|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
OBS att skillnaderna i storlek inte är så stora som bilderna ger intryck eftersom avståndet till kameran är olika. Dock känner man lättast igen den stora på bakgaveln spetsigare utseende uppe i vä hörnet. MVH /// Paap R |
|
ja nu börjar vi snacka fina svar här.. tack så mycket för det.. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
| Går det att göra någon liknande lösning till e39:an eller måste man slanta 11k? | |
|
E39 M5 har ju diffbroms och den går bra att montera på en 540 e39 iafal sålänge det är manuell låda pga drivaxeln! Går ju alltid o bygga en custom drivaxel så den passar på auto oxå HP |
|
| Paap; vet du något om innehållet i en diff från en e36? Har läst någonstans om olika bredd på diffen, typ mellan lagerbanorna eller så, hur många olika modeller har våra tyska vänner? | |
|
Jodå. Jag har diffbromsad klump på min bil. Utväxlingen är densamma som övriga 540, men med samma broms som M5. Jag behövde inte meka bort ASC som många påstår. Nu måste jag påstå att det hade varit mycket roligare med denna diffbroms om jag haft manuell låda. Som det är nu så har man ingen kontroll över vad som händer vid ev. kickdown på tex. blött väglag. Visst, man spinner inte loss nå mer utan bilen bara sticker i stället... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Om du ska ha en ny från BMW ska du beställa : 33 10 1 213 806 Obs! 18,000 Sek. Rekomenderar att du letar beggat... ;) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Danne du har ju för smala bakdäck 275 35 18", nog tur att du skaffade diffbroms :-) Mvh Danne |
|
|
Daniel F- Just därför ;) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
är det någon som vet vem som kan göra jobbet!! alltså att kunna montera pinjong och kronhjul med en ny utväxling på en 540 automat e39? någon som har tips eller känner någon som är duktigt på bakaxlar? |
|
Gemini__ |
Paap Reeder? =) |
|
hur kan man få tag på den personen? någon som känner han? |
|
|
Skicka ett personligt powerpost till honom. Han har svarat tidigare i tråden. Han läser det nog... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Läste nånstans att m5 e39 bakvagn med axel och allt skulle passa rätt på 540 e39. man behövde bara byta kardanen som e lite kortara i M 5an. Någon som kan bekräfta eller dementera.Har en m5 bakvagn på gång nämligen | |
|
Lyfter denna tråden i hopp om att ngn kanske kan ge mig ett vettigt svar. Någon som vet om det finns någon klump som passar rakt av på 540/6. Är inte supersugen på att öppna och chimsa osv. -Phil |
|
|
750 e32 och m5 e34 ska passa. 750 ska ha 3.15 utväxling, m5 har oftast 3.91 utom vissa modeller, ev de med 6-växlat som har 3.23. Du borde ha 2.83 eller 2.93 i din bakaxel orginal så 3.15 eller 3.23 borde vara lämpligt. |
|
| ÄR bra på annat, diffat betyder att hela bakaxeln är samma? ? ? är ny på mecka....what the ... | |
|
Länk Länk Där är 2 länkar med förklaringar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.