|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
jag hade nästan samma problem på min 320 -87 med 323:ans motor från -84.... En vipparm gick av, visst blev jag till en början förbannad på bmw, men så kom jag efter en tid på att jag faktiskt inte skött bilen vidare bra, dessutom var det dålig olja, och den skar efter stenhård körning på strippen....sååå, jag har faktiskt bmw igen, trots vad jag först tyckte. fast, om du tycker körglädjen finns i en 240, köp då den.. WmB SoundZ |
|
bara för att kontra med att 240 inte skulle vara hållbara, jag såg en 240 när jag besiktigade min bil, den hade gått 80 tusen, och den gick igenom utan problem, har även hört om en som hade gått 180 tusen, men det vet jag inte själv så det kan jag itne stå för. däremot provade några kompisar bara för skojs skull, satte en tegelsten på gasen och lät den stå i ungefär 10 minuter så, som ni kanske vet så har gamla bilar inget varvstopp heller, efter dom 10 minutrarna tappade dom ut motoroljan, den stod då i ca 10 minuter till på fullgas. Och som dom flesta vet så är det inte så bra att vrålvarva en bil utan belastning. vad jag försöker komma fram till är att det enda som stoppar en 240 är AB svensk bilprovning. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Låter som en 1/4 renovering som inte utesluter det ena från det andra samt en del okunnighet samt ungdomligt oförstånd så en 240 är nog att rekomendera. En outslitlig slitvarg som nästan vilken bilmisshandlare som helst inte kan ta död på. Man ska behandla sin bil på samma sätt som man själv vill bli behandlad av bilen. MVH Hasso |
|
hasso = läromannen som det inte går att ta miste på :D |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tyvärr inte så "Handy" numera :)) MVH Hasso |
| Låt pojkstackarn köpa sin 240, så det blir lugn och ro.. Eat my taillight boooooy.. ;) | |
| Hur långt har bilen gått?? Om inte bilen har gått så överdrivet långt och det framkommer att den är totalrenoverad så börjar ialla fall jag undra. Hur mår då bilen i övrigt om man har varit tvungen att total renovera bilen efter låt säga 15.000-20.000 mil eller nåt sånt?! | |
|
min 320 -89 Touring har snart gått 32000 mil utan renovering och den fungerar klockrent , inte en tendens till blårök. Och visst tål den att varvas. Det låter som en riktig amatör renovering. BMW forever |
|
|
klart att en bil ska hålla över 30 utan renovering, annars är det ju bara skit. sen kan ju bilar miss skötas, som någon skrev innan.. kanske inte i detta inläggat. Men att typ starta bilen i 10 minus och dra iväg och varva ut växlarna, då ska man nog vara glad om den klarar 5000. nått som är säkert är att den slits ganska mycket. att köra slut på en bil när man skött den väl det ska i princip inte gå. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.