AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.349

Beställa ny 325i E91

Sida 1 av 2
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Börjar bli dax att byta bil igen. Den tilltänkta har följande spec.
Ge gärna lite komentarer och synpunkter.

325i touring
Actris met
Lm fälg Elipsoideker 162
Läder dakota Svart
Comfort package
Navi prof.
Dynamic+advantage package
M-lädersportratt
Förvaringspaket
Isofixfästen
Panorama glastaklucka
20 år och studerande - touring!!

VAKNA!!
Buspelle
Shadowline högglans, antracit innertak och BT är väl trevliga komplement. Själv hade jag skippat glasluckan. I övrigt en perfekt spec.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Du kan ju skippa Navi och få en vackrare intsrumentbräda (enligt min mening). Köp en separat installerad Navi för ca 5.000:- och spara resten av pengarna till annat roligt.

Glasluckan är kanon, men du får många kilo i taket som inte är bra för körglädjen...

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hej,

vet inte om det ingår i Navi prof, men gör det inte det skulle jag lägga till HiFi-högtalarsystem för att bättre ljud i bilen.

Dragkrok! Alltid bra att ha.

Antracit innertak tycker jag är en dålig idé tillsammans med svart läder - får en trång kupé att kännas klaustrofobisk (om du funderar på glastak vill du ju ändå ha det luftigt).

Så kan du ju fundera på om det är rätt att lägga 116' på utrustning som du inte får speciellt mycket för när du säljer - kanske ett alternativ att köpa en 330i med mer skoj under huven och lite mindre lull-lull.

/ElakaKatten

...det är alltså mamma som ska byta bil...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
ufo: Precis, hade vart fint av en 20årig student att kläma till på en sådan. =)
Men som mammsen uttrycker det: jag bara kör. Så är det mer jag och farsan som komponerar ihop nått kul.

Navin är med stor anledning just att vi får en annan instrumentbräda, snyggare enligt vår mening.
Funderar på att ta poppel interiörlister oxå, glömde skriva det. Alternativt en safirsvart bil med ex beige läderklädsel, svårt val. Känns som ett kul i-landsproblem!
Var din mor/ni inte nöjda med x-driften...eller?

Poppel låter inte bra ihop med Arktis met och svart läder...
...men däremot ihop med svart met och beige läder...eller någon variant av brunt läder?

M-paket!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Gr
56
Graf111
X3 2.5Si - 07
Ufo - nu är Du elak...
Elak...vad har jag nu gjort? :(

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Jodå visst är vi/hon det. Men det känns inte som någon direkt nödvändighet. Förslag på interiörlist till arctis/svartläder? Den "vanliga" titanfärgade är lite tråkig.
Gå på Ufos linje och satsa på svart bil med brunt läder, så snyggt!
Beigeläder blir missfärgat av jeans etc.. inte så roligt i längden.

//jensa
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
M-paket, ja det är ett alternativ enligt förljade:

325i touring
LeMans met
Dubbeleker 194M alt 193
Läder dakota svart
Comfort package
Navi prof
M-packet
Förvaringspaket
isofix
Multifunktion i ratt
Panorama
takriling
xenon
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Det bruna "terra" lädret går inte hem alls, likså inte lemon, så de är uteslutna.
Hmm, inte lätt det här...men som du skrev "kul i-landsproblem"... :)

Interiörlister finns väl inte i så många fler varianter (som passar till svart läder)..."pianolack", eller om det finns någon typ "borstad alu"...när du skriver "vanliga titanfärgade" förmodar jag att du menar "vanlig alu-list"...

Alternativ till den Lemansblåa är ju grått läder.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
pianolack är riktigt läckert, men då hellst till grått läder, annars blir det lite väl svart innuti. Ja, jag menar "vanlig alu-list". Pianolack är individual om jag inte missminner mig?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kör du m-paketet oc le-mansblått så måste du ha lemonfärgad läderklädsel! Grymt snyggt.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mitt färgförslag är individual bluewatermetallic tillsammans med den svarta skinninredningen. Glöm inte eluppvärmd ratt, grymt trevligt!
Asken
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Lutar för tillfället mot safirsvart med beige läderklädsel, poppel lister. Trevligt med ljus interiör.
Skippa Navin och köp en separat navi för 5kkr som familjen kan switcha mellan olika bilar. Original navin blir en dyr instrumentbräda, och familjen brukar väl kunna hitta till jobbet/plugget alt. det lokala köpcentrat?
Personligen tycker jag Navin mest är en gimmick som gör BMWn komplett och kommer som mest till hands när man som Lantis kör runt i "fjollträsk", Köpenhamn, eller skall ta en spontan avstickare genom Ruhr-området.

Vad sägs om att skippa panoramataket och ta vanlig "tacklucka" i glass (sk "glasslucka")?

Pengarna som sparas in från Navin hade jag hellre lagt på "M-packet", bör bromsa det allra värsta värdefallet något. Välj färgkombinationen som "acey" föreslå, alt. carbonsvart med brunt läder, då är du "hemma".
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Annars är ju vitt på stark återgång, en alpinvit med läder merino rostbrun + interiörlist valnöt amarone skulle vara riktigt snyggt, gärna med M-paket =)

/ElakaKatten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.