AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.072

Årets "hastighetsvecka" 9 - 15 oktober med fartövervakning från polisen.

Sida 1 av 3
Sänk farten nästa vecka! För nu är det dags att syna oss i buskarna med laser pickdollen samt med dom nya bötesbeloppen så kan det bli riktigt otrevligt. Hastighetsveckan är en årligt återkommande insatsvecka inom det europeiska trafiksäkerhetssamarbetet... Länk Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Oh, bra att det inte var nu i helgen då man ska ut på vägarna! För vem klarar av att hålla farten på landsvägarna i autobahnloket? Ja inte jag i alla fall. Att åka lagligt med den känns som om att man hånar de västtyska ingenjörerna. Å det vill man ju inte!

mvh

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Japp,otrevligt dyrt kan det nog bli..

Lätta på gasen och kör inte som folk...kör försiktigt :)

Mvh Janne.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ladda upp bilen med kaffetermos och nybakade bullar. Man vet aldrig vem man får en ofrivillig fikastund med.....;)
Ja, det är/var "ju" kanelbullens dag så. ;) Visst är det roligare att köpa något totalt onödigt till kärran än att ge bort det till länsman eller hur. För att inte tala om lappen skulle flyga bort i fjärran...
De
163
Devva
520i -89 E34
Jag försökte bjuda farbror blå på bullar en gång men det var visst inte intressant... ;) Tycker egentligen det är ganska sjysst att de går ut i media och förvarnar, stod idag i lokaltidningen att det skulle kontrolleras efter e4 norr och söder om umeå. Tacksamt att vara förberedd!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nu kommer ingen dö i trafiken! Toppen!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Paap Reeder
... får hålla igen litet till tisdag i a f när jag får tillbaka mina glasögon från optikern.

Får ägna mig åt limo-cruising i mera moderat fart tills dess.

(Oroa er inte ty korrektionen kommer att ligga på ca 0,2 resp 0,1 (tror jag det till slut vart) ... men skall man tassa i olaglig terräng erfordras örnblick)

MVH /// Paap R

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Igår hade Hassolandspolisen stor razzia, de stängde helt enkelt av E20 och ledde in alla trafik på en större rastplats vid motorvägen utanför Kumla ingen slapp undan.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Hasso: De där hyssen har de bara för sig ute på obygden där de är hanterbart :)

Jag får väl koppla ur stressfläkten på traktorn nästa vecka så polisen härnere inte får en ny toppnotering :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Tur att dom drog mitt kort den 29 september:), då fick man ju den låga listans böter + att det blir lätt att hålla sig i skinnet nästa vecka:)

Mvh. Richard
Jh
53
Jhoony
520i -97
Stor nykterhetskontroll uppåt Sunne idag. Säkerligen ett 20-tal poliser som kollade nykterheten samt körkort på samtliga bilister. Jag har haft körkort i 9 år nu och detta var första gången jag blev stoppad (2 ggr på samma dag till och med).

Tack vare alla fartkameror på 45:an håller jag numera i stort sett alltid hastighetsbegränsningen +5 så nästa vecka torde gå bra för min del :)
Hoppas det blir regn o rusk så de blir riktigt blöta o kalla. Polisens prioriteringar verkar vara mest inriktade på att dra in pengar. På min gata är det under två timmar förbjudet att köra i ena riktningen. Två gånger i veckan står 6 poliser och bötfäller folk för detta hemska brott. Hoppas att alla varnar medtrafikanter för denna typ av tramsigheter. Borde finnas viktigare saker att göra i trafiken för att minska antalet trafikolyckor.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tror ni att färre personer kommer att köra fort nu när bötesbeloppen har höjts?

___
Bilbloggen: Länk
1 dag avsätts för förstärkt övervakning av nykterheten i trafiken som enligt VV:s egna uppgifter dödar långt fler än höga hastigheter och en vecka senare avsätts 7 dagar för förstärkt hastighetskontroll. (N.b. jag kör inte alltid för fort och sällan mycket för fort men jag irriteras av hyckleriet.)

Mvh
Mikael
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mugge>>>Japp,det tror jag.

Mvh Janne.
å andra sidan vill man ju inte bli tagen så biljakterna kanske höjs istället.

Länk
Parkeringsböter diskuteras på jobbet då vi är ett flertal som inte är så begåvade med att läsa skyltar.. men dom är stabila, böterna alltså. =D
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Mugge:

Marginellt mindre. Säkert knappt mätbart, men det fixar nog någon konsult eller statistiker till så siffrorna blir schyssta...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,iaf jag har nog lättat på gasen en smula efter denna höjning :)

Bättre(roligare) att lägga stålarna på 3 flaskor whisky istället(1500 spänn minsta böterna vad jag fattat)..t.ex Glenmorangie Sherry Wood finish 700ml ;)

Mvh Janne.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Janne T: en kännare;) Jag skulle nog på en sån: Länk
istället:)

Min gamla pärla: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.