag tipsa om att försöka få sportstolarna, m-ratten och m-chassit vilket gör körandet betydligt skönare och överrullsbågarna vilket ökar säkerheten. AC i cabbar är ju ett ständigt trätoämne här på forumet, personligen tycker jag inte att det är så viktigt om man mest "finkör" nedcabbat, men vissa andra kommer att hävda motsatsen. Elcab ser jag mest som ett potentiellt problem i en 10 år gammal bil (kostsamt att byta elmotorn om den lägger av och det går ändå snabbare att cabba upp och ner manuellt). Rent utseendemässigt gillade jag nog alt.3 bäst, men man blir ju misstänksam när någon lägger ut en annons med ett enda foto, tyska skyltar, ingen info och inget namn. Men kolla kan man ju alltid! Annars återstår Askens alternativ att åka direkt till källan, alltid en bra idé :) |
|
|
tack "cosmossvart" Alt. 3 gillar jag oxå bäst, klart snyggast, bilen är numera svenskreggad 2005-10, men har skador på bakskärmarna pga de breda däcken... Verkar ju väldigt "obekvämt" om däcken slår i skärmkanten vid minsta gupp...? Ska jag ha en med "M-kittet" så är vi tillbaka till "det vita alt. "(enligt ovan), men 16000 mil...? |
|
|
Kolla hur breda däcken är samt om han har spacers (distansringar på svenska?) vilka flyttar däcken längre ut i hjulhusen. Det är kanske därför som däcken tar i? Angående m-chassit så har jag faktiskt ett kit liggande om du skulle vara intresserad eftersom min bil är uppgraderad med H&R. Annars får jag hålla med Evotek ang. den vita, mycket snyggt och vitt börjar bli populärt. |
|
|
Tillbaka efter min turné i Fredags... Och jag har blivit med Z3 ! Hittade tillslut en 2,8 -97:a i Gbg i kanonfint skick, som ny ! Enda problemet är att airbag-lampan lyser ??? Men det är väl en annan tråd... Tack för alla råd & tips, nu ska jag ut å köra ! |
|
|
Grattis till köpet!!! Snabba ryck! Vad blev det för utförande till slut? Vore kul att se en bild på underverket ;) |
|
|
Bild ja, men min datorkunskap.... Hur infogar man en bild?? (Bilden från "blocket" är borta...) Försökte lägga in bilder på "min sida" men är inte "Pro-medlem" än... |
|
| Grattis! Ser oxå fram mot en bild på skapelsen...airbaglampan..jag gissar att det är bältessträckarna som bråkar de är anslutna med anslutningsdon under stolen, om du mäter på sträckarens kontakt så skall du ha en sluten krets runt 5 ohm, jämför på båda stolarna. Om du inte har "kontakt" så larmar det går inte att släcka föränn du åtgärdat felet, dessutom måste du till BMW för att släcka lampan. Kom ihåg ta bort polerna från batteriet vid allt arbete med AIR Bagsystemet, vänta dessutom 10min för att vara säker så inte backupsystemet ligger kvar, är du minsta osäker ska du låta BMW fixa detta....men tyvärr tror jag det dyrt. Hoppas du lyckas samt att du får in en bild. | |
|
Du kan lägga upp bilden på någon gratis fotosite, typ photobucket: Länk När du laddat upp bilden dit kommer det att stå en ruta "url" i bildens underkant. Kopiera innehållet i rutan och klistra in här så har du en direktlänk till din bild. Som för min bil nedan... Z3:an Länk |
|
|
Så krångligt ! (I outlook finns en knapp för sånt...) Men här är pärlan ! Länk hmm det vart ingen länk...? Jag har naturligtvis massor med nya frågor nu, efter att jag "bekantat mej" med denna skönhet, men det är väl nya trådar som gäller..? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.