AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.246

Förslag på billig BMW på vintern

Sida 3 av 3
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PowerMac:

Jag vet inte hur mycket du vem om bilar nere i Tyskland, men jag har hjälpt många att importera E30 m.fl. som är fräscha och inga sopor som här i Sverige. Har också bott i Tyskland och då kollat på många BMW i sjukt låga prisintervall. Då har det inte varit farligt med rost, mycket mindre än på exemplaren i Sverige. Visst finns det extremheter, men nu pratar jag generellt. Har mer varit något som stör, t.ex. inredning, matt i lacken, osv. E30 316, 318, 320, m.fl. är dessutom dussinbilar, även om de är roliga, likadant med "vanliga E34" (518, 520, 525, m.fl.). Finns en hel uppsjö av dem! Vill att mina bilar ska vara någorlunda fräscha. Jag trivs inte i att åka runt i BMW med rost. Hade det varit en Volvo 440 så hade jag inte brytt mig.

//Schnitzer

Volvo 440! Nä nu sätter jag croissanten i vrågstrupen. ;) *host* Visst... Om du har kontakterna, tiden, samt möjlighet att bo någonstans medans du letar så är det väl bara boka flyg och fiska fram en hel E30. Jo, jag har snurrat en del i Tyskland i mina dagar. T.o.m bott där under en kort period i tidiga 90-talet. Då var alla "billiga" åk utfiskade av återföreningens Trabant svältfödda befolkning. Under senare resor så jag i ärlighetens namn inte kollat på vagnar i den prisklassen, men har ändå sett några lik hös vimpel Günter och ärliga Habibi. Det verkar som om allmänt slitage är ett större problem än rost rent spontant. Och är det inte så att riktigt, riktigt fina bilar är dyrare i Tyskalnd än här? Som vinteråk så råder jag dig ändå att köpa något som du kan leva med, varmt och skönt, och inte för toksladdbenäget. Och glöm inte däcken...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jo, de riktigt fina vagnarna brukar kosta en hel del i Tyskland.

//Schnitzer

Når åker du? ;)
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Schnitzer. Varför inte åka med M5:an istället. Den har ju allt du söker. Rätt vända blinkers o lite rost eller ingen alls. Kanske inte den billigaste men en fin. Finns ju hur många fina E30 som helst. Polarn köpte en väldigt fin 318is för under 10k han.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Problemet är ju att det inte är gratis att vare sig hämta eller ta hem bilarna från tyskland. Rör man sig i det låga prisspannet så äts ju den eventuella förtjänsten upp på nolltid av omkostnaderna för att ta hem och regga in bilen.

Jag tycker faktiskt inte att det är så svårt att hitta fräscha bilar i Sverige, jag har åkt riktigt trevliga och i praktiken rostfria bilar i flera vintrar nu, bland annat en fin E32:a som jag köpte för 14k, helt utan rost och utan att behöva leta särskilt mycket.

Jag tror att det du får göra är att åka på de lite dyrare bilarna, sedan får du pruta. En bil för 25-30k går lätt att pruta ner till 15-20k, om man bara har pengarna i fickan. Sedan är väl nätet kanske inte det bästa stället att leta på, lokalpressen genom ex. www.lokus.se kan nog vara ett bättre val då, mer svenssonbilar och färre skitbilar med 60 ägare där.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
quixotic2:

14K var väldigt billigt! Konstigt att jag inte har sett några såna :(
Är du fortfarande sugen på att hämta en 996:a från Tyskland? Till sommaren kanske? :)

//Schnitzer

nybeemer
Hittat nått? Köpte själv en 318ti-95 med m paket idag intagen 2005. Riktigt kul att köra, känns inte som jag kommer lida när jag låter v8:an stå.

2 bilar 12 cylindrar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.