|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja, jag är svag för E32 eftersom jag har haft 2 stycken, samt att farsan har 3 stycken, men är inte så sugen på att köpa grisen i säcken heller. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
| Denna vart fin på bild men inte den billigaste vinteråket direkt. Länk | |
|
Bara så du vet, E34 finns inte med M42 motor. Du har att välja mellan M40 eller M43. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Hej! Mugge: Javisst, så var det.... Poänget var iofs att man ska satsa på en 4:a med kamkedja.... 518i med kedja kom -95, dock finns väl bilar tillverkade 12/94 med kedja. Schnitzer: jo, men poänget var att i den prisklassen(15-20000kr) får man inte vara såå petig... Helt enig dock med de som menar att E34 är det bästa alternativet. kanske svårast att sälja vidare men bra kvalitet och låga priser.... MVH: Sakke |
|
|
Schnitzer, en fördel till med en E34:a är att den kan få "ärva" delar från M5:an. Har ex. själv lister och innermattor i helt OK skick kvar från M5:an (då jag köpt nya) som 525:an kan få. /Emil |
|
|
Hej! Den här ser ju relativt fräsch ut!!! dock en 525i, men -95 och executive..... Länk MVH: Sakke |
|
|
Emil D: Så sant! På så vis skulle det vara bra med en E34. //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
nybeemer |
Felvända blinkers? Vad menas med det? Det är häftigt att tanka |
nybeemer |
Felvända blinkers? Vad menas med det? Det är häftigt att tanka |
nybeemer |
Letar också bil men mellan 20-30 som vinter/pendlarbil. Var inne på 325 från 93-94 men nu när man tänkt handla så finns inga intressant objekt till salu. I den prisklassen. Funderar även på 318 is eller rent av en 316 compact men jag vet inte om besparingen för mig som kör ca 2500 mil per år är tillräckligt stor för att motivera mig att försaka 2 cylindrar. Det är häftigt att tanka |
| Köp och kör en E32750 i vinter så åker du kungligt, fast med risk att inte vilja byta tillbaks till sommarbilen. / Glidaren | |
|
Hehe, har haft 750 förut. Visst är det en fin tanke, men en sån bil är verkligen inte billig att ha. En E30 vore bra, men att de är så rostiga :( //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
Hej jag rekommenderar 520 e34 med 24v och vanos, klockren motor, jag kör min under litern blandat körning Wladimir |
|
|
Schnitzer: Du letar efter en vinterbil! Då va de väl skit samma om blinkersena är felvända. Samma de där med rosten. De kommer du nog aldrig ifrån när du ska köpa en gammal BMW exempelvis för ca:15-20000:- Finns en uppsjö med bilar för dom pengarna. Är ju bara en vinterbil ju. ///Micke |
|
|
E34 535i, grymt rolig vinterbil, tror att den har spärrdiff som standard. Länk Eller en automatare... Länk Brukar ha klarat rosten bra, tycker jag och det finns säkert prutmån på båda, så får du dessutom besöka Örebro och ta en kaffe hos mig, vad sägs om det? :o) |
|
|
Duffyman: Saken är den att jag tycker att det är så fult. Har hjälpt många av mina kompisar att importera fräscha exemplar inom priskategorin, alltså utan rost och andra häckiga saker. Hade tänkt att det kunde vara kul att ha bilen på sommaren också och då vill man ju heller inte att det ska se förjävligt ut heller. En sak är i alla fall säker och det är att Sverige har riktiga skrothögar. Har köpt mina bilar från Tyskland och det känns nästan som att man måste göra det med den här bilen också. Annars får man laga rost för 10 papp = inte så kul. quixotic2: Hehe, man vet ju aldrig, men har ringt på så många bilar och man blir bara besviken. Det enda rätta är att importera. Då slipper man skroten i alla fall. Rosten är hemsk i Sverige :( //Schnitzer |
|
| När det kommer till vinterbil så är det faktisk bättre med Svensksålt då både el och värmesystemet är förstärkt samt att man får strålkastarspolning, större spolarvätskebehållare, samt stolsvärme. Sen att skrotet är lite smårostig spelar väl mindre roll. För när du har bada bilen i saltgeggan i hela vintern så kommer ditt "rostfria" Fritz Wagen att ha fått den galloperande elk sjukan den med. | |
|
Jo, men är det inte bättre att betala lite mer pengar för en som är finare utan rost än en med rost? Känns ju inte som att det kommer att dyka upp något i Sverige. Bara sopor här, men kollar varje dag om det kan komma in något. Sedan om jag inte har stolsvärme och sånt bryr jag mig inte om. Det är bara bekvämligheter! //Schnitzer |
|
| Jaha, är det Sparta som gäller. Då rekommenderar jag en "rostfri" e30 cab från München trakten som lite krydda på tillvaron. ;) Samt en bepälsad öronlappsmössa med därtillhörande handskar och termos... Och glöm inte sandsäckarna och spaden där bak. ;) Seriöst, om du får verkligen tag på en "rostfri" oldtimer i Tyskland så kommer du verkligen inte vilja åka runt med den i saltgeggan. Det skulle inte jag vilja, synd på rara ärtor och så... Att importera en halvtaskig vagn kan du knappast motivera rent ekonomiskt. Så det får bli något fint tycker jag, och då sitter du i moment 22. Har du dessutom tid att lägga på att leta en vagn i Tyskalnd? Det är inte så att allt där nere är "rostfritt" och helt. | |
|
Vad sägs om en 325iX? Borde vara en ganska kul bil i alla fall. Länk //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.