|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är på G och ska köpa en 1-serie med M-sport och 17", är dock lite tveksam till att den blir för stötig... vad säger ni som provkört eller har haft bilen ett tag? Tage | |
|
Tror nästan att du måste prova den själv på de vägar du normalt kör på. På någorlunda bra vägar gillar jag verkligen hur den går (inte stötig, men otroligt tajt och med minimal krängning). När jag körde hem bilen från Småland och körde en del på vägar med RIKTIGT dålig asfalt var det däremot inte lika kul då det blev väldigt "hoppigt och struttigt". Fjädringen är inte satt för att svälja potthål och liknande på ett förlåtande sätt ;-) Jag har dock inte RFT däck, så andra kanske får uttala sig om hur den går på dessa! //Örjan C |
|
|
Har du 18 eller 17" ?? Fick du bort RFT däcken från fabrik eller har du bytit ut dem själv senare?? Tage |
|
|
Jag har 17". Från fabrik levereras alla bilar med RFT däck, så jag har fått dem utbytta senare. //Örjan C |
|
| r det riktigt dåliga vägar så är inte det någon höjdare. Jag har 18" på med rfdäcken. Lite stötig men tycker det är inte det så farligt ändå , jag trodde att det skulle bli stöttigare. Det bästa är prova en bil så vet du hur det känns .. alltid det bästa för det är du som ska leva med den .. | |
|
Ok....är det någon av er som ångrar valet av sportfjädring? Tage |
|
|
Har bara kört 100 mil så här långt, men inte än. Får se vad jag tycker efter vintern... //Örjan C |
|
| Absolut inte .. hade nog ångrad om jag inte hade tagit det ;) | |
|
Jag funderar på att köpa en "etta" med M-sportpaket och skulle nog helst haft sportfjädring men vanliga däck. Har en Audi A4STCC edition idag med sportfjädring och vill helst inte ha hårdare satt än det. Men om man inte kan välja andra däck så är det nog bara att gilla läget. Och hellre lite hård än svampig bil tycker jag. |
|
|
Är härdad med en Cooper S så det mesta känns rätt komfortabelt, av det jag kört med M-sport så var det helt ok komfortmässigt :) Men som sagt hellre för fast än för mjukt :) |
|
| "som flickan sa" ;) | |
BadaBing |
Som alla säger prova själv, men du skulle nog ångra dig senare om du INTe valde sportchassi/M-paket.. Bilen verkar vara byggd för dessa :) (har det själv på båda bilarna) Lycka till ! |
|
Blir det BMW så blir det sportchassi! M-paketet med advantage är ju rätt bra subventionerat just nu. Kanske pga att C30 är PG som är billigare. Vit lr Grafitgrå, Vit lr Grafitgrå, Vit lr Grafitgrå, Vit lr Grafitgrå, Vit lr Grafitgrå, hm...... kan inte bestämma mig!!! :) |
|
BadaBing |
Jag är själv helsåld på vit men det verkar vara "många" som diskuterar det här och väljer det, baserat på det så finns det nog fler vita än grafitgråa med M-paket... Å andra sidan kör de kanske inte i samma stad.. |
| Den vita känns mest "sportbil". Ska ha en sollucka också. Alla tonade rutor gör sig bra mot det vita. Det kommer att bli en riktigt sommarbil! | |
| Vita med M-paket har jag inte sett många i trafik än, men vita utan M-sport har jag sett flera, ofta med fula företags-logotyper på. | |
BadaBing |
Ja, det låter sportbil !! |
|
Har 18" och sportfjädring på min 120d. Tajt i chassit vid sportig körning på kurvig väg. Inte störande stötig enligt mig. Körde på Nürburgring med bilen i somras, då kändes sportchassit för mjukt. Skulle inte skada med styvare grejor... 9.20 blev tiden BTG på Ringen. |
|
| Har du chippat den? Isf med vad? | |
| tycker den är alldeles för hög med m-chassi så jag satte på h&r fjädrar detta blev ingen höjdare fjädringen går nästan i botten. nu har jag däremot bytt mot kw variant 2 detta är den bästa inverstering jag gjort till bilen den blev otroligt mycket snällare på gränsen än med orginal fjädringen inte alls lika giftig och den studdsar inte fram som med m-chassi. | |
|
Kunta: Kul att höra om dina erfarenheter! Har själv funderat på att byta till Eibach Pro fjädrar eller Koni FSD, då jag läst att flera har haft bra erfarenheter av dessa (med standardfjädrar dock). Får kanske ta och kolla på KW också då! Var har du fått ditt monterat? //Örjan C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.