|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ingen som sett reportaget från TopGear där de köper varsin "supersportbil" för (tror det var) max 10' pund? Deras test av vad som fanns kvar i effektväg var riktigt kul!!! Tror det var Ferrari Dinon som nästan gick att jämföra med en Fiat 500 i effektväg :-D |
|
|
De var väl Maseratin som gav 80-90hk, men den hade så fina knackningar, den gick väl bara på 5 burk. Håkan |
|
|
jag såg den, rätt skoj :) beemoholist |
|
|
Raggarn: Motor 231 kw = 314,1 hk vid 6590rpm / 209 km/h Hjul 186 kw =257,9 hk Förlusteffekt 45 kw = 61,2 hk Hur i hela friden vet man vad motoreffekt och förlust är utan att köra i bänk vs i bil ????? Massiv förlust förresten 45.000 W som blir till värme i låda och bakaxel. Fan de måste koka och glöda efter en fullgasrepa på autobahn.... |
|
|
BMW_MAN : Jag har tyvärr inget bra svar på den frågan. Brorsan ägde bilen då den bromsades på Nobelgymnasiet i karlstad. Maskinen som användes heter tydligen MAHA nånting. Hur man mäter vet jag ej men jag mailar dej en kopia på pappret om ja får din mailadress ? Mvh Andreas |
|
|
Jiie: Jag kör olika mycket med min 3.0S! Det finns år då jag inte kört något alls tex när jag har gjort en "stor" service (blästring, målning, bytt växellåda mm). Det mesta jag kört ett år är 6000 mil. Oftast kör jag mest på vinterhalvåret och mindre eller inte alls på sommaren (det är skönt med en ACC-bil på sommaren) Eftersom jag ägt bilen sedan 70-talet så blir dock årsgenomsnittet inte så långt från vad genomsnittssvensken kör per år! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.