|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
b97_knl>>>Why not ;) Mvh Janne. |
|
|
Vad är det för fel på McScott?? ;) Jag kör aldrig för fort. Däremot brukar det sitta fel hastighetsskylt där jag kör :) |
|
|
Tur att man kör 518 så det inte gör nån skillnad :) /Olof |
|
| Imorgon börjar det visst... Och jag skall ut på lite långkörning, få se om dom är ute med håven. | |
| Mmm.. Port wood Finish är ett trevligt val.. Inte lika förtjust i den med blå etiketten.. Har en sån i skåpet och den går f-n aldrig åt... inte ngn höjdare, borde vara bättre med det priset. Den gröna däremot, den är fin.. men den ändras ju varje år beroende på vad de blandar med.. | |
| Tisdag och än behöver jag inte revidera julklappsinköpen. Fick dock telefonräkningen, överväger att sluta prata...=)) | |
|
Haha... Är det någon som sett en polis på gatorna ännu? (Nu pratar jag om Sthlmsområdet) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Idag stod de på begshamraleden ett gäng. Kollade nog inte hastighet dock då trafiken rullar i kanske 4 km/h där de stod. Antar att de drog in lättförtjänta pengar genom att ta folk i bussfilen. Men, de gjorde en stor insats - INGEN dödsolycka där idag :-)) Kan tänka mig vilket blodbad det hade varit om de inte stått där o skrivit ut böter. | |
| Frågan är om inte hastighetskontrollerna snarare orsakar fler dödsolyckor och whiplashskador än de reducerar? Har ju hänt, senast idag, att man får tvärnita när man ser kontrollen, och alla kanske inte kollar i bakspegeln innan eller :) ? | |
|
I natt kl.03:20 så stod dom i vägverkets ficka innan avfarten till Mc Donalds innan svinrakan ut mor Arlanda. Verkar som dom är i farten lika mycket natt som dag denna vecka. BMW e lag |
|
| Jag kör 9 mil enkel väg till jobbet varje dag. Har än så länge inte sett röken av någon polis. (Gbg-Uddevalla) | |
|
Var ngt värdetransportrån i S-tälje idag. Håller rånarna bara hastighetsgränserna så viftar nog Kling o Klang glatt förbi dem. “Anything can happen in life, especially nothing.” |
|
|
Micke_gbg: Kul väg... åkte mella Ggb-Vbg i ett års tid, såg aldrig en polis efter 45:an förutom vid bron i Vbg. Idag hade dom vägning bl.a utanför Gävle. |
|
|
Jodå, dom finns där! På väg från jobbet i em, dryag två mil mellan Gärdet och Hässelby (ja, Stockholmstrakten alltså) var det TRE kontroller. Men min pizzaracer (E34) släpptes förbi, ingen var intresserad :-) Kan det vara nån avgångsklass från Polishögskolan? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
kilroy |
samuel2 har en intressant vinkling av problematiken. Med andra ord så borde både dödsfall och olycksfall reduceras om polisen upphörde med all hastighetsövervakning... Analogt med samuel2s resonemang så undrar man ju vad som händer med den stackars polisen som till fots jagar ikapp den springande inbrottstjuven varvid denne faller och bryter nacken. Vållande till annans död? För det kan väl ändå inte vara inbrottstjuvens eget fel som försätter sig i den situationen....?? Intressant argumentationsteknik från samuel2... Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
|
På min sträcka av E18 som dom övervakar så är dom ute med rätt många civila bilar. Och dom verkar haffa rätt många bilister. Keep Your Distance! |
|
|
I dom flesta fall är polisen ganska trevliga tycker jag. Finns vissa platser i landet där vill man inte ens träffa dom. Men när nam bjuder dom på fika som nån tidigare har nämnt så brukar om skita i jobbet! Körde lastbien en höst dag o skulle av på en rutin kontrol: - ska ni ha lite te? håller på o brygger nu... Han var lite misstänksamm först men sen sket alla 5 gubbar i sit jobb, vi snackde skit i 15-20min tills min "rast" var slut ;) Änn så länge har jag inte sett spåren av polisen i stan(Borås), troligen står dom på trafikkontrol platser på 27:an o 40:an o plockar alla stressade chaffisar ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Clubsport: Mycket möjligt. Vilken del av E18 åker du på? Jag har inte sett någon på varken Enköpingsvägen eller Norrtäljevägen... Jag har inte sett en enda kontroll eller någon som blivit stoppad ännu och då sa dom ändå att samtliga poliser i tjänst skulle vara ute på gatorna... Jag såg däremot 3 stycken målade bilar på kort tid runt Akalla / Barkarby igår vid 5 snåret vilket hör till ovanligheterna. Barnen(!) på gatan utanför bostaden kör fortfarande obehindrat med sina crossar utan hjälm... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
heltsonika: E18 mellan Hallstahammar-Enköping. Såg tre civilsnutar som stoppat bilister på sträckan Västerås-Bålsta häromdan! Keep Your Distance! |
|
|
Allt är väl i Sverige. Idag på e.m. hade två polisbilar tid att stå på E18 mellan Enköping och Hummelsta. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.