AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.602

Aldrig mer BMW

Sida 1 av 2
Moller
Såå jävla arg jag är påå bmw nu. Det är ju bara skit. Var på väg till Elmia i fredags o bilmässan där. Halvvägs så börjar det låta fan om bilen, kör in på en rastplats o där är den stendöd. Så det vart o bogsera hem bilen ca 6 mil. Hemma river jag isär motorn och det visar sig att själva brickan på ventilen har lossnat från pinnen o slatt sönder hela skiten. Ett stort hål rätt genom kolven så jag hittade ventilen i oljetråget. Nu måste man leta reda på en ny motor. så om det är någon som har en motor till en 323i _86 så hör av er..
mollertheking@hotmail.com
Det blir väl lätt brister och fel på våra "äldre" bilar. Det är tiden som tar ut sin rätt. Inget som BMW har nåt att göra med.

önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87
323E21terror
Man bör tänka på vilka ägare som tidigare har haft bilen innan man gör ett uttalande. Eftersom BMW är väldigt underhållande att köra (när de fungerar) och levererar kraften på ett synnerligen härligt sätt så uppmanar de till att bli smiskade och köras på bredden i alla kurvor. Eftersom många tex unga keps ungdomar ofta har dåligt med pengar och ibland ingen uppfattning om att en bil måste servas regelbundet och speciellt en som går hårt och många mil per år så måste slitaget och de problem deras körning ger upphov till dyka upp någon gång. Jag säger inte att bara keps ungdomar skulle köra bilarna hårt, finns massor med andra personer givetvis också som är med och kör skiten ur speciellt BMW sexorna.

BMWs kvalitet är inte i världsklass men den är mycket hög och körs bilen som en genomsnittsbilen av märkena tex Toyota, Saab, Volvo så håller de minst lika bra som dem. Min erfarenhet av detta avspeglas på 10000mil med en 520E28 som endast däck, avgassystem, bussningar, bromsar byttes på....samt en 535E34 som som idag har gått 20000mil..varav ca 5000 i min ägo och det som har bytts är endast däck, hardyskiva,
kylare, bromsar, fjädrar fram.

farten är min drog
Moller
Motorn varprecis nyrenoverad ca 200 mil sen. kostade ca 5000
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Surt! Men det låter som det kan ha med renoveringen att göra.
(M) Power to the people
Om den nu e nyrenoverad, borde inte detta hända............

---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <---
Om motorn var nyrenoverad, så har mekanikern nog slarvat lite, om den endast höll 200 mil..!
Moller
Skulle ju testa o maxa den lite o så var det lite sliten kamaxel men nu är jag trött på alla probelm med biljäveln så jag ska sälja den så fort jag kan..och köpa mig en 240.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du får ursäkta, men det låter inte sådär superslugt att renovera motorn för 5000:- och låta en sliten kamaxel vara kvar!

Mvh
323E21terror
Den där frasen nyrenoverad har man ju hört många gånger, mycket snack och lite verkstad. En del skriver att motorn är helrenoverad då de byter diverse packningar, och lämnar man in den för det så kan det lätt kosta 5000kr..speciellt hos BMW..sedan vet inte köparna någonting om kamaxeln, kamremmen, mm utan läser aha motorn är nyrenoverad då måste den hålla denna bilen köper jag.

farten är min drog
Moller
det var nya vevlager, kolvringar,kamrem,spännrulle,packningar,ny renoverad topp.mm
Jaja lycka till med 240:n då!
Axel
Då gjorde verkstaden ett uselt jobb.

R6 är bäst
Jo
744
Jonhny
745 -85
Allt det jobbet för 5000. Då hade jag nog sprungit därifrån. Kan man ens renovera en topp för 5000 ? Seriöst alltså.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Snackar vi om ventiltalriken eller låsbrickan?

/Kristian
ja
23
jasp
M3GT 1995
325iM 1988
325im 1990
moller hade epa för i tiden den körde han utan olja så den skar ingen känsla för bilar
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Köp en 240. Det finns säkert inga fel på dom...

who dares wins...
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du skulle istället säga: Aldrig mer en gammal rishög och aldrig mer fuskrenoveringar! Skyll inte detta på BMW.
ja
23
jasp
M3GT 1995
325iM 1988
325im 1990
bilen han har är lik sämsta skit jag sätt
det är väl det som skiljer en skibil från en bra bil, en bra bil ska hålla bra efter 20 år och över 20-30 tusen mil, förutsätt att den är välskött.

att göra nya bilar som är bra är väl ingen konst, men det är ju när bilen är 10 år som man börjar märka problemen.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
netsix
Håller med Johan B, hur kan man låta en sliten kamaxel sitta kvar när man renoverar motorn??

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.